2017-03-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Om det här stämmer att det gick till så är det ännu hemskare än vad vi trott, planerat och bestämt i förväg.
Jag skulle vilja påstå att det att det är samma personer i kortleken som innan. Tippset är anonymt och vem skulle ha vinning av att fallet får en lösning eller att än mer röra till den utredning som skett , där finns det några alternativ.
Någon som är bekant i kretsen och tycker det är fel att GM fortfarande är fri.
Pippslämnaren är GM och kan lämna detaljer som får tipset att bli trovärdigt.
Tippslämnaren är eller har varit GM närstående.
Jag skulle vilja avfärda tippset som trovärdigt och i stället lägga det som ett indicieum på redan MGM
Citera
2017-03-17, 07:56
Medlem
Citat:
Nu kommer nya uppgifter fram, enligt SVT, att mordet på den unga i själva verket var ett beställningsjobb, där mördaren ska ha blivit lovat 10 000 kronor för att ha ihjäl den unga kvinnan – och även fått pengarna.
Tipset med de nya uppgifterna ska inkommit till polisen mellan jul och nyår.
Men det är först nu som de blivit kända.
SVT skriver vidare att tipsaren – som ska vara anonym – säger sig ha fått ta del av en bekännelse av mordet. Det ska röra sig om en person, som har en kriminell bakgrund, ska ha lejt av någon eller några andra personer för att utföra mordet.
säger sig ha blivit lejd för att mörda Eva Söderström på uppdrag av en annan person. Polisen ska också få ta del av namnuppgifter

http://www.expressen.se/nyheter/uppg...stallingsjobb/
Citera
2017-03-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag skulle vilja påstå att det att det är samma personer i kortleken som innan. Tippset är anonymt och vem skulle ha vinning av att fallet får en lösning eller att än mer röra till den utredning som skett , där finns det några alternativ.
Någon som är bekant i kretsen och tycker det är fel att GM fortfarande är fri.
Pippslämnaren är GM och kan lämna detaljer som får tipset att bli trovärdigt.
Tippslämnaren är eller har varit GM närstående.
Jag skulle vilja avfärda tippset som trovärdigt och i stället lägga det som ett indicieum på redan MGM
Jag tror också att det är samma person innan som är inblandad. Jag lutar hellre mot att det är någon bekant i kretsen som lämnat tipset. Det verkar som om tipset är trovärdigt annars skulle polisen troligtvis inte gått ut i media med det.
Senast redigerad av Vidje 2017-03-17 kl. 08:13.
Citera
2017-03-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Jag tror också att det är samma person innan som är inblandad. Jag lutar hellre mot att det är någon bekant i kretsen som lämnat tipset. Det verkar som om tipset är trovärdigt annars skulle polisen troligtvis inte gått ut i media med det.
Det som ingick i tippset var även en specifik beskrivning av mord vapnet, tippsaren kan ju inte vara så långt ifrån GM. Att GM är en mansperson tycker jag står klart. Anstiftaren kan vara både en man eller kvinna, vem skulle ha vinning av att Eva mördades? Mördaren skall vara en kriminell person, fanns det någon på orten som skulle kunna passa in.
Beteendet från PAJ och BÅ får jag just nu inte på plats.
Citera
2017-03-17, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det som ingick i tippset var även en specifik beskrivning av mord vapnet, tippsaren kan ju inte vara så långt ifrån GM. Att GM är en mansperson tycker jag står klart. Anstiftaren kan vara både en man eller kvinna, vem skulle ha vinning av att Eva mördades? Mördaren skall vara en kriminell person, fanns det någon på orten som skulle kunna passa in.
Beteendet från PAJ och BÅ får jag just nu inte på plats.
Att mordvapnet kunde beskrivas berodde kanske på att mördaren inte gjorde sig av med det, kan ha visat upp det.
Tänkte också på att det är en närstående till GM men kan även vara en närstående till anstiftaren. Jag kan bara se en som vill bli av med Eva. Tror absolut inte att BÅ är inblandad, men hon kan ha fått veta något. Att BÅ skulle leja någon för att bli av med Eva på grund av P känns för mig som helt uteslutet. Hade det varit så skulle hon ju inte ha flyttat härifrån. Att hon flyttade in hos P dagen efter mordet är kanske inte så konstigt, alla kvinnor i Kramfors var ju rädda och hon bodde ju dessutom ensam.
Vad gäller kriminella personer här på orten så fanns det ju några men att utföra detta dåd kan det inte varit många som skulle ha gjort. Kom att tänka på nån men den personen satt nog inne då.

Det som känns viktigast nu är att den anonyme tipsaren tar kontakt med polisen igen.
Citera
2017-03-17, 09:13
Medlem
mjohan84s avatar
svenska fall för fbi som fått någon att lätta på sitt hjärta ?
Citera
2017-03-17, 09:16
Medlem
mjohan84s avatar
anstiftan till mord är preskriberat väl?
då återstår bara den som utförde jobbet om man nu
kommer fram till att det var ett mord
Citera
2017-03-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
anstiftan till mord är preskriberat väl?
då återstår bara den som utförde jobbet om man nu
kommer fram till att det var ett mord
Vad menar du med: om det var ett mord??? Vad skulle det annars vara? Olyckshändelse, självmord eller ?????
Citera
2017-03-17, 10:14
Medlem
Draifoss avatar
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Citera
2017-03-17, 10:36
Det känns nu självklart att man släppte av Eva i korsningen för att man visste vad som väntade henne, åtminstone en eller två personer visste vilket öde som väntade henne.

Jag tror inte Eva självmant valde att gå sista biten, det var någon i bilen som sa att du kan väl gå härifrån eftersom hunden ändå måste rastas.

Hade man kört henne ända fram till huset hade Eva levt idag, detta mord var minutiöst planerat av minst en person.

Att Mr P hittade mordplatsen var inte så konstigt då han visste vart mordet skedde och vart man släppte av Eva. Frågan är om BÅ också var inblandad i det hela, visste hon vad som väntade Eva eller kanske hon kom på detta i efterhand och därför flydde Kramfors och mördaren.

Kanske hörde Bertih vem den riktiga mördaren var och därför flydde fältet i fruktan av sitt eget liv.
Citera
2017-03-17, 10:45
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...eva-i-kramfors
Citera
2017-03-17, 10:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det känns nu självklart att man släppte av Eva i korsningen för att man visste vad som väntade henne, åtminstone en eller två personer visste vilket öde som väntade henne.

Jag tror inte Eva självmant valde att gå sista biten, det var någon i bilen som sa att du kan väl gå härifrån eftersom hunden ändå måste rastas.

Hade man kört henne ända fram till huset hade Eva levt idag, detta mord var minutiöst planerat av minst en person.

Att Mr P hittade mordplatsen var inte så konstigt då han visste vart mordet skedde och vart man släppte av Eva. Frågan är om BÅ också var inblandad i det hela, visste hon vad som väntade Eva eller kanske hon kom på detta i efterhand och därför flydde Kramfors och mördaren.

Kanske hörde Bertih vem den riktiga mördaren var och därför flydde fältet i fruktan av sitt eget liv.
Tack. Äntligen ett förslag till möjligt händelseförlopp där allting faller på plats. Man kan nog betrakta fallet som uppklarat snart.
Senast redigerad av Draifos 2017-03-17 kl. 10:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in