2017-03-18, 08:06
Medlem
Varför orkar folk bry sig så mycket om vilka man möter? Orkar själv inte lägga någon energi på det. Visst, pisstråkiga lag utan fantasi som jag aldrig skulle spela med själv men där stannar det

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Vilken formation e mest offensiv ?
Kör 3-4-3 nu.
Kör även hög press och offensiv.

Vet det e svårt ibland å försvara sig, men roligare framåt.

Ligger man under så oftast så vänder man då man har ett jäkla anfall. Allafall får lika.
Svårt för många att försvara sig mot 8 st på slutet.
Om dom ej parkerar bussen å maskar

Inte säker men tror att 3-4-2-1 är ett snäpp offensivare. Den enda, till synes skillnaden mellan den och 3-4-3 är väl att den första har LF och RF istället för LW och RW. Den byter alltid jag till om jag ligger under med 2 mål i andra halvlek. Alternativt om jag inte har något spel alls och ligger under med ett mål i andra. Sätter på mer press och aggression, in med ett par friska ben. Brukar hända grejer då!

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ett litet tips redan nu är att köpa på sig några spelare i alla lag som är vidare i CL och EL. De kommer ju garanterat i framtida MM och är billiga att lösa nu.

Bra tips. Lika bra göra på en gång så har man det i klubben. Hade tur för andra veckan i rad på paketen ifrån MM. Fick en MOTM från Valencia som släpptes igår, 50k rätt in!
Senast redigerad av grahnen 2017-03-18 kl. 08:37.
Citera
2017-03-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ett litet tips redan nu är att köpa på sig några spelare i alla lag som är vidare i CL och EL. De kommer ju garanterat i framtida MM och är billiga att lösa nu.

CL:
Atlético (ESP) v Leicester (ENG)
Dortmund (GER) v Monaco (FRA)
Bayern (GER) v Real Madrid (ESP)
Juventus (ITA) v Barcelona (ESP)

EL:
Ajax (NED) v Schalke (GER)
Anderlecht (BEL) v Manchester United (ENG)
Celta Vigo (ESP) v Genk (BEL)
Lyon (FRA) v Beşiktaş (TUR)

det jag inte förstår varför vanliga "guld" kort på dessa spelare blir dyrare ?

vanliga kort förvandlas väl inte till motm eller hur funkar det egentligen varför stiger deras pris ?
Citera
2017-03-18, 10:14
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Får bli imorgon. Men rent spontant. Typ: Moyà, Varane, Casemiro, Iborra, De Marcos, Umtiti, Williams, Carrasco, Isco, Pato, Tremoulinas.. 17300 coins

Ditt lag: 123600.. Då kan vi också passa på att uppgradera mitt lag lite. Ta bort Moyà och lägg dit IF Asenjo, samt byta ut Casemiro mot IF Casemiro. Då hamnar vi på 102550. Kanske kan göra fler uppgraderingar/ändringar.... Nä men vi tar bort Iborra mot Vazquez IF. Då hamnar vi på 119000.... svårt är de fanemig inte... Det är bara snack om att folk är lata och inte har fantasi.

Personligen spelade jag med ett BPL lag med Aguero IF på topp och Hazard TIf på kanten och Messi Toty .. Hade Kante, Dembele och De Bruyne IF på mitten. De Gea i målet och Smalling samt nån mer som jag inte minns.

Gick över till la liga med Jordi Alba, Varane, Ramos, De Marcos Casemiro, Vazquez, Ben Yedder, Neymar, Torres IF och Messi. Med Asenjo IF i målet. Fy helvete vilket roligare lag att spela med. Har ännu kvar BPL laget om jag tröttnar. Men fifa glädjen är verkligen 1000 gånger större nu med detta laget.

Därför kan jag inte förstå hur man kan tycka att det är roligt att spela med ett frenchaise lag.
Låt världen veta vad du tycker är kul så dom kan anpassa sig.
Citera
2017-03-18, 10:18
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backdoordonkey
det jag inte förstår varför vanliga "guld" kort på dessa spelare blir dyrare ?

vanliga kort förvandlas väl inte till motm eller hur funkar det egentligen varför stiger deras pris ?

Vanliga kortet försvinner ju ur packs när det finns ett specialkort. För ett par år sen var det typ ett lättare sätt att tradea än IF-tradeing. (Att köpa normalkort när man trodde nån lirare skulle fö specialkort)

Men spelarna i dom där lagen kommer bli dyrare eftersom dom kommer göra SBCer på dom i samband med kvartsfinalerna.
Citera
2017-03-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Låt världen veta vad du tycker är kul så dom kan anpassa sig.

Det var ju någon som inte trodde att de gick att få nått annat en frenchaise-laget för dom pengarna.... Men du kanske inte läste allt.

Tvivlar på att du ens testat. Alla är vi olika. Vissa startar restauranter med spännande nya rätter, och andra startar McDonalds.
Senast redigerad av Krismikk 2017-03-18 kl. 10:48.
Citera
2017-03-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Vanliga kortet försvinner ju ur packs när det finns ett specialkort. För ett par år sen var det typ ett lättare sätt att tradea än IF-tradeing. (Att köpa normalkort när man trodde nån lirare skulle fö specialkort)

Men spelarna i dom där lagen kommer bli dyrare eftersom dom kommer göra SBCer på dom i samband med kvartsfinalerna.

ahaaa jag visste inte att vanliga korten försvinner när deras specialare är ute.... det förklarar saken, ja sbcs fattade jag sen innan.

tack för infon.
Citera
2017-03-18, 11:24
Medlem
Citat:
Det var ju någon som inte trodde att de gick att få nått annat en frenchaise-laget för dom pengarna.... Men du kanske inte läste allt.

