2017-03-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men vi får väl ändå hoppas att denne person blev förhörd- och kunde avföras från utredningen. OM inte - gav han sig också iväg från trakten- varför då?
Vad är detta för vilde- har han fortsatt med sina tortyrmetoder på någon annan ort- vad kan du veta ? var finns denne tortyrintresserade person idag då?
Tydligen var det inte han det gällde och då är han ingen vi ska diskutera i det här forumet.
Citera
2017-03-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
För ett par månader sedan var Bosses och Marks program heligt i denna tråd. Nu spekuleras det vilt och alla tillvägagångssätt kan tänkas så länge det mynnar ut i att PAJ skall finkas. Tunnelseendet gör hela tråden till tragikomik.

Vad har Klubben för agenda egentligen? Vad i Evas liv och leverne är det man så förtvivlat önskar dölja? Många vet säkert men väljer att inte berätta. Jag kan tänka mig att även polisen vill skydda hennes rykte och inte gå ut med något ofördelaktigt. Kom igen nu. Vad är det?

Vi var rätt många som påpekade felaktigheter i det programmet från första början.
Citera
2017-03-17, 20:27
Medlem
Citat:
För ett par månader sedan var Bosses och Marks program heligt i denna tråd. Nu spekuleras det vilt och alla tillvägagångssätt kan tänkas så länge det mynnar ut i att PAJ skall finkas. Tunnelseendet gör hela tråden till tragikomik.

Vad har Klubben för agenda egentligen? Vad i Evas liv och leverne är det man så förtvivlat önskar dölja? Många vet säkert men väljer att inte berätta. Jag kan tänka mig att även polisen vill skydda hennes rykte och inte gå ut med något ofördelaktigt. Kom igen nu. Vad är det?
Vet inte va syftar på men var än trålkastaren lyser ifrån står PAJ fortfarande i rampljuset trots detta tipps. FBI programmets teori håller fortfarande men har förfinats i olika senario här på FB. Även alternativ har granskats här och har kunnat avfärdats. Det måste tillkomma något mycke drastiskt för att få ljuset att lysa i en annan riktning än på PAJ. Här har du nu tillfälle att komma med nått trovärdigt som kan belysa PAJS oskuld.
Citera
2017-03-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Tydligen var det inte han det gällde och då är han ingen vi ska diskutera i det här forumet.
Men den som nu tipset gäller? vet du vem det är? Är han trovärdig som köpt mördare?
Citera
2017-03-17, 20:44
Medlem
Citat:
Men den som nu tipset gäller? vet du vem det är? Är han trovärdig som köpt mördare?
Jag vet inte vem det är men det är inte den jag skrev om.
Citera
2017-03-17, 20:49
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vet inte va syftar på men var än trålkastaren lyser ifrån står PAJ fortfarande i rampljuset trots detta tipps. FBI programmets teori håller fortfarande men har förfinats i olika senario här på FB. Även alternativ har granskats här och har kunnat avfärdats. Det måste tillkomma något mycke drastiskt för att få ljuset att lysa i en annan riktning än på PAJ. Här har du nu tillfälle att komma med nått trovärdigt som kan belysa PAJS oskuld.
Det är ju det jag gör. Det är dags att se på offret. Var Eva verkligen den helyllehästflicka som man vill göra gällande? Var hon skyldig någon något som ville ha detta innan hon lämnade stan? Till exempel.

Och du, här granskas inte ett jävla dugg. Här spekuleras utgående från rykten, innehållet i lokaltidningars mer eller mindre felaktiga artiklar och rent nonsens i en salig blandning.
Citera
2017-03-17, 21:02
Medlem
Citat:
Jag vet inte vem det är men det är inte den jag skrev om.
ok-. Om Eva hade anmält någon för nåt brottslig handling- så kan det ha triggat personen att hämnas .
OM vi utgår ifrån att Paj haft svårt att släppa tanken på deras relation, så verkar han inte alls ha gett upp-han hade handlat möbler med Eva och skulle också köra henne till hennes nya hem- han hade säkerligen planerat att besöka henne där och hoppats på ett riktigt förhållande. OM han velat tillfoga henne skada skulle han rimligtvis ha tänkt ut en bättre plan än ett överfallsmord i den lilla hembyn. Han skulle ha haft fler valmöjligheter att ta död på henne vid senare skede, när hon flyttat till S-vall , där hon fortfarande var ny och okänd - ingen hade heller saknat henne lika fort, kanske?
Mordet framstår som impuls-artat men ny information kan tyda på att det var planerat av någon full av hat och ilska mot offret.
Citera
2017-03-17, 21:10
Medlem
Citat:
ok-. Om Eva hade anmält någon för nåt brottslig handling- så kan det ha triggat personen att hämnas .
OM vi utgår ifrån att Paj haft svårt att släppa tanken på deras relation, så verkar han inte alls ha gett upp-han hade handlat möbler med Eva och skulle också köra henne till hennes nya hem- han hade säkerligen planerat att besöka henne där och hoppats på ett riktigt förhållande. OM han velat tillfoga henne skada skulle han rimligtvis ha tänkt ut en bättre plan än ett överfallsmord i den lilla hembyn. Han skulle ha haft fler valmöjligheter att ta död på henne vid senare skede, när hon flyttat till S-vall , där hon fortfarande var ny och okänd - ingen hade heller saknat henne lika fort, kanske?
Mordet framstår som impuls-artat men ny information kan tyda på att det var planerat av någon full av hat och ilska mot offret.
Här svara du dig själv kan jag tycka utifrån den åsikt jag har. För det var väl min åsikt du bad om.
Min åsikt är att det är P som gjort det, antingen själv eller som det idag kom nya uppgifter om att mordet kan ha skett via en "lejd mördare".
Citera
2017-03-17, 21:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Exakt och därför är det högst rimligt att ställa frågan: Var det verkligen ett överfallsmord? det kanske enbart är något som man hela tiden strävar efter att få det att se ut som, det nya tipset är i samma anda.
Citera
2017-03-17, 21:20
Medlem
Citat:
Här svara du dig själv kan jag tycka utifrån den åsikt jag har. För det var väl min åsikt du bad om.
Min åsikt är att det är P som gjort det, antingen själv eller som det idag kom nya uppgifter om att mordet kan ha skett via en "lejd mördare".
Men vad kan motivet iså fall vara ?
Citera
2017-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Exakt och därför är det högst rimligt att ställa frågan: Var det verkligen ett överfallsmord? det kanske enbart är något som man hela tiden strävar efter att få det att se ut som, det nya tipset är i samma anda.
Du har rätt- det kanske är "tillsynes" en överfalls-våldtäkt-så har det antytts-men i en del artiklar står att Eva våldtagits, men i andra att det inte varit någon våldtäkt -ett överfall var det i vilket fall med dödlig utgång, om det var tänkt att döda offret från början eller inte det vet vi väl inte.
OM det var en person som tänkt sig en våldtäkt, så använde han övervåld med kniven.
Det är så många vinklar och frågorna blir bara fler, men Paj fanns ju med i flytt-rese planeringen och uppenbarligen hade de inte gjort definitivt slut på sin relation då på mordkvällen, heller .
Eller det vet vi väl inte -där kan B ge svaret .
Senast redigerad av moshes 2017-03-17 kl. 22:29.
Citera
2017-03-17, 22:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Först klagar du över att det spekuleras vilt. Sedan spekulerar du vilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in