2017-03-17, 21:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-4-ever
Jag "känner"(den ena pratar jag inte med idag) två svenska kvinnor som blivit våldtagna av utlännungar. En vet jag var av en muslimsk man. Den andra vet jag bara att det va en blatte, om han va muslimsk vet jag inte.
Usch vad jobbigt. Men dessa var alltså överfallsvåldtäkter?
Citera
2017-03-17, 21:08
Medlem
GamlaSmaalands avatar
Läser din fråga.
Varför frågar du?
Citera
2017-03-17, 21:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaSmaaland
Läser din fråga.
Varför frågar du?
För jag vill veta om det verkligen är så fruktansvärt illa som det utmålas. Läser man alternativa media som kvinna vågar man inte gå ut. Don't get me wrong, jag tror tyvärr att flödet på altmedia och Flashbacks Aktuella brott och kriminalfall överensstämmer med verkligheten. Jag vill bara få några bekräftelser från verkligheten.

Men jag läser hellre anonymiserat såsom "min bästa vän, 28, X-stad, på väg hem från krogen, GM hade varit i Sverige i 6 mån" än någons snyftiga vittnesmål.

Och nej ingen i min bekantskapskrets har råkat ut för det, ta i trä, åtminstone ingen som berättar.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-03-17 kl. 21:27.
Citera
2017-03-17, 21:27
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Många kvinnor tycks vara drabbade och man kan lätt få en känsla av att en av tio kvinnor blir våldtagna av relativt nyinkomna invandrare idag, men nu undrar jag hur det står till verkligheten.

Du tror en av tio kvinnor blir överfallsvåldtagna av utomeuropeiska invandrare, alltså 10 %, när siffran bör ligga närmare 90 %.
Citera
2017-03-17, 21:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Du tror en av tio kvinnor blir överfallsvåldtagna av utomeuropeiska invandrare, alltså 10 %, när siffran bör ligga närmare 90 %.
Det är det tråden är till för. Hittills är vittnesmålen skrala...

Varför tror du att siffran bör vara så hög?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-03-17 kl. 22:01.
Citera
2017-03-17, 21:34
Medlem
cacas avatar
Nej, känner ingen som blivit våldtagen av utomeuropeiska/utomvästerlänska män.
Citera
2017-03-17, 21:36
Avslutad
Nej, ingen kvinna alls. Inte detta ännu, iaf?
Däremot känner jag till en del och som inom äktenskapet inte tillåtits att säga nej till sin man(sin s. k man ).
På den punkten har nog de västerländska kvinnorna fått det något bättre medan de utländska dito fortfarande lever under samma detta helvete.
Bättre är bra nog, men att göra detta sämre, och då igen, är inte alls bra.
Citera
2017-03-17, 22:37
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
För jag vill veta om det verkligen är så fruktansvärt illa som det utmålas. Läser man alternativa media som kvinna vågar man inte gå ut. Don't get me wrong, jag tror tyvärr att flödet på altmedia och Flashbacks Aktuella brott och kriminalfall överensstämmer med verkligheten. Jag vill bara få några bekräftelser från verkligheten.

Men jag läser hellre anonymiserat såsom "min bästa vän, 28, X-stad, på väg hem från krogen, GM hade varit i Sverige i 6 mån" än någons snyftiga vittnesmål.

Och nej ingen i min bekantskapskrets har råkat ut för det, ta i trä, åtminstone ingen som berättar.

Överfall är fortfarande ganska ovanliga. När man tittar på den senaste alarmerande undersökningen, där fler kvinnor än tidigare rapporterade att de har blivit utsatta för sexbrott på allmän plats av främmande män, så handlade det företrädesvis om mindre allvarliga sexbrott. Inte överfall och våldtäkter.

Tydligen ligger de grövsta sexbrotten ganska konstant (oavsett om förövaren är okänd eller ej), medan de mindre grova sexbrotten verkar öka. Detta stämmer också överens med vad som skedde i Köln förra nyår och som även har skett i t ex Sverige, om än i mindre skala. Så ja, tyvärr verkar det ha blivit otryggare för kvinnor, men det är ju inte så att man inte kan gå ut.
Citera
2017-03-17, 22:44
Medlem
snapphonas avatar
Observera också att ovanstående gäller förövare av alla ursprung, men vi vet ju sen tidigare att förövare med rötter i Mellanöstern, Afrika och västra Asien är kraftigt överrepresenterade.

Men även svenska män som våldtar eller tafsar, räknas givetvis in i statistiken när kvinnor uppger att de har blivit utsatta för någon form av sexbrott.

Sen vet jag inte om det bara är fysiska möten som räknas, eller om de även räknar med t ex ovälkomna snoppbilder som en del kvinnor får skickade till sig, ofta från främlingar. Även detta räknas nämligen som en form av ofredande. Och bakom dessa bilder misstänker jag att det döljer sig en hel del svenska killar och män, även om jag förstås kan ha fel.

Men som sagt, är det bara överfall du är intresserad av så blir ju resultatet ett annat. Men detta är den ovanligaste formen av övergrepp.
Senast redigerad av snapphona 2017-03-17 kl. 22:50.
Citera
2017-03-18, 00:56
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Varför tror du att siffran bör vara så hög?

Jag tycker du borde läsa den nya boken från nationalekonomen Tino Sanandaji, Massutmaning. Han tar upp mkt statistik i sin bok. Han har pratat om att 2 av 3 misstänkta eller dömda för överfallsvåldtäkter inte var svenska medborgare. Det är 66 %. Sen finns det dom som har invandrarbakgrund från sina föräldrar, en eller båda. Det borde bli ung 90 % i rena siffor. Svenskar som begår våldtäkter utomhus som Hagamannen är undantag.
Citera
2017-03-18, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Tänk efter lite nu. De småtjejer som blev utsatta innan de var röstberättigade, vad tror du att de röstade på när de blev röstberättigade? Sverigedemokraterna?

Liten tjej blir våldtagen av invandrare.
Liten tjej får rösträtt.
Liten tjej vill ha mer invandring.
Liten tjej röstar för mer invandring så att Liten tjej 2 blir våldtagen.

Liten tjej 2 blir våldtagen av invandrare.
Liten tjej 2 får rösträtt.
Liten tjej 2 vill ha mer invandring.
Liten tjej 2 röstar för mer invandring så att Liten tjej 3 blir våldtagen.

On and on it goes.

*a-ha upplevelse*

Det där är inte riktigt skälet till varför man röstar på 7k

Till TS; Nej jag känner ingen, vad jag vet, som blivit våldtagen.

*att dessa brott har ökat pga fler människor i landet, respektlöshet, människosyn, underutvecklade människor, icke utbildade osv är sanning, men sanning är även det att rasister använder dessa offer till egen fördel och njuter i fulla drag när det inträffar ett våldsbrott för då har man plötsligt mer material till ett utpekande.
Senast redigerad av The13 2017-03-18 kl. 05:05.
Citera
2017-03-18, 10:42
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag var på biblioteket i Åstorp när en kvinna berättade för en bibliotikare att hon blivit våldtagen utomhus i Åstorp dagen innan av två främmande män. Att jag stog 3 (?) meter i från och hörde allt bekom henne inte. Och varför skulle det? Hon har inte gjort något fel. Det är Löfven och Reinfeldt som bjudit in dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in