2017-03-17, 15:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ständigt hör och läser man om svenska kvinnor/unga tjejer som drabbats av överfallsvåldtäkter.
Man kan inte undgå dessa händelser, som ständigt “kablas ut" på Flashback och även twitter. Övriga media är ganska tysta!
Många kvinnor tycks vara drabbade och man kan lätt få en känsla av att en av tio kvinnor blir våldtagna av relativt nyinkomna invandrare idag, men nu undrar jag hur det står till verkligheten.

Känner ni till någon personligen som har drabbats — vänligen skriv om det, men anonymiserat ex "Kvinna, 22, Karlshamn, april 2016, GM till Sverige årtal."

(Mod får gärna flytta om tråden ligger fel)
Citera
2017-03-17, 15:38
Medlem
sajebiss avatar
Fanns två bröder som hade klädbutik på Kungsgatan i Sthlm på 80-talet, jeanpaul och jeanjaque (arabkräk sina namn till trots). Den ene bjuder med en tjejkompis till mig till Marocko - - och när de väl är där säger han att han inte köpt någon returbiljett till henne, vad hon måste göra för att han ska betala hennes hemresa kan ni säkert lista ut.

Ingen överfallsvåldtäkt direkt men någon form av våldtäkt var det även om de kanske inte ansåg det i Marocko. Ingen anmälan gjordes i alla fall, vare sig i Marocko eller i Sverige.

Plus gammal naiv flickvän som pluggade i Paris - också det på 80-talet - råkade ut för ett våldtäktsförsök där, arabkräk naturligtvis. Men för henne var det väldigt behövligt, uppvuxen med föräldrar som var folkpartister och allmänt jävligt korkade.
Senast redigerad av sajebis 2017-03-17 kl. 15:57.
Citera
2017-03-17, 15:39
Medlem
sylvia.borins avatar
Jag har blivit utsatt för ett våldtäktsförsök och blivit antastad flera gånger. Har även blivit dödshotad. Dock ligger dessa händelser många år tillbaka i tiden, peppar peppar ta i trä får jag tillägga, så att det inte händer igen.
Senast redigerad av sylvia.borin 2017-03-17 kl. 15:41.
Citera
2017-03-17, 16:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag har blivit utsatt för ett våldtäktsförsök och blivit antastad flera gånger. Har även blivit dödshotad. Dock ligger dessa händelser många år tillbaka i tiden, peppar peppar ta i trä får jag tillägga, så att det inte händer igen.
Utav just utomeuropeiska /utomvästerländska?
Citera
2017-03-17, 16:40
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Utav just utomeuropeiska /utomvästerländska?

Suck. Ja, naturligtvis! Det är det din tråd handlar om, om man får tro rubriken.

Sen kan jag tillägga att jag blivit kränkt av svenska män också, men den nivå på svinighet orcher från Mellanöstern besitter är på en helt annan nivå än vad svenskar ens kan uppbåda. Som om det vore en sport bland dem att skända svenska kvinnor.
Citera
2017-03-17, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin

Det här är en svensk snubbe som vill smutskasta utomeuropeiska invandrare. Du är ingen kvinna och dessa så kallade våldtäktsförsök har aldrig inträffat
Citera
2017-03-17, 17:33
Medlem
Asklords avatar
Känner en som blivit våldtagen av en blatte och en som blev antastad på nyårsafton 2015 av ensamkommande skäggebarn.
Citera
2017-03-17, 17:37
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennearminslav
Det här är en svensk snubbe som vill smutskasta utomeuropeiska invandrare. Du är ingen kvinna och dessa så kallade våldtäktsförsök har aldrig inträffat

https://www.theguardian.com/world/2012/aug/03/belgium-film-street-harassment-sofie-peeters
Citera
2017-03-17, 17:42
Medlem
deadsets avatar
Inte vad jag vet, men jag känner personligen tjejer som blivit sexuellt antastade av invandrare. Jag känner säkert någon som blivit våldtagen också. Det är väl inget man talar högt om.
Citera
2017-03-17, 18:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ständigt hör och läser man om svenska kvinnor/unga tjejer som drabbats av överfallsvåldtäkter.
Man kan inte undgå dessa händelser, som ständigt “kablas ut" på Flashback och även twitter. Övriga media är ganska tysta!
Många kvinnor tycks vara drabbade och man kan lätt få en känsla av att en av tio kvinnor blir våldtagna av relativt nyinkomna invandrare idag, men nu undrar jag hur det står till verkligheten.

Känner ni till någon personligen som har drabbats — vänligen skriv om det, men anonymiserat ex "Kvinna, 22, Karlshamn, april 2016, GM till Sverige årtal."

(Mod får gärna flytta om tråden ligger fel)

Sverige är ett litet land. Tänk på, att alla/de flesta lär ha känt till någon, som omkom på Estonia.

Alla - utom någon med en mycket smal bekantskapskrets - känner med stor sannolikhet åtminstone någon, som i sin tur känner någon kvinna som våldtagits av någon ur den manliga population, som svenska politiker har importerat.

För ca. tio år sedan så fiskade jag därför i min bekantskapskrets och lirkade in samtalen på importerad brottslighet och våldtäkter - det här är ju inte något spontant samtalsämne. Jag fick nästan genast napp; en person berättade, att systern hade blivit nedslagen och våldtagen, när hon var ute och joggade. Det hade inträffat ngnstans i Mellansverige (lade inte platsen på minnet).

Om du undersöker din bekantskapskrets så kommer du troligen att göra samma erfarenhet. Tyvärr.
Citera
2017-03-17, 18:29
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Inte vad jag vet, men jag känner personligen tjejer som blivit sexuellt antastade av invandrare. Jag känner säkert någon som blivit våldtagen också. Det är väl inget man talar högt om.

Exakt. För det första är det jobbigt att prata om. Jag har heller inget behov av att prata av mig om detta. Mår dåligt av att tänka på det och prata om det. Dessutom är det inte alla som vill en väl, vissa människor gillar ju att frossa i andra människors lidande. Det har jag noterat.
Citera
2017-03-17, 18:31
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennearminslav
Jag ser bara tomma ord om jag inte får bevis. Jag tror inte det finns kvinnor överhuvudtaget här förutom nån enstaka borderline tjej som blivit dissad av invandrare och skriver massvis med lögner härinne. Troligen en tjej med multipla konton isånafall.

Bevis skulle vi behöva om det fanns någon tvivlare kvar. Men det finns i princip inga. Alla tvivlare vet redan hur extremt överrepr. invandrare från mellanöstern med bajsbrun blick är. Du är 20-30 år sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in