2017-03-24, 16:46
Medlem
Peter Springare gör en fantastisk insats och blottar hur illa det står till inom polisen. Du får enbart yttra dina åsikter offentligt om de är förenliga med värdegrunden, ungefär så tolkar jag reaktionerna från polisledningen.

Basha Trump i Expressen - helt ok.
Prata om etnicitet på gärningsmän - inte ok.

Peter lär nog inte ge sig, och blir han nu av med jobbet lär han bli något av en martyr. Polisledningen har minst sagt svettigt. Eller så skärper de sig och respekterar att även poliser har yttrandefrihet, även om det nog inte är så troligt agerande från deras sida.
Citera
2017-03-24, 18:59
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
...Peter lär nog inte ge sig, och blir han nu av med jobbet lär han bli något av en martyr. Polisledningen har minst sagt svettigt...

Gissar att Polisfacket trycker på ganska hårt i drevet. Är PS medlem?
Citera
2017-03-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Gissar att Polisfacket trycker på ganska hårt i drevet. Är PS medlem?

Nej han har sagt i Nyheter idag att han inte är med i polisfacket utan ett annat fackförbund i samband med att en Lena Nitz från polisfacket uttalad sig.
Citera
2017-03-24, 21:15
Medlem
Kebabfysikers avatar
Skulle vanliga poliser börja berätta fritt om sina arbetssituationer skulle värdegrunden snabbt få problem.
Citera
2017-03-25, 09:06
Medlem
Vad är det för sorters journalistkår vi har i landet som accepterar kod 291
men smutskastar Peter Springare?
Citera
2017-03-28, 03:13
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Som jag skrev till en annan, det är så tröttsamt när ena skräpsidan ska peka finger mot andra skräpsidan. Springares skit rättfärdigas inte för att någon meningsmotståndare uttrycker sig lika uselt. Skärp dig.

Kan inte minnas att mediesverige gick bananas, när Cecilia Hagen uttryckte sig "uselt" men det är klart, hon tillhör "dem" och hon hetsar mot lovligt byte!
Man kan ju inte hetsa mot journalister, det säger sig självt?
Citera
2017-04-05, 16:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag har en fråga som kanske är en konspirationsteori...

Fb-gruppen Stå upp för dig Springare växte ju oproportionerligt mycket under en viss tid.

En mig närstående blev med i gruppen och hjälpte till att sprida den.

Någon vecka senare är vännens hundra procent oskyldiga Facebook-konto "disabled" utan vidare orsak och Facebook vägrar berätta varför det är disabled.

Känner ni till något liknande fall? Kan sakerna höra ihop?
Citera
2017-04-05, 21:13
Medlem
Kebabfysikers avatar
Aftonbladets och övriga medias hat mot Peter Springare växer för varje dag.

Citat:
Två ord räcker långt: Knip käft

När polisen Peter Springare skriver att han vill ”förinta vänsterjournalister” – som om de ens vore en maktfaktor 2017! – är det lönlöst att svara med välutbildade tecken om ordens betydelse. (Sent omsider bad han om ursäkt för sitt uttryck.) Som om inte hela tokhögern redan identifierat detta och strategiskt och tålmodigt arbetat efter det.

Det räcker ju med två ord: knip käft. Inte för att Springare skulle lyssna men då har vi åtminstone markerat hur mycket papper vi är beredda att lägga på sagda exkrementer.

http://www.aftonbladet.se/kultur/a/lojE7/tva-ord-racker-langt-knip-kaft
Citera
2017-04-05, 21:14
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Om Leif GW har rätt befinner vi oss i en politisk mardröm

Springare bjöds till ett av SVT:s bättre underhållningsprogram, slapp varje tillstymmelse till kritiska frågor och klappades om av självaste Leif GW som därvid proklamerade att invandrares brottslighet måtte bli huvudfråga i nästa valrörelse. Jag får medge att det senare får mig att känna stark så kallad oro för Leif.

Problemet i vår tid är alltså inte att yttrandefriheten omfattar även Peter Springare. Hans önskemål om att förinta journalister är för övrigt inte brottsligt i sig, vare sig hets mot folkgrupp eller olaga hot. Problemet är at vi i Sverige har en polis med sådana politiska visioner. Och om Leif GW har rätt i sin bedömning att majoriteten av Sveriges poliser nu är dylika Sverigedemokrater så befinner vi oss i en politisk mardröm.

http://www.aftonbladet.se/a/woWeo/om-leif-gw-har-ratt-befinner-vi-oss-i-en-politisk-mardrom
Citera
2017-04-16, 18:15
Medlem
de.Montforts avatar
GW: Springare får ett helvete

Jag förstår att offentliga personer som ger sig in i debatten får mindre positiv uppmärksamhet i form av mejl från frustrerade och arga individer.

http://www.friatider.se/gw-springare-f-r-ett-helvete

Stämmer det som GW säger i veckans brott. Är det organiserat? Är det en konspirationsteori som GW sprider. Vilka organiserar massmejlen och ligger bakom sändlistor? Det bör finnas påtaglig bevis eftersom GW låter säker på sin sak

Citat:
Ursprungligen postat av GW
I hela södra Sverige sitter det gubbtjuvar och skickar mejl – jag får dem eftersom jag är med på ett antal sändlistor, de skickar ju massmejl till politiker och alla möjliga makthavare.

Om man inte vill klicka på FT är veckans brott källan, bör vara lätt att kolla upp.

Kommer Springare få ett helvete eller är det fel analys? Ser man hur många som hoppat av efter att Springare tog avstånd låter det fel. Kan några sura människor ge Springare lika stort helvete etablissemanget utsatt Springare för.
Senast redigerad av de.Montfort 2017-04-16 kl. 18:24.
Citera
2017-04-16, 19:17
Medlem
Jag fattade inte heller vad GW menade med detta. GW är ju en klok person. men tydligen sitter det ett hundratal muppar (eller rädda vädjande personer) och skickar menlösa "massmejl" till helt döva och DN-skadade politiker och maktpersoner. - Huruvida alla dessa är "sydsvenskar" (skåningar?) får GW kanske förtydliga.

Å andra sidan är ju Skåne dumpningsplats Nr 1 när regeringen placerar ut ensamkommande, ID-lösa och flyktingar. Så har det varit i 15-20 år. Den dagen regeringen börjar tvångplacera araber permanent på tex Södermalm (där det bor 3500 journalister och horder av byråkrater) så kommer ju GW att få massmejl därifrån istället. Södermalm och Stockholms innerstad har ju inte tagit emot en enda arab permanent på 20 år så hyckleriet är ju faktiskt ganska omfattande.
Citera
2017-04-16, 19:41
Medlem
Millediablos avatar
Kan man hitta mejllistan någonstans? Det vore intressant att se vilka det är som ingår i massutskicket, förmodligen dolda bakom svårtolkade mejladresser men det går säkert att avkoda vissa.
Det vore bra om man klargjorde vilka som masspropagerar och sänder ut sånt här, kanske ett hemma hos reportage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in