2017-03-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och msm " fulklipper" aldrig eller tar citat ur sitt sammanhang. På tal om GS och Fabian Fjälling kontra msm.
Jo tjena!
"Det goda hatet" har fått ett syskon, "den goda fulklippningen".
Citera
2017-03-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiadlantent
Jag kan inte mer än att tycka att hela den upphausade rapporteringen som media driver underminerar dem själva. Ingen kan väl tro att det Springare menar med att förinta vänsterextrema är något annat än emotionell retorik, som visserligen är olycklig. Men att tolka det som att en polischef går ut och uppmanar till mord? De uppförstorar och riktar allt sitt fokus på detta leder till att de tappar trovärdighet (om de nu har någon kvar) och framstår som skrikande bebisar. Det ger extra trovärdighet och legimitet till Springare; "varför försöker de tysta honom? han måste säga något viktigt och rätt." (notera att jag inte personligen tar ställning till om han de facto har rätt eller fel).

Medias hantering av det som inte passar in i deras PK idé om ett perfekt samhälle behandlas med så barnsliga metoder så att de är ju nästan så att man tror att de använder omvänd psykologi. Hur kan de inte lära sig av historien? Vad hände när de vägrade ta in SD på debatter?

Bra inlägg!
Citera
2017-03-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
DNs gapigaste PK-häxa Kristina Lindquist :

"Varför ska vi som medborgare acceptera den våldsapparat som Peter Springare är en del av?"

Va fan menar hon? Ska polisen avskaffas?

Jag vägrar läsa DNs nyhetssajt. Skummar bara. Vägrar länka.

Etablissemanget blir allt mera desperata över att sanningar som deras media skulle rapporterat, men mörkat, kommer upp till ytan.

Personligen är jag väldigt tacksam över att så många orkar jobba i ett så pass tufft och otacksamt yrke som polisens. Skulle jag tvingas välja mellan att vara polis - och gå ut i den tuffa verkligheten - och att vara journalist - som sitter bekvämt vid ett skrivbord och "skriver om verkligheten" (som den borde vara) - skulle jag definitivt välja att vara journalist.
Citera
2017-03-21, 02:56
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
De " borgerliga" lär knappast ta avstånd, om du inte med " borgerliga menar kulturliberaler och henliberaler + DN's redaktion( som är just vänster och henliberaler).

Nej, jag syftar på relativt oberoende borgerliga opinionsbildare som skapat sig namn och plattform på Facebook och i egna bloggar.

Ett exempel: Thomas Gür
"Eftersom polistjänstemannen Peter Springare skriver idiotiskt och förkastligt, om att "förinta" [ja, jag kan också läsa med ansatsen om vad han "menade"], så är det inte mer än rätt att det han skriver förklaras vara idiotiskt och förkastligt.
Jag har tillämpat samma princip när Cecilia Hagen eller Alex Schulman skrivit lika förkastliga saker. Jag ser ingen anledning att frångå den."

Notera i detta fall den ärligt pragmatiska metanivån. De har inte 'råd' att visa sympati för Peter Springare i ett läge där det kortsiktiga målet är att dominera den borgerliga omläggningen av politiken inför 2018 års val.
Citera
2017-03-21, 05:55
Avslutad
Någon som har lust eller ork att förklara varför det gång på gång ska göras höna av en fjäder när någon yttrar sig utanför åsiktskorridoren? I det här fallet Springare.

Jag får känslan av att etablissemangets perversa läggning till karaktärsmord av oliktänkande ligger till grund för det här beteendet. Det är precis som att stora delar av befolkningen blir kränkta och känner sig illa till mods när ord som kan associeras med precis vadsomhelst dyker upp.

Hur i helvete blev det såhär? Sverige har verkligen utvecklats till ett u-land när det kommer till demokrati och yttrandefrihet. Slår sig för bröstet och gillar olika men inte när det kommer till åsikter och tankar. Önskar det fanns fler Breivik's som kunde städa upp.

Hoppas Springare inte ger upp för folket behöver personer med civilkurage som går emot demokraturen i landet.
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2017-03-21 kl. 05:58.
Citera
2017-03-21, 06:30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Någon som har lust eller ork att förklara varför det gång på gång ska göras höna av en fjäder när någon yttrar sig utanför åsiktskorridoren? I det här fallet Springare.

Jag får känslan av att etablissemangets perversa läggning till karaktärsmord av oliktänkande ligger till grund för det här beteendet. Det är precis som att stora delar av befolkningen blir kränkta och känner sig illa till mods när ord som kan associeras med precis vadsomhelst dyker upp.

Hur i helvete blev det såhär? Sverige har verkligen utvecklats till ett u-land när det kommer till demokrati och yttrandefrihet. Slår sig för bröstet och gillar olika men inte när det kommer till åsikter och tankar. Önskar det fanns fler Breivik's som kunde städa upp.

Hoppas Springare inte ger upp för folket behöver personer med civilkurage som går emot demokraturen i landet.

