Citat:
Ursprungligen postat av
G-ice
Tyckte den var både spännande och ofta svårförutsägbar. För att vara svenska höll skådespelarna en hög nivå. Precis som en bra serie ska vara. Sen att svårförutsägbarheten ibland berodde på logiska omöjligheter kan jag leva med.
Menar du oförutsägbar? Ja det var den väl så tillvida att man inte kunde gissa vilken nästa pinsamt korkade grej skulle bli.

Har de recensenter som var så lyriska efter fem avsnitt, fortsatt att gilla serien? Om de nu hade dygnet runt kontroll på Blanka borde de ha varit där när hon träffade Christian. Ja hela serien är ju en sådan orgie i orimligheter och dumheter, så man bara skakar på huvudet. För att vara så drivna så gör Mimicas otaliga misstag. Bara att ta in Christian i gruppen utan att kolla honom. Davor lämnar sin dator obevakad, fast han nu vet att Christian jobbar med polisen. etc, etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ansar-al-Bundy
Jag tyckte det verkade som att Davor visste att Magnus skulle utses till chef när de satt där i bilen, då är ju självaste sheriffen också inblandad. I så fall öppnar det upp för en ny säsong där Hanna letar efter läckan men sätts på det ena villospåret efter det andra samtidigt som polisledningen samarbetar med den undre världen där det som återstår av Mimicas kanske bara är en liten bricka i spelet. Hanna pressas att berätta var Christian och Blanka håller hus och jakten börjar i Centralamerika. Fan trot men vi får väl se.
Verkade som? Han frågade ju rätt ut om Magnus hade blivit erbjuden jobbet. Jag kan inte säga att jag fattar varför de möts personligen hela tiden. Det måste ju vara oerhört riskabelt jämfört med andra sätt att kontakta varandra.
Vet inte hur stor risken är för en andra säsong. Man undrar hur serien kommer att tas emot utomlands.