2017-03-19, 23:22
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Att Christians huvud måste ha en träffyta på säg 10-15% när han sprang var naturligtvis inga bekymmer att ens överväga.

Risken att de skulle hinna ikapp honom innan han kom ut på ängen var tydligen också försumbar...
Citera
2017-03-19, 23:57
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Haha bästa?! Detta var ju det SÄMSTA avsnittet, och jag tror knappast på en säsong 2.

Klart det var det bästa. Vad dillar du om? Att det var kasst? Du saknar omdöme, sanna mina ord.
Citera
2017-03-20, 00:11
Medlem
Slutet var bäst. "Skjut å gräv!". Det är det enda som gäller! 😈
Citera
2017-03-20, 00:30
Medlem
Skicklig serie, allt behöver inte vara så jävla verklighetsbaserat. Gillade den skarpt.

Verkar som säsong 2 redan är planerad och kanske tom inspelad, inte mig emot.
Citera
2017-03-20, 00:54
Bannlyst
Grym serie!!!!! Imponerande skådespel av samtliga också.

Den här serien bevisar att manuset behöver inte vara helt vattentätt för att någonting ska vara spännande. All spänning och alla tvister kompenserade.

Säsong 2, längtar!
Citera
2017-03-20, 01:32
Medlem
lagcatss avatar
Jag blev faktiskt nöjd med slutet av säsong 1. Hoppas bara att säsong 2 är minst lika bra. Dock synd att hälften av Mimitzas eller hur man stavar dog. Tyckte han högsta hönset var rå.
Citera
2017-03-20, 01:38
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Tyckte den var både spännande och ofta svårförutsägbar. För att vara svenska höll skådespelarna en hög nivå. Precis som en bra serie ska vara. Sen att svårförutsägbarheten ibland berodde på logiska omöjligheter kan jag leva med.

Menar du oförutsägbar? Ja det var den väl så tillvida att man inte kunde gissa vilken nästa pinsamt korkade grej skulle bli. Har de recensenter som var så lyriska efter fem avsnitt, fortsatt att gilla serien? Om de nu hade dygnet runt kontroll på Blanka borde de ha varit där när hon träffade Christian. Ja hela serien är ju en sådan orgie i orimligheter och dumheter, så man bara skakar på huvudet. För att vara så drivna så gör Mimicas otaliga misstag. Bara att ta in Christian i gruppen utan att kolla honom. Davor lämnar sin dator obevakad, fast han nu vet att Christian jobbar med polisen. etc, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Jag tyckte det verkade som att Davor visste att Magnus skulle utses till chef när de satt där i bilen, då är ju självaste sheriffen också inblandad. I så fall öppnar det upp för en ny säsong där Hanna letar efter läckan men sätts på det ena villospåret efter det andra samtidigt som polisledningen samarbetar med den undre världen där det som återstår av Mimicas kanske bara är en liten bricka i spelet. Hanna pressas att berätta var Christian och Blanka håller hus och jakten börjar i Centralamerika. Fan trot men vi får väl se.

Verkade som? Han frågade ju rätt ut om Magnus hade blivit erbjuden jobbet. Jag kan inte säga att jag fattar varför de möts personligen hela tiden. Det måste ju vara oerhört riskabelt jämfört med andra sätt att kontakta varandra.

Vet inte hur stor risken är för en andra säsong. Man undrar hur serien kommer att tas emot utomlands.
Citera
2017-03-20, 02:06
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Blir man på så jävla dåligt humör som vissa skribenter i den här tråden verkar bli över serien så kan man ju alltid muntra upp sig på nåt annat sätt. Ta en kvällspromenad eller nåt.
Citera
2017-03-20, 03:35
Medlem
Citat:
Haha bästa?! Detta var ju det SÄMSTA avsnittet, och jag tror knappast på en säsong 2.

Tur att alla kan tycka olika tycker också det va det bästa. Fick en chock när vi fick veta att Davor vetat allt.
Citera
2017-03-20, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
håller med

en film som verkar göra anspråk på stringens missar det mesta

kan det vara så att nån vikarie ryckt in - som inte sett dom tidigare avsnitten och velat fixa ihop något, men egentligen inte fattat vad hen skulle få ihop??

Fattar inte hur man tänkt - OM man tänkt.

Jordskott kom tillbaka:

Jordskott säsong 2 spelas in just nu
Citera
2017-03-20, 07:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kravel
Känns som att vi inte har sett samma avsnitt...

Jag gillade slutet. Även om det inte blir en andra säsong gillar jag att det finns en fortsättning i historien, att allt inte knöts ihop helt perfekt.
Citera
2017-03-20, 07:39
Medlem
Bra serie.
Men helt knasvärdelös scen när de knäppte de tre på fältet.
Hur tänkte manus-författarna? De hade nått riktigt bra på g och så fuckar de upp sists action-scenen något så in i helvete.
Måste funnits lätt 10 olika sätt de kunde ha haft ihjäl skurkarna på utan att sumpa det så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in