Håller med, kollade i går på facebook gruppen som var emot Springare (1000 pers ca) gå inte i där och läs vad de skriver, om ni vill forsätta tycka att landet är värt att försvara. Vore vi befolkade med sådana fullblodsdårar, så skulle jag se positivt på att vi jämnades med marken...
Citera
2017-03-21, 06:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Detta måste ju vara ett av de värsta angreppen på Peter Springare någonsin.

I en färsk kolumn jämför skribenten Oisin Cantwell på Aftonbladet Peter Springare med Joseph Goebbels. Oisin påstår även att majoriteten av Peter Springares följare är både nazister och rasister.

Han påstår att Peter Springare är en högerpopulist som inte vill att muslimer, bögar och kvinnor ska få existera?? Vad i hela helvete? Vad grundar han detta på?

Detta måste ju vara förtal? Detta är ju extremt allvarliga anklagelser utan någon som helst grund?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/woJd1/springares-retorik-for-tankarna-till-goebbels

Ojsan Cuntwell är den bästa kontraindikatorn som finns. Om han gillar något är det skit och tvärtom.
Citera
2017-03-21, 06:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej, jag syftar på relativt oberoende borgerliga opinionsbildare som skapat sig namn och plattform på Facebook och i egna bloggar.

Ett exempel: Thomas Gür
"Eftersom polistjänstemannen Peter Springare skriver idiotiskt och förkastligt, om att "förinta" [ja, jag kan också läsa med ansatsen om vad han "menade"], så är det inte mer än rätt att det han skriver förklaras vara idiotiskt och förkastligt.
Jag har tillämpat samma princip när Cecilia Hagen eller Alex Schulman skrivit lika förkastliga saker. Jag ser ingen anledning att frångå den."

Notera i detta fall den ärligt pragmatiska metanivån. De har inte 'råd' att visa sympati för Peter Springare i ett läge där det kortsiktiga målet är att dominera den borgerliga omläggningen av politiken inför 2018 års val.
Gür är en nyliberal i min värld, han vill ha öppna gränser och turkisk basar på midsommar, dumpade löner och nattväktarstat.
Att han skulle ta kamp för Springare annat än i förbigående och lite förstrött ser jag som uteslutet.
Dessutom är SvD nedlusat med vänsterextrema journalister, så det blir tryckt stämning på redaktionen när Gür skall upp och ta en fika, tro fan han tittar åt annat håll.
Senast redigerad av Sonnenwende 2017-03-21 kl. 07:06.
Citera
2017-03-21, 07:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ojsan Cuntwell är den bästa kontraindikatorn som finns. Om han gillar något är det skit och tvärtom.
Kan inte annat än instämma, arketypen för en vänsterpajas som vill prata bebisspråk och som tror att rock the socks gör skillnad i den verkliga världen.
Citera
2017-03-21, 07:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Gür är en nyliberal i min värld, han vill ha öppna gränser och turkisk basar på midsommar, dumpade löner och nattväktarstat.
Att han skulle ta kamp för Springare annat än i förbigående och lite förstrött ser jag som uteslutet.
Dessutom är SvD nedlusat med vänsterextrema journalister, så det blir tryckt stämning på redaktionen när Gür skall upp och ta en fika, tro fan han tittar åt annat håll.

Det kan inte vara samma Thomas Gür du talar om. Den Thomas Gür som är mycket aktiv på Facebook och har många följare har som vanligaste tema kritik av alltför öppen invandring, och är i regel konservativ, ofta inspirerad av den libertarianske konservative Thomas Sowell. Men detta är irrelevant för det faktum att det handlar om en rätt stor grupp vilka som sagt nästan unisont tagit avstånd till Springare, där Gür bara var ett exempel.
Citera
2017-03-21, 13:41
Avslutad
Gür har ändrat skepnad under senaste åren från att låta som Annie Lööf och enbart hacka på SD till att faktiskt förstå problematiken bakom invandringen. Sent ska fåren vakna.

Vi får hoppas att fler människor med civilkurage öppnar sina dörrar och ansluter Springare och Janouch korståg mot demokraturen.
Citera
2017-03-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/nyheter/springares-nya-jobb-utreds-av-polisen/

"Polisen utreder Peter Springares nya uppdrag som krönikör för den alternativa nyhetssajten Nyheter Idag. Rollen kan vara oförenlig med hans jobb, menar polisen.

– Det är olämpligt, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz."

Så ser det ut i mellanmjölkensland. samtidigt i UK så har David Osbourn precis gått och blivit
redaktör för tidningen Evening Standard medans han fortfarande kommer att vara MP för torries i parliamentet..samt utföra 4 andra jobb...
Telegraph
Han har dock fått en del kritik....

Fantastiskt hur mycket kraft och engagemang det läggs i Sverige från den svenska varianten av "deep state" på någon stackare om han kan vara ett hot mot vänsters hegemoni inom media. Sorgligt också att när någon kallar en spade för en spade så tar det hus i helvete dvs alla vet sedan SOM studier att media är rödare är röd med en möjlig nyans mot grönt. Roligt dock att se alla i media som tar åt sig.....
mao så är de många som bekänner sig till gruppen "vänster med abnorm agenda".....

btw var inte Martin Melin polis rätt så länge efter att han blev känd...med uttalanden etc?
Senast redigerad av gron-brandbil 2017-03-21 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in