2017-03-16, 11:19
Medlem
MRagiteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Fick du inte veta direkt om stickan gav utslag?? Eller skickade de på analys bara?

Dom skickade det på analys
Citera
2017-03-16, 11:34
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eUmd
Lite nyfiken på varför vi i tråden behöver testa oss? vad händer om ni bommar? Soc, drar dom in socialbidraget/lägenhet? Psyk, vad händer då, drar dom in ngn medicin? Körkort? Under och innan anställning? Subprogrammet, har hört att dom inte kan slänga ut folk hur som helst längre bara för att de testar positivt på andra grejer. Sant?

Ngn åkte dit som jag köpt av förra året
Valde detta själv nu.

Citat:
Ursprungligen postat av MRagitera
Dom skickade det på analys

Ok, då förstår jag.

Finns det ingen länk till analyser och tider?

Funderat själv om de bara kollar det som visar positivt eller allt om de skickar på analys.. ??

Ska väl vara dyrt??
Citera
2017-03-16, 11:37
Medlem
MRagiteras avatar
Citat:
Valde detta själv nu.

Ok, då förstår jag.

Funderat själv om de bara kollar det som visar positivt eller allt om de skickar på analys.. ??

Ska väl vara dyrt??

Har läst att de analyserar om screeningen är positiv men de behåller provrör b i 12 månader också
Citera
2017-03-16, 11:41
Medlem
MRagiteras avatar
Citat:
Valde detta själv nu.

Ok, då förstår jag.

Ska väl vara dyrt??
http://www.unilabs.se/SE/laboratorymedicine/druganalysis/Pages/default.aspx
Citera
2017-03-16, 19:25
Medlem
Citat:
Valde detta själv nu.

Vad är det du har valt själv, att testa dig, varför?
Citera
2017-03-16, 23:39
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ferles är vita, kanske med liten ton av grått.. men på ena sidan är det orange streck. såg du båda sidorna? Ferles stickor snappar i alla fall upp norflurazepam
Såg bara förpackningen, det var en rätt så bred förpackning, metallförpackad, stålfärgard, lite större än ett cigarettpaket men hälften så tjock.

Vilken sorts sticka kan det ha varit? Kommer pinka åt soc, och jag har sagt till dem att jag äter veneflaxin som kan ge falskt utslag på benzo, ifall de nu skickar iväg till analys.
Citera
2017-03-17, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Såg bara förpackningen, det var en rätt så bred förpackning, metallförpackad, stålfärgard, lite större än ett cigarettpaket men hälften så tjock.

Vilken sorts sticka kan det ha varit? Kommer pinka åt soc, och jag har sagt till dem att jag äter veneflaxin som kan ge falskt utslag på benzo, ifall de nu skickar iväg till analys.

det ger falskt utslag på tramadol. diklonefak däremot kan ge utslag på benso. Vet inte hur smart det var av dig att säga så där, nu kommer dom kanske skicka det på analys. Stickorna slänger dom när de är klara, de är inte så intresserade av exakt vilken substans det är.

En fråga bara, vad händer egentligen om man bommar urinprov hos soc? är det för körkort eller?
Citera
2017-03-17, 02:48
Medlem
Ghurps avatar
fått remis till beroendemottagning och undrar hur länge bör jag hålla mig ren från laddet. dragit ladd dagligen i flera månader. sist jag pissa tog jag en pause på 7 dagar om jag minns rätt å sägs ju 3 dagar så ska det gå ut men blev fortfarande positiv. och vad händer om jag pissar postat där? anledningen till jag skickats dit är att psyk fått reda på mitt missbruk å dom vill kolla så jag är clean innan jag får deras hjälp igen..
Citera
2017-03-17, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
fått remis till beroendemottagning och undrar hur länge bör jag hålla mig ren från laddet. dragit ladd dagligen i flera månader. sist jag pissa tog jag en pause på 7 dagar om jag minns rätt å sägs ju 3 dagar så ska det gå ut men blev fortfarande positiv. och vad händer om jag pissar postat där? anledningen till jag skickats dit är att psyk fått reda på mitt missbruk å dom vill kolla så jag är clean innan jag får deras hjälp igen..

Ja, om du pissar positivt så får du testa dig igen. Inom tre månader så måste psyk ta emot dig igen under förutsättningen att du har varit ren. Den första, andra gången spelar det ingen roll eftersom anledning till att du är där är för att du använder droger lixom. Hade ju varit konstigt om du gick till en beroendemottagning utan att använt narkotika.
Citera
2017-03-17, 05:58
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ja, om du pissar positivt så får du testa dig igen. Inom tre månader så måste psyk ta emot dig igen under förutsättningen att du har varit ren. Den första, andra gången spelar det ingen roll eftersom anledning till att du är där är för att du använder droger lixom. Hade ju varit konstigt om du gick till en beroendemottagning utan att använt narkotika.

Tack för informationen! men vet du hur länge jag bör hålla mig ifrån laddet för pisnabbt rent? 7 dagar räckte ju inte. å vill gärna kunna dra en lina emellan piss tillfällen
Citera
2017-03-17, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Tack för informationen! men vet du hur länge jag bör hålla mig ifrån laddet för pisnabbt rent? 7 dagar räckte ju inte. å vill gärna kunna dra en lina emellan piss tillfällen

nej men om du har råd att gå på ladd så kan du väl köpa några stickor och testa dig fram. pröva dricka 1-2 liter vatten och sen använder du en sticka som du köpt själv..

www.narkotikatest.se
Citera
2017-03-17, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Helt individuellt, här har du två svar från någon sida bakåt.

Motionera, svettas, drick mycket vatten och ät bra är några saker som påskyndar det.

Tack ska du ha!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in