Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
GW Persson verkar inte ha tagit del av uppgifterna, och han uttalar sig bara generellt. Hans skepsis verkar också grunda sig i en övertygelse om att Mr.P har mördat Eva. Möjligen har GW fattat det här helt fel, och tror att tipset på något sätt utesluter en inblandning av Mr.P och BÅ.
Enligt aftonbladet har Leif GW Persson tagit del av uppgifterna. Men även om han bara skulle uttala sig generellt så har han å andra sidan 40-45 års erfarenhet av den här typen av tips.
Citat:
Polisprofessor Leif GW Persson har tagit del av uppgifterna kring utpekandet.
Jag tror inte på det. Det är problemet, säger GW till Aftonbladet.
Polisprofessor Leif GW Persson ger inte mycket för uppgifterna och avfärdar tipset.
Jag har råkat ut för det många gånger. Det brukar vara påhitt av folk som försöker göra sig märkvärdiga, säger han till Aftonbladet.
Enligt GW är det inte ovanligt att småkriminella personer i samhället ytterskikt tar på sig brott vänner emellan. Det är ett sätt för dem att bygga status på fyllan och göra sig märkvärdiga. Det har hänt tusentals gånger, säger Leif GW Persson till Aftonbladet. Ta inte illa upp, men det här tipset gör mig inte ens småvarm. Polisen kommer naturligtvis höra honom upplyssningsvis och han kommer bara att skaka på huvudet.