2017-03-21, 08:49
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Jag är både stark och har bra kondition. Det är inte svårt att ha både och om man tränar.

Du verkar inte förstå. För TM är kondition status och det är det de håller på med. Flockmentaliteten drar dem mot spandexbyxor, lopp, landsvägscykling och längdskidåkning.

Åker du till en arbetsplats med riktiga knegare kommer inte konditionsidrott vara statusfyllt och något som de tjatar om. Istället får du höra prat om bänkpress, chins och marklyft.

Med andra ord finns det en väldigt tydlig uppdelning av vad som uppfattas som vältränad och status inom olika grupper.
Fast ur ett fysiologiskt perspektiv mår kroppen väldigt mycket bättre av att ha bra kondition än att kunna lyfta 200 i KB. Det finns inget egentligen "nyttigt" för kroppen att kunna utföra en sådan aktivitet. Däremot är kroppen gjord för att röra på sig och förflytta sig. Du kan ju fundera över vem som mest troligt har bäst inre hälsa mellan någon som frekvent utför konditionsidrott eller någon som kör tung viktträning i syfte att öka sin maximala kapacitet i 1RM

Dessutom så innebär sådan styrketräning att man måste äta stora mängder mat vilket inte heller är särskilt gynnsamt ur vissa perspektiv.

Så kort och gott vad är den egentliga vinsten för kroppen att kunna bänka 150 kg och böja 200?

Att en sund kropp däremot behöver en mix av båda delar är en helt annan sak.
Citera
2017-03-21, 08:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Människor går på restaurang av olika orsaker. Jävla trams att ständigt utmåla folk som white trash, tacky etc. Du utstrålar white trash så det skriker om det. Vilken normal människa ber tex om råd på flashback hur de ska inreda sitt hem och förväntar sig ett vettigt svar? Ingen annan än du. Samma sak gäller råd om bilar, klockor etc.

1) Men TM människor går på restaurang för att de tror att det är fancy och för att visa att de har råd. Förr i tiden var det Operakällaren och Grand Hotel i stan och det var det som fanns. Nu för tiden finns det massor av restauranger som cater till de här dumheterna.

2) Om man har gäster eller representerar i jobbet är det vanligt att TM tar dem till dyra restauranger för att imponera.

3) Alla som inte tillhör "the 1%" är nån sorts trash även om de inte inser det själva.

Citat:
Varför är det så viktigt att vara på ett visst sätt? Genomsnittsflashbackaren i den här tråden (liksom i många andra trådar) tycks vara en alltigenom hatisk, misslyckad stackare som älskar etiketter.

För att det är trevligare.
Citera
2017-03-21, 13:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men TM människor går på restaurang för att de tror att det är fancy och för att visa att de har råd. Förr i tiden var det Operakällaren och Grand Hotel i stan och det var det som fanns. Nu för tiden finns det massor av restauranger som cater till de här dumheterna.

2) Om man har gäster eller representerar i jobbet är det vanligt att TM tar dem till dyra restauranger för att imponera.

3) Alla som inte tillhör "the 1%" är nån sorts trash även om de inte inser det själva.

För att det är trevligare.
Du är trash som slänger upp bilder på när du vresar och kör upp grönsaker i röven, du lägger dessutom upp skrytbilder på din mat så du är inte rätt person att snacka om vilka som är trash, tacky osv.

Inget fel att gå på restaurang. Vill någon imponera på sitt sällskap är det upp til dem. Jag struntar faktiskt i vilket men blir inte heller imponerad av att somliga har råd att gå på extremt dyra restauranger.

Du är ju en av de här hatarna och inte gör det dig trevlig direkt.
Citera
2017-03-21, 14:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du är trash som slänger upp bilder på när du vresar och kör upp grönsaker i röven, du lägger dessutom upp skrytbilder på din mat så du är inte rätt person att snacka om vilka som är trash, tacky osv.

Inget fel att gå på restaurang. Vill någon imponera på sitt sällskap är det upp til dem. Jag struntar faktiskt i vilket men blir inte heller imponerad av att somliga har råd att gå på extremt dyra restauranger.

Du är ju en av de här hatarna och inte gör det dig trevlig direkt.

1) I TM kulturen är det status att ha andra som lagar maten typ restaurang eller att ha en man som lagar mat. Att vara kvinna och laga mat är inte legit for TM.

2) Det är inte okay att äta offentligt.

3) För TM är poängen med dyra restauranger att visa att man har råd. Det är andra som lagar mat åt en och man har råd med dyr mat. Det är den sortens människor som beställer det dyraste på menyn bara för att visa att man kan.

4) Jag hatar dem inte jag tycker att de är väldigt pinsamma.
Citera
2017-03-21, 14:35
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) I TM kulturen är det status att ha andra som lagar maten typ restaurang eller att ha en man som lagar mat. Att vara kvinna och laga mat är inte legit for TM.

2) Det är inte okay att äta offentligt.

3) För TM är poängen med dyra restauranger att visa att man har råd. Det är andra som lagar mat åt en och man har råd med dyr mat. Det är den sortens människor som beställer det dyraste på menyn bara för att visa att man kan.

4) Jag hatar dem inte jag tycker att de är väldigt pinsamma.
Säger vem?
Säger du? Vem bryr sig? Har du bestämmanderätt över vad som är ok för andra och inte?
Vem bryr sig om vad en arbetslös parasit till idiot i gimpmask tycker är pinsamt och inte?
Citera
2017-03-21, 15:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Säger vem?

Vad talar du om? TM kvinnor brukar skryta med att deras män lagar mat. Ingen som känner TM kan missa det. TM män brukar vara kitchen bitches och skryta om det också.

Citat:
Säger du? Vem bryr sig? Har du bestämmanderätt över vad som är ok för andra och inte?
Vem bryr sig om vad en arbetslös parasit till idiot i gimpmask tycker är pinsamt och inte?

1) Om du tänker dig att man har kock, serveringspersonal, och matsal hur ser restauranger ut då? Det känns lite sunkigt eller hur? Lite korvgubben på stan.

2) Om man dessutom spenderar en massa pengar på restauranger är det som att beställa den dyraste korven på menyn hos korvgubben. "Jag var hos korvgubben på gatan i helgen och beställde en extra stor med mos".

3) En relaterad TM grej är dyra köksprylar typ kaffemaskiner, bestick, mortel, koppar, allt ska vara dyrt i köket.
Citera
2017-03-21, 20:08
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Hur gör du när du är ute och reser, babianen? Har du med dig kocken eller blir det room service varje måltid?
Citera
2017-03-21, 20:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Hur gör du när du är ute och reser, babianen? Har du med dig kocken eller blir det room service varje måltid?

1) Jag är kock så jag behöver inte anställa någon obviously.

2) Det normala när man reser är att man bor hos bekanta och de antingen har kock eller kan laga mat själva.

3) Att bo på hotell är generellt TM speciellt om det är ett dyrt hotell. Det enda undantaget är om man inte kan bo hos någon i landet. Då äter man på hotellet.

4) TM människor älskar 5 stjärniga hotell och att skryta om hur mycket det kostar. Det gör att hotell generellt är en trash grej.
Citera
2017-03-21, 20:57
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Blir du inte rätt begränsad, att bara besöka länder där du känner folk? Hur gör du på flyget, tar du in maten på wc, så du slipper äta offentligt?
Citera
2017-03-21, 21:04
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Men du lånar naturligtvis ett plan. Allt annat vore "trashigt".
Citera
2017-03-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Men du lånar naturligtvis ett plan. Allt annat vore "trashigt".
Lånar? Babianen har såklart ett eget. Att låna privatjet är tacky.
Citera
2017-03-21, 21:38
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Lånar? Babianen har såklart ett eget. Att låna privatjet är tacky.

Nu får någon mer insatt rätta mig om jag har fel, men är det inte "tacky" att äga ett jetplan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in