Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 16:23
  #18169
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Klistermärkena är med största sannolikhet kvar sedan barn eller barnbarn var små och fick klistra upp som de ville. Vad som däremot är mäklarhumor är de två ljusstakarna på badkarskanten.
Det verkar stylat med ägarens egna möbler, kan tänka mig snuskigt skitig soffa och säng och pinaler i drivor överallt. Man undrar ju om de burit ut någon fungerande modernare tv eller radio för vad sjutton gör en pensionär i en sån där unken lägenhet annars, kanske de burit ut travar med böcker men de räcker ju bara ett tag. Jag får lätt ångest av att se sån där misär i ett land som sverige.
Tror ni verkligen någon har bott där senaste 20 åren? Fastighetsägaren borde väl fått böter för att inte ha bytt ut elementen från 1950? Likadant med eluttag och lampknappar och dörrhandtag eller faller allt sånt på den boende?
Iaf, klistermärkena gissar jag är från 1978-1982 med tanke på att Lilla Vargen är med, de var väl de åren den karaktären var aktuell. Förvånad över den moderna toaletten, jag trodde det skulle vara ett torrdass eller hål i golvet.
Citera
2017-03-17, 17:40
  #18170
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
I hörnan vid stolarna verkar man kunna öppna två sidor, det är metallram i nederkant och ett par vita klotsar som antagligen är stöd och/eller lås för "dörrarna"
Måste vara fuktigt i det där huset.

Fuktigt och luktar klor, verkligen känslan jag vill ha i huset... Poolen var dessutom väldigt liten, hade jag haft det där huset hade jag byggt om det till en karpdamm.
Citera
2017-03-17, 17:45
  #18171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tror ni verkligen någon har bott där senaste 20 åren? Fastighetsägaren borde väl fått böter för att inte ha bytt ut elementen från 1950? Likadant med eluttag och lampknappar och dörrhandtag eller faller allt sånt på den boende?
Iaf, klistermärkena gissar jag är från 1978-1982 med tanke på att Lilla Vargen är med, de var väl de åren den karaktären var aktuell. Förvånad över den moderna toaletten, jag trodde det skulle vara ett torrdass eller hål i golvet.

Det är väl en bostadsrätt? Lysknappar och dörrhandtag är bostadsrättsinnehavarens ansvar.
Citera
2017-03-17, 18:07
  #18172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Poolen var dessutom väldigt liten
Ja, jag har aldrig förstått mig på "små" pooler. Antingen vill man väl ha en bubbelpool eller liknande, vilket egentligen bara är ett större badkar, eller så vill man väl ha någonting som går att simma längder i. Men många pooler hamnar mittemellan. Kallvattenspooler men inte tillräckligt stora för att simma i, helt enkelt. Frågan är vad man då gör i dessa pooler... Bara hoppar i och står raklång?
Citera
2017-03-17, 18:13
  #18173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, jag har aldrig förstått mig på "små" pooler. Antingen vill man väl ha en bubbelpool eller liknande, vilket egentligen bara är ett större badkar, eller så vill man väl ha någonting som går att simma längder i. Men många pooler hamnar mittemellan. Kallvattenspooler men inte tillräckligt stora för att simma i, helt enkelt. Frågan är vad man då gör i dessa pooler... Bara hoppar i och står raklång?
Små pooler kan ju ha en jetstream just under ytan. Vattnet ser krusigt ut vid ena långsidan, kanske bara någon vanlig pump av något slag eller så finns där en jetstream att slå på för motionssim.
Citera
2017-03-17, 18:53
  #18174
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
Povel Ramels hus från 1972.
Poolen och det stora badkaret är nog av sällan skådat slag. Lite av en tidskapsel i övrigt, minus iMac etc.

https://www.hemnet.se/bostad/1115385...campaign=tipsa

Egensinnig planlösning. Att ha ett badkar i arbetsrummet känns som en typisk Povel-idé.
Citera
2017-03-17, 19:51
  #18175
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, jag har aldrig förstått mig på "små" pooler. Antingen vill man väl ha en bubbelpool eller liknande, vilket egentligen bara är ett större badkar, eller så vill man väl ha någonting som går att simma längder i. Men många pooler hamnar mittemellan. Kallvattenspooler men inte tillräckligt stora för att simma i, helt enkelt. Frågan är vad man då gör i dessa pooler... Bara hoppar i och står raklång?

Precis, det är jäkligt märkligt. Det måste väl ha kostat en rejäl slant att sätta in den där dessutom? Känns snarare som ett argument att inte köpa huset än tvärtom... Jag kan köpa att folk har en lite mindre pool som de har klämt in på trädäcket eller ställt på verandan, det är en billig lösning för att kunna doppa sig varma dagar och kanske flyta runt på en luftmadrass eller nåt. Men vad ska du göra i poolen i det här huset? Som du säger, stå stilla i den och glo? Kanske att du kan lägga dig, men det finns ju inte något större utrymme att röra sig på.

En bubbelpool kan ju vara schysst, men jag vill inte ha den heller i allrummet...
Citera
2017-03-17, 20:07
  #18176
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
Povel Ramels hus från 1972.
Poolen och det stora badkaret är nog av sällan skådat slag. Lite av en tidskapsel i övrigt, minus iMac etc.

https://www.hemnet.se/bostad/1115385...campaign=tipsa
Åh. Den här länken måste ju sparas!! Hur sjutton gör man nu igen?
Citera
2017-03-18, 11:40
  #18177
Medlem
Triremers avatar
Nu är en lägenhet i Lunds fulaste till salu https://www.hemnet.se/bostad/bostads...g-6-a-11133958

Varför skulle någon vilja köpa den när man kan få en annan ungefär lika stor lägenhet i Lund till ett pris som inte är betydligt högre.

Jag minns att det för 7-8 år sedan såldes lägenheter i det fula huset för under en halv miljon i utgångspris.
Citera
2017-03-18, 11:52
  #18178
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Nu är en lägenhet i Lunds fulaste till salu https://www.hemnet.se/bostad/bostads...g-6-a-11133958

Varför skulle någon vilja köpa den när man kan få en annan ungefär lika stor lägenhet i Lund till ett pris som inte är betydligt högre.

Jag minns att det för 7-8 år sedan såldes lägenheter i det fula huset för under en halv miljon i utgångspris.


Assnyggt hus ju. Ser ut som taget från ett av fotografen Anderas Gurskys bilder.
Citera
2017-03-18, 12:03
  #18179
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Precis, det är jäkligt märkligt. Det måste väl ha kostat en rejäl slant att sätta in den där dessutom? Känns snarare som ett argument att inte köpa huset än tvärtom... Jag kan köpa att folk har en lite mindre pool som de har klämt in på trädäcket eller ställt på verandan, det är en billig lösning för att kunna doppa sig varma dagar och kanske flyta runt på en luftmadrass eller nåt. Men vad ska du göra i poolen i det här huset? Som du säger, stå stilla i den och glo? Kanske att du kan lägga dig, men det finns ju inte något större utrymme att röra sig på.

En bubbelpool kan ju vara schysst, men jag vill inte ha den heller i allrummet...
Finns ju folk med tex reumatiska sjukdomar som har bra nytta av en liten pool med varmt vatten och göra gymnastiska övningar i.
Citera
2017-03-18, 12:34
  #18180
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Finns ju folk med tex reumatiska sjukdomar som har bra nytta av en liten pool med varmt vatten och göra gymnastiska övningar i.

Så kan det förstås vara. Får inte riktigt de vibbarna i det här fallet, tillgängligheten verkade sisådär. Men det är så klart ett skäl att ha en liten pool.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback