2017-03-18, 17:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, är man inte helt nykter så kan man ju göra knäppa saker. Finns det några säkra uppgifter om långvarigt alkoholmissbruk, det kan väl ge en del personlighetsförändringar? Eller vet man om han var ordentligt på lyset den där kvällen?

Det enda man vet är att det dracks alkohol under den kvällen, dock okänt av vilken sort och i vilka mängder.
Citera
2017-03-18, 17:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Ja, men då skulle hon flytta iväg vad jag förstår.

Dagen efter mordet skulle det vara en häst fälttävlan i Sundsvall och P-A J skulle köra hästsläpet. Flytten till Sundsvall skulle förmodligen ske på söndagen och även då skulle P-A hjälpa till.
Citera
2017-03-18, 17:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det finns exempel på andra fall, det är jag övertygad om.

Nja om det nu var en form av triangeldrama så blev det väl så här p.g.a. att P-A J var av åsikten att han även skulle ha Eva och det till vilket pris som helst. Sen kan det kanske under ytan även ha funnits en viss rivalitet och svartsjuka tjejerna emellan vad vet jag?

Du avvisar ett påstående ganska tvärsäkert för att avrunda med ett "vad vet jag"?

Finns det något som gör att man kan anta att en sådan inställning skulle kunna finnas hos P vid tillfället?
Skulle det fortfarande anses att P är ansvarig om än det skulle visa sig att BÅ gjort det, på eget bevåg?
(jag försöker här komma underfund med vad vad antipatin mot P handlar om... om det är mer än byhingststatusen som kanske skapar osämja mellan kvinnorna?).
Citera
2017-03-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamia44
Ingen susning, vet bara att han kallades för "Flax"
Denna information som du ger är mycket intressann och viktig , så missbrukare fanns i Evas närhet, dvs hon var inte själv missbrukare men agerade som stöd för en missbrukare, var detta känt+ eller hon var liksom bara en klippa för en vilsen ung person, om Flax kanske är den som tipset gäller?
Varför skulle han vilja henne ont?
Citera
2017-03-18, 17:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror inte hon pundade själv utan va med honom för att hon tyckte synd om stackarn....

Flax (RJ) höll på en del med droger och var tillsammans med Annelie ett tag. De var tillsammans innan mordet på Eva och det måste ha varit före 1983, dvs. innan P-A J och Annelie var tillsammans. Flax (RJ) dog 1995 endast 40 år gammal.
Citera
2017-03-18, 18:01
Medlem
Citat:
Flax (RJ) höll på en del med droger och var tillsammans med Annelie ett tag. De var tillsammans innan mordet på Eva och det måste ha varit före 1983, dvs. innan P-A J och Annelie var tillsammans. Flax (RJ) dog 1995 endast 40 år gammal.
Var det en lynnig person- kapabel att använda våld?
Citera
2017-03-18, 18:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Sommarjobbade med hennes lillasyster på den tiden och vet att Eva då umgicks med en av pundarna i K-fors.

Jag tror inte att dom umgicks på tu man hand, killen i fråga var Anneli's pojkvän.
Citera
2017-03-18, 18:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jaha- och var finns denne person idag då- fortsatt punderiet ?eller flyttat ? ingen som vet hans vidare öde och äventyr?

Flax (RJ) är död, han avled 1995.
Citera
2017-03-18, 18:10
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ingen susning, vet bara att han kallades för "Flax"

Citat:
Mycket intressant information.

Vi vet att de flesta mord begås i missbrukarkretsar så detta måste beaktas.

Pysslade även Annelie med droger? Jag har svårt att tro att en tjej som är helt ren är tillsammans med en knarkare. Pundade Eva?

Är det något så banalt som knarkskulder som ligger bakom detta mord?
Citera
2017-03-18, 18:21
Medlem
habets avatar
Citat:
Ja jag vet, jag var lite slarvig och slängde mig med ett uttryck som Draifos nyss använde sig av (utan att få smisk på fingrarna).

Nej givetvis inte.

Jag tror att det finns en möjlighet att "väninnan" BÅ kan ha lämnat felaktiga uppgifter vid förhör, dels med tanke på att hon hade någon slags kärleksrelation med P-A J vid tidpunkten för mordet och dels för att hon lämnade Kramfors för gott efter mordet. BÅ kan ha lämnat lägenheten tidigare vilket i sådant fall innebär att P-A J och Eva kan ha varit ensamma kvar under Eva's sista timme i livet.

Nej, det är snarare väldigt enkelt och smidigt att ta ut en kropp från P-A's lägenhet på Björstagatan 18. Lätt att backa upp bilen vid porten (även vid källardörren), P-A bodde dessutom endast en halvtrappa upp, i mitten dörren, så det var i princip endast ett par meter från hans ytterdörr till en öppen bagagelucka om han hade bilen uppbackad mot porten. Det hela kan göras på 3 min. Vidare fanns det inga andra fastigheter mitt emot som kunde se vad som försegick utan där var det bara skog och sly. Det är heller inte något stort risktagande att dumpa en kropp i skogsdungen vid Långbacken, där var det ju kolsvart vid den här tidpunkten, platsen där Eva hittades är en väldigt öde, mörk och enslig plats, så det var ingen större risk att han skulle bli sedd av någon där. Snarare var det ett mycket bra och ytterst lämpligt dumpnings ställe i sådant fall eftersom det var längs med hennes promenadväg hem. Jag kan tänka mig att tanken från början var att Laban skulle få leva och att han tänkte släppa lös hunden i samband med att han själv lämnade platsen (som om Eva nyss hade blivit överfallen och Laban fortsatte att springa hem till föräldrahemmet) men, att Laban kanske lyckades smita där i mörkret i samband med att kroppen lyftes ur bilen. I sådant fall var han ju tvungen att locka till sig hunden och ta honom av daga eftersom han inte var klar med utplaceringen av kroppen. Risken kunde annars ha varit att Laban började skälla och därmed drog till sig uppmärksamhet vilket hade saboterat alla planer. Så att hunden dödades med ett knivstick i nacken var i sådant fall en nödvändig (och relativt barmhärtig) säkerhetsåtgärd.

Det fetade.
Det där håller väl inte? Ungdomarna såg Laban kl.23.15 springande efter bilen. Vid den tidpunkten, vart tänker du dig att paj skulle befinna sig då?
Citera
2017-03-18, 18:26
Medlem
Citat:
Dagen efter mordet skulle det vara en häst fälttävlan i Sundsvall och P-A J skulle köra hästsläpet. Flytten till Sundsvall skulle förmodligen ske på söndagen och även då skulle P-A hjälpa till.
Så deras umgänge skulle ha fortsatt även efter Evas flytt+
han hade inte förlorat henne alls- jag kan inte förstå detta resonemang att han skulle förlora henne pga flytt- han fanns ju med även i Evas fortsatta planering, som hennes sällskap i olika aktiviteter-bla hästintresset,då.
Citera
2017-03-18, 18:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du avvisar ett påstående ganska tvärsäkert för att avrunda med ett "vad vet jag"?
Ja Draifos var i föregående inlägg inne på det här med triangeldrama och för att det ska kunna vara ett triangeldrama så åtminstone en konflikt föreligga, annars blir det ju en frivillig trekant eller hur? Enligt uppgift suktade P-A J efter Eva så att han till vilket pris som helst ville "ha henne" tvivlar jag inte en sekund på. Vidare spekulerade jag om att det under ytan ev. även kunde finnas en viss rivalitet eller svartsjuka tjejerna emellan, men jag valde att avsluta den meningen med "vad vet jag" eftersom jag inte har hört någon uppgift om detta tidigare. Varför reagerar du så konstigt på det?
Citat:
Finns det något som gör att man kan anta att en sådan inställning skulle kunna finnas hos P vid tillfället?
Ja enligt uppgift från närstående till Eva så gör de det.
Citat:
Skulle det fortfarande anses att P är ansvarig om än det skulle visa sig att BÅ gjort det, på eget bevåg?
Nej det kan jag inte tänka mig, inte från min sida i alla fall.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-18 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in