2017-03-18, 18:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det fetade.
Det där håller väl inte? Ungdomarna såg Laban kl.23.15 springande efter bilen. Vid den tidpunkten, vart tänker du dig att paj skulle befinna sig då?

Om Laban lyckades smita i samband med att Eva's kropp skulle lyftas ur bilen så bör ju P-A J ha uppehållit sig någonstans i den omedelbara närheten. Efter någon minut hördes väl Labans skall uppe vid föräldrahemmet och motorljudet från ungdomarnas bil vilket gjorde att P var tvungen att ligga lågt en stund och invänta att bilen skulle passera, sedan var det ju bara för honom att locka Laban till sig.

Bilen kan han ha parkerat någonstans intill hästhagen som låg mittemot fyndplatsen. Från det stället var det i sådant fall bara att bära kroppen/släpa den över själva grusvägen (Långbacken) och vidare in i skogsdungen. Hästhagen var som jag förstår det, även på den tiden, omgiven av skog och sly så det gick nog att hitta en plats för bilen där den inte syntes från vägen.
Citera
2017-03-18, 18:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Var det en lynnig person- kapabel att använda våld?

Vet ej, men det kvittar ju nu, han är ju död.
Citera
2017-03-18, 18:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja Draifos var i föregående inlägg inne på det här med triangeldrama och för att det ska kunna vara ett triangeldrama så åtminstone en konflikt föreligga, annars blir det ju en frivillig trekant eller hur? Enligt uppgift suktade P-A J efter Eva så att han till vilket pris som helst ville "ha henne" tvivlar jag inte en sekund på. Vidare spekulerade jag om att det under ytan ev. även kunde finnas en viss rivalitet eller svartsjuka tjejerna emellan, men jag valde att avsluta den meningen med "vad vet jag" eftersom jag inte har hört någon uppgift om detta tidigare. Varför reagerar du så konstigt på det?
Ja enligt uppgift från närstående till Eva så gör de det.
Nej det kan jag inte tänka mig, inte från min sida i alla fall.

Du anser att ett tämligen ordinärt ifrågasättande är "konstigt"? Du har presenterat en del olika teorier som har det gemensamt att P är misstänkt GM. Varför tycker du att det är konstigt om man undrar varxör du uttalar dig i ordalag som indikerar säkerhet/fakta för att sedan avrunda med" vad vet jag"...

Ett triangeldrama kan ju involvera en person utan att denne är part i gärningen som vare sig GM eller BO men för dig är det enbart triangeldrama per definition om P är GM? Om man hypotetiskt antar att BÅ haft ihop något med P och Eva och P sätter igång att flirta med varandra (efter Annelie åkt?) och BÅ tar upp det på vägen hem och gräl uppstår.... är det inte ett triangeldrama då enbart för att P inte skulle vara den som står med mordvapnet i handen?
Citera
2017-03-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Mycket intressant information.

Vi vet att de flesta mord begås i missbrukarkretsar så detta måste beaktas.

Pysslade även Annelie med droger? Jag har svårt att tro att en tjej som är helt ren är tillsammans med en knarkare. Pundade Eva?

Är det något så banalt som knarkskulder som ligger bakom detta mord?

Det förekommer nog att någon som är "ren" kan vara tillsammans med missbrukare. Här kan väl omfattningen på missbruket spelat roll, missbruket kanske inte var särskilt intensivt medan personen var tillsammans med denne. Eller att någon tror sig kunna "rädda" missbrukaren, vilket nog är mer vanligt bland kvinnor men det finns väl även en och annan man som ger sig till det.
Citera
2017-03-18, 19:03
Medlem
Citat:
Flax (RJ) höll på en del med droger och var tillsammans med Annelie ett tag. De var tillsammans innan mordet på Eva och det måste ha varit före 1983, dvs. innan P-A J och Annelie var tillsammans. Flax (RJ) dog 1995 endast 40 år gammal.
Som läsare så blir det uppenbart att det f´nns ett brokigt persongalleri som alla borde ha figurerat i förhör.
Där finns den blivande ? pojkvännen P- som haft en stadig vänskaps relation med offret.
P har tidigare haft en par -relation med offrets syster.

Missbrukande Flax-som nu avlidit, men tidigare haft en par-relation med offrets syster. Umgicks också med Eva, men inte på tu-man-hand. Eva var mer ett stöd-för honom.

En våldsam person som nu är utflyttad från trakten, men som enligt uppgift var lite tortyr-benägen.

Evas gifta väninna som hade/haft en kärleks?-relation med P.

En ung kille som nämnts-han hade missbruksproblem och cyklade runt på trakten.

Sture en cyklande -lite udda person. Som länge var misstänkt som GM-länge.Nu friad.

B-bilförarkvinnan som enligt uppgift- hade relation med P- vid tiden för mordet. Umgicks med Eva
men var systerns väninna, nu utflyttad. Bodde i tre veckor hemma hos P- direkt efter mordet
Citera
2017-03-18, 19:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så deras umgänge skulle ha fortsatt även efter Evas flytt+
han hade inte förlorat henne alls- jag kan inte förstå detta resonemang att han skulle förlora henne pga flytt- han fanns ju med även i Evas fortsatta planering, som hennes sällskap i olika aktiviteter-bla hästintresset,då.

P-A J kanske ville mer men Eva avvisade honom? hon kanske gjorde klart för honom att hon inte var intresserad, att hon absolut inte ville ha någon relation med honom.

Förmodligen så hade dom väl fortsatt att träffats och umgåtts ibland i samband med att Eva var hemma på besök i Kramfors. Precis som det var när hon bodde i Umeå innan mordet begicks, Eva umgicks givetvis med sina kompisar om hon åkte "hem" någon helg ibland.
Citera
2017-03-18, 19:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Mycket intressant information.

