Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Flicka, cyklist, bil med 2 personer =4.
Men nu var det lgh-scenariot vi diskuterade och det där med bilen, du kommer ihåg?.
Ja förvisso, men nu svarade jag på antalet personer du räknade upp och jag kommer att göra det igen. Flicka (1), det finns ingen uppgift om att någon cyklist har passerat, vart cykeln kom ifrån är okänt (0), bil med 3 personer (1). Bilen måste väl ändå räknas som en enhet? den går ju inte att jämföra med 3 separata individer som passerar brottsplatsen. 1 flicka + 1 bil = 2.
Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Du får ursäkta men jag är så jäkla dum i huvudet att jag faktiskt inte kan förstår den stora skillnaden med ett knivöverfall och ett knivöverfall med sexualinriktning med avseende på varför paj skulle bli misstänkt i det första men inte i det andra. Kan inte du vara snäll och förklara det för mig, istället för att komma med påståenden om att det är självklart.
Nej jag kan inte förklara vad alternativet skulle vara då jag inte kan se skillnaden på dem.
Ok, då svarar jag med att citera Draifos: "Ja, det torde ju vara ytterst ovanligt att man sexmördar sin flickvän ute i skogen".