Tvivlar på att du ens testat. Alla är vi olika. Vissa startar restauranter med spännande nya rätter, och andra startar McDonalds.

håller med, de vanliga BPL lagen är oerhört tråkiga..
Jag kör alltid med lite ovanligare lag eller hybrider..
visst jag har ett BPL lag men det e iaf inte det klassiska laget..
sen kör jag Ligue 1 hybrid, 1 lag med SIF Balotelli, Calcio etc..

tröttnar oerhört snabbt på lag så brukar försöka bygga om dom och hybrida in en annan liga eller dylikt
Citera
2017-03-18, 11:42
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:

Antar att du kör RS6 också och inte en tråkig V70.

Vad måste man göra för att testa något som är godkänt för dig? Spanska ligan har jag förstått, men är det allt?

Håller dock med om att det är lite småtrist att många spelar samma lag, men att spelarna är tråkiga, det vetifan. Hur är Varane roligare? Varför är De Marcos roligare?
Senast redigerad av eshkoshka 2017-03-18 kl. 11:55.
Citera
2017-03-18, 12:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gällande den tråkiga PL-elvan "alla" kör med små variationer så tycker jag också det är trist. Men samtidigt så funkar det ju. Walker-Bailly-Smalling-Shaw går typ inte att springa ifrån och är starka och trycker lätt bort en anfallare och vinner boll. Särskilt Smalling upplever jag som "omöjlig", ruskigt svår att passera i 1on1. Och det är ju på EA, att de gjort en i verkligheten hygglig spelare till en av spelets bästa (för den prislappen iaf).

Om ni inte upplever samma utan tycker de här spelarna är halvkassa är det ju bara njuta av att möta dem och inte bättre lag...
Citera
2017-03-18, 13:02
Medlem
Citat:
Gällande den tråkiga PL-elvan "alla" kör med små variationer så tycker jag också det är trist. Men samtidigt så funkar det ju. Walker-Bailly-Smalling-Shaw går typ inte att springa ifrån och är starka och trycker lätt bort en anfallare och vinner boll. Särskilt Smalling upplever jag som "omöjlig", ruskigt svår att passera i 1on1. Och det är ju på EA, att de gjort en i verkligheten hygglig spelare till en av spelets bästa (för den prislappen iaf).

Om ni inte upplever samma utan tycker de här spelarna är halvkassa är det ju bara njuta av att möta dem och inte bättre lag...

att folk använder "OP" lag är ju ingen nyhet..härom året var Ibarbo, Doumbia Esswein mfl i var och vartannat lag.. det enda som kan lösa detta är lite mer krav i WL, Säsonger osv..där det kräver olika ligor osv.. hade gjort spelet mer spännande..
Cuper är för mig fullständigt idiotiskt o ta bort för där kan man göra roligare inträdeskrav..

Man får väl helt enkelt spela med vilka man vill.. men kan helt ärligt säga att jag har mindre problem med att möta Musa än tex IF Higuain som sätter varje målchans..

Även jag kör BPL lag men har förändrat lite iaf
Butland/IF Schmeichel
Clyne Matip Smalling Rose
Kante
SBC Can Dembele
Coutinho
OTW Mane & IF Firmino..

Har provat Musa, Martial mfl.. men tycker att pace inte är det avgörande iår och därför tycker jag inte de fungerar så bra..hellre en riktig målskytt med bra bollkontroll och hyfsad teknik..
Citera
2017-03-18, 13:18
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
att folk använder "OP" lag är ju ingen nyhet..härom året var Ibarbo, Doumbia Esswein mfl i var och vartannat lag.. det enda som kan lösa detta är lite mer krav i WL, Säsonger osv..där det kräver olika ligor osv.. hade gjort spelet mer spännande..
Cuper är för mig fullständigt idiotiskt o ta bort för där kan man göra roligare inträdeskrav..

Man får väl helt enkelt spela med vilka man vill.. men kan helt ärligt säga att jag har mindre problem med att möta Musa än tex IF Higuain som sätter varje målchans..
Vilka minnen. När det var ett måste att ha Taarab i laget och man hade Sessegnon på mittfältet. Sen det första folk gjorde i sin PL-elva var att köpa hem Kaboul. Det var väl även det året Pato och Miccoli var höjdpunktern i Seria A och man såg inte en enda BBVA-elva utan Nilmar.

Håller med om Musa och Higuain. Känns som bra spelare i år är vassare på det dom ska vara vassare på. I längden gynnar det nog att lira IF Higuain framför Musa.
Citera
2017-03-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Vilka minnen. När det var ett måste att ha Taarab i laget och man hade Sessegnon på mittfältet. Sen det första folk gjorde i sin PL-elva var att köpa hem Kaboul. Det var väl även det året Pato och Miccoli var höjdpunktern i Seria A och man såg inte en enda BBVA-elva utan Nilmar.

Håller med om Musa och Higuain. Känns som bra spelare i år är vassare på det dom ska vara vassare på. I längden gynnar det nog att lira IF Higuain framför Musa.

precis min tanke..har provat budget varianter och ja de funkar..men sett till ett längre perspektiv är kvalite att föredra...

Hahha Miccoli och Di Natale..magiskt anfall..over the top spam på de två.. gjorde mål på allt..
Taarabt och Sessegnon,också en klassiker

Va kul det vore om de körde in gamla kort i spelet.. FIFA Classics kort eller nåt.. typ sådana spelare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in