Vi vet att de flesta mord begås i missbrukarkretsar så detta måste beaktas.

Pysslade även Annelie med droger? Jag har svårt att tro att en tjej som är helt ren är tillsammans med en knarkare. Pundade Eva?

Är det något så banalt som knarkskulder som ligger bakom detta mord?

Det är givetvis fullt möjligt att Anneli kan ha pysslat lite med droger, är man ihop med betydligt äldre killar som håller på med droger så testar man även själv det är min erfarenhet. Annars håller man sig till andra killar. Anneli bör ha varit runt 17-19 år när hon var ihop med "Flax" som missbrukade droger, han var 8 år äldre än Anneli så det kan tänkas att han både påverkade och hade ett stort inflytande på henne. P-A J som blev Annelis pojkvän efter "Flax" var 7 år äldre än Anneli, även P-A J verkar ha pysslat med droger, enligt en källa ska han ha köpt amfetamin av en alkoholist/missbrukare som bodde i Väja strax utanför Kramfors. En annan person som befann sig i parets umgängeskrets på den tiden beskrev P-A J enligt följande: "Jag såg aldrig några ömma känslor från P-A's sida mot Anneli, han verkade mest se tjejer som objekt".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-18 kl. 19:21.
Citera
2017-03-18, 19:18
Medlem
Citat:
P-A J kanske ville mer men Eva avvisade honom? hon kanske gjorde klart för honom att hon inte var intresserad, att hon absolut inte ville ha någon relation med honom.

Förmodligen så hade dom väl fortsatt att träffats och umgåtts ibland i samband med att Eva var hemma på besök i Kramfors. Precis som det var när hon bodde i Umeå innan mordet begicks, Eva umgicks givetvis med sina kompisar om hon åkte "hem" någon helg ibland.
Nej men- hon ville ha p med i flytthjälpen, om hon velat undvika honom så skulle hon inte ha tagit emot hans hjälpande hand i flyttbestyren-eller hur?
Man tackar väl nej om man inte vill ha med personen att göra ? Men hon accepterade hans sällskap och bad om hans hjälp. Hennes uppträdande är motsägelsefullt- om hon nu velat undvika honom. Tycker inte du det?
Hon beskrivs inte alls som en "velig"person- som låter andra styra och ställa med sig. Ingen osäker
viljelös tjej.
Citera
2017-03-18, 19:25
Medlem
Citat:
Vet ej, men det kvittar ju nu, han är ju död.

Kvittar gör det väl inte, han levde ju vid tiden för mordet. Och är väl möjlig?
Citera
2017-03-18, 19:29
Medlem
Mammamia44s avatar
Innan jag flyttade till Stockholm så jobbade jag under en kortare period på posten med Per-Arne. Upplevde honom som dryg och en äcklig mobbare.
Citera
2017-03-18, 19:32
Medlem
Citat:
Nej men- hon ville ha p med i flytthjälpen, om hon velat undvika honom så skulle hon inte ha tagit emot hans hjälpande hand i flyttbestyren-eller hur?
Man tackar väl nej om man inte vill ha med personen att göra ? Men hon accepterade hans sällskap och bad om hans hjälp. Hennes uppträdande är motsägelsefullt- om hon nu velat undvika honom. Tycker inte du det?
Hon beskrivs inte alls som en "velig"person- som låter andra styra och ställa med sig. Ingen osäker
viljelös tjej.

Jag får inte heller ihop det, den uppfattningen om P som en del postare verkar ha här verkar inte ha gällt bland dem som då umgicks med honom. Annelie var ju med under kvällen, om hon fortsatte umgås med honom påvänskaplig basis efter deras förhållande tagit slut och hon hade ny sambo så verkar han ju inte behandlat henne illa heller även om han utåt bland andra kanske inte visar ömhetsbetygelser till sina flickvänner.
Citera
2017-03-18, 19:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du anser att ett tämligen ordinärt ifrågasättande är "konstigt"? Du har presenterat en del olika teorier som har det gemensamt att P är misstänkt GM. Varför tycker du att det är konstigt om man undrar varför du uttalar dig i ordalag som indikerar säkerhet/fakta för att sedan avrunda med" vad vet jag"...
Så här skrev jag: "Sen kan det kanske under ytan även ha funnits en viss rivalitet och svartsjuka tjejerna emellan vad vet jag"?

Om du anser att jag i den meningen uttalar mig i ordalag som indikerar säkerhet/fakta så tolkar du det jag skriver på ett mycket konstigt sätt. För mig indikerar den meningen snarare osäkerhet och avsaknad av fakta, dvs. det är inget annat än antaganden och ren spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ett triangeldrama kan ju involvera en person utan att denne är part i gärningen som vare sig GM eller BO men för dig är det enbart triangeldrama per definition om P är GM? Om man hypotetiskt antar att BÅ haft ihop något med P och Eva och P sätter igång att flirta med varandra (efter Annelie åkt?) och BÅ tar upp det på vägen hem och gräl uppstår.... är det inte ett triangeldrama då enbart för att P inte skulle vara den som står med mordvapnet i handen?
Jo det är klart att det fortfarande skulle vara ett triangeldrama, jag förstår inte hur du tänker. Jag tror inte på att BÅ mördade Eva, är det ok för dig att jag inte tror det? Du kan inte övertyga mig om att BÅ mördade Eva hur mycket du än försöker. Du får gärna tro det men pådyvla inte mig det. Jag tror däremot att BÅ kan vara inblandad/insyltad i mordet på annat sätt än i egenskap av att vara GM.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-18 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in