Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Det som ingick i tippset var även en specifik beskrivning av mord vapnet, tippsaren kan ju inte vara så långt ifrån GM. Att GM är en mansperson tycker jag står klart. Anstiftaren kan vara både en man eller kvinna, vem skulle ha vinning av att Eva mördades? Mördaren skall vara en kriminell person, fanns det någon på orten som skulle kunna passa in.
Beteendet från PAJ och BÅ får jag just nu inte på plats.
Att mordvapnet kunde beskrivas berodde kanske på att mördaren inte gjorde sig av med det, kan ha visat upp det.
Tänkte också på att det är en närstående till GM men kan även vara en närstående till anstiftaren. Jag kan bara se en som vill bli av med Eva. Tror absolut inte att BÅ är inblandad, men hon kan ha fått veta något. Att BÅ skulle leja någon för att bli av med Eva på grund av P känns för mig som helt uteslutet. Hade det varit så skulle hon ju inte ha flyttat härifrån. Att hon flyttade in hos P dagen efter mordet är kanske inte så konstigt, alla kvinnor i Kramfors var ju rädda och hon bodde ju dessutom ensam.
Vad gäller kriminella personer här på orten så fanns det ju några men att utföra detta dåd kan det inte varit många som skulle ha gjort. Kom att tänka på nån men den personen satt nog inne då.
Det som känns viktigast nu är att den anonyme tipsaren tar kontakt med polisen igen.