2017-03-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
jag kan mkt väl tänka mig att få in Paj i dom nya uppgifterna så detta behöver inte utesluta honom alls
Jag håller med dig om att det här utesluter inte P, varför skulle det göra det.
Citera
2017-03-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har svårt att tänka mig att gärningsmannen själv skulle ta risken att väcka upp en sedan länge avsomnad utredning. Polisen bedömer att uppgifterna är trovärdiga, och förhören med den person man nu fick tips om är väl den första utredningsåtgärden man har vidtagit på många år.
Håller med dig varför skulle GM ta den risken. Om polisen bedömer uppgifterna som trovärdiga så tror jag inte att någon i den här tråden kan ifrågasätta det då vi inte vet allt. Jovisst ifrågasätta kan man alltid men då är allt endast spekulationer, vi har inga fakta än det som står i tidningen men det är väl bara en bråkdel av det polisen delgett media.
Citera
2017-03-17, 18:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
GW Persson verkar inte ha tagit del av uppgifterna, och han uttalar sig bara generellt. Hans skepsis verkar också grunda sig i en övertygelse om att Mr.P har mördat Eva. Möjligen har GW fattat det här helt fel, och tror att tipset på något sätt utesluter en inblandning av Mr.P och BÅ.

Enligt aftonbladet har Leif GW Persson tagit del av uppgifterna. Men även om han bara skulle uttala sig generellt så har han å andra sidan 40-45 års erfarenhet av den här typen av tips.

Citat:
Polisprofessor Leif GW Persson har tagit del av uppgifterna kring utpekandet.
Jag tror inte på det. Det är problemet, säger GW till Aftonbladet.

Polisprofessor Leif GW Persson ger inte mycket för uppgifterna och avfärdar tipset.
Jag har råkat ut för det många gånger. Det brukar vara påhitt av folk som försöker göra sig märkvärdiga, säger han till Aftonbladet.

Enligt GW är det inte ovanligt att småkriminella personer i samhället ytterskikt tar på sig brott vänner emellan. Det är ett sätt för dem att bygga status på fyllan och göra sig märkvärdiga. Det har hänt tusentals gånger, säger Leif GW Persson till Aftonbladet. Ta inte illa upp, men det här tipset gör mig inte ens småvarm. Polisen kommer naturligtvis höra honom upplyssningsvis och han kommer bara att skaka på huvudet.
Citera
2017-03-17, 18:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Håller med dig varför skulle GM ta den risken. Om polisen bedömer uppgifterna som trovärdiga så tror jag inte att någon i den här tråden kan ifrågasätta det då vi inte vet allt. Jovisst ifrågasätta kan man alltid men då är allt endast spekulationer, vi har inga fakta än det som står i tidningen men det är väl bara en bråkdel av det polisen delgett media.

Det beror väl helt och hållet på hur pass hotad P-A J känner sig? ingen av oss här i tråden kan väl föreställa sig hur det känns att hamna i strålkastarljuset och att få en sån blåslampa i arselet som P-A nu har haft sedan "Svenska fall för FBI" sändes i slutet av oktober? Han kanske känner att det börjar brännas riktigt ordenligt nu och försöker därför skydda och försvara sig till vilket pris som helst, han kunde väl aldrig tro att han skulle åka dit efter 30 år, han kan ha blivit desperat.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-17 kl. 18:42.
Citera
2017-03-17, 18:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Även om polisen skulle bedöma uppgifterna som trovärdiga så kan man ändå inte komma vidare...

Citat:
Vi har tittat så långt som möjligt på det här tipset. Vi kan inte komma längre med just de här uppgifterna om inte tipslämnaren, som valt att vara anonym, hör av sig till oss igen med ytterligare uppgifter. Vi kommer inte längre, konstaterar Veronica Andersson, gruppchef för grova brott vid polisen i Västernorrland.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6653875
Citera
2017-03-17, 18:34
Medlem
Citat:
Nä jag vet att han inte finns kvar här idag och det är vi i Kramfors tacksamma för.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Även om polisen skulle bedöma uppgifterna som trovärdiga så kan man ändå inte komma vidare...
Man får nog tänka utanför boxen igen angående detta tipps. Polisen säger att det bedöms trovärdigt efter att hon tänkt 2-3 se i svt, vi vet inte på vilket sätt det är trovärdigt. En del här på FB anser att att tippset levererats av GM, det kan ju även utredarna göra och å blir det trovärdigt från polisen som även de mistänkt att det kommer från GM.
Citera
2017-03-17, 18:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Det framgår av intervjun i TV att det nog inte är det så jag skulle sätta emot.

P-A J har givetvis inte själv lämnat tipset till polisen i sådant fall, men han kan mycket väl vara hjärnan bakom tipset. Han kan ha "regisserat" det hela, dvs. valt ut de uppgifter som ska lämnas och sedan bett sin gamle vapendragare ML att lämna tipset. Vem vet, kanske vare det här dom satt och diskuterade på Träffen när dom träffades den 6:e och 7:e januari 2017? Någonting viktigt måste det ju ha varit i alla fall eftersom ML åkte hela vägen från Stockholm upp till Kramfors för att träffa "Mr P" strax efter årsskiftet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-17 kl. 18:52.
Citera
2017-03-17, 19:00
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Cirka 20 000 idag enligt SCB.

http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomraknaren/

såpass , runt 85 kunde man köpa en ny mercedes för 99000:- och idag ca 400-450 tkr
en arbetare tjänade ca 55:- / timme motsvarande ca 180 kr idag

nåväl jag tror ändock att en missbrukare skulle kunna göra detta för de här pengarna då det
går att köpa en hel del droger för 20000
Citera
2017-03-17, 19:31
Medlem
Joe Blows avatar
För ett par månader sedan var Bosses och Marks program heligt i denna tråd. Nu spekuleras det vilt och alla tillvägagångssätt kan tänkas så länge det mynnar ut i att PAJ skall finkas. Tunnelseendet gör hela tråden till tragikomik.

Vad har Klubben för agenda egentligen? Vad i Evas liv och leverne är det man så förtvivlat önskar dölja? Många vet säkert men väljer att inte berätta. Jag kan tänka mig att även polisen vill skydda hennes rykte och inte gå ut med något ofördelaktigt. Kom igen nu. Vad är det?
Citera
2017-03-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
För ett par månader sedan var Bosses och Marks program heligt i denna tråd. Nu spekuleras det vilt och alla tillvägagångssätt kan tänkas så länge det mynnar ut i att PAJ skall finkas. Tunnelseendet gör hela tråden till tragikomik.

Vad har Klubben för agenda egentligen? Vad i Evas liv och leverne är det man så förtvivlat önskar dölja? Många vet säkert men väljer att inte berätta. Jag kan tänka mig att även polisen vill skydda hennes rykte och inte gå ut med något ofördelaktigt. Kom igen nu. Vad är det?
Nu tycker jag att du kan ta o krypa ner i din håla och blow yourself
Citera
2017-03-17, 20:06
Medlem
Citat:
Vet vem du menar, han kunde vara våldsam och var sån som använde sig av tortyrmetoder när han var på det humöret.
Men vi får väl ändå hoppas att denne person blev förhörd- och kunde avföras från utredningen. OM inte - gav han sig också iväg från trakten- varför då?
Vad är detta för vilde- har han fortsatt med sina tortyrmetoder på någon annan ort- vad kan du veta ? var finns denne tortyrintresserade person idag då?
Citera
2017-03-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Du pratar hela tiden om Klubb Kramfors och vi som bor här vet ju att det är en grupp på Facebook vilket andra som inte bor här vet om. Tveksam om någon i den här tråden tillhör den förutom du då kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in