2017-03-12, 08:55
Medlem
Germanofils avatar
Jag skrev ju tidigare om att Hannover valt att inte sparka sin tränare Stendel. Den nye sportchefen gav honom jobbgaranti till och med igår och eftersom Hannover vann, om än turligt, så lär han ju få stanna. De flesta fans som diskuterar online vill dock se Stendel sparkas. Rätt ovanligt att en tränare kritiseras så hårt trots att ju laget faktiskt har raden 4-1-2 (S-O-F) sedan vinteruppehållet. Poängmässigt ser det inte så dåligt ut men spelet är naturligtvis under all kritik.

Jag står fast vid min åsikt om att man bör låta Stendel stanna. Att ta in en ny tränare nu med 10 omgångar kvar att spela är för riskabelt tycker jag. Bättre då att satsa på kontinuitet och hoppas på att spelarnas psyke lättats i och med gårdagens vinst. Fotboll är som bekant mycket psykologi och pressen på Hannover, från fansen och president Kind, är enorm. Union Berlin har ett betydligt gynnsammare utgångsläge då ingen förväntade sig att de skulle ligga i topp i år.

Fördelen för Hannover är att man möter samtliga tre toppkonkurrenter på hemmaplan nu under våren. Matchen mot Stuttgart i omgång 33 kan nog bli en riktig rysare.
Citera
2017-03-12, 21:20
Medlem
Ewrus avatar
Efter en helg med många dåliga resultat (sett från Bremens position) är nu bottenstriden ordentligt tajt. Darmstadt och Ingolstadt har ett glapp nu, vilket de gärna får fortsätta med. Men vilka lag över behöver oroa sig? Bara för någon vecka sedan såg det ut som om det skulle stå mellan Hamburg, Bremen och Wolfsburg. Men frågan är om inte både Mainz och Augsburg ska va lite oroliga. Både Bremen och Hamburg har fin form och nu vann även Wolfsburg.
Citera
2017-03-13, 06:56
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Efter en helg med många dåliga resultat (sett från Bremens position) är nu bottenstriden ordentligt tajt. Darmstadt och Ingolstadt har ett glapp nu, vilket de gärna får fortsätta med. Men vilka lag över behöver oroa sig? Bara för någon vecka sedan såg det ut som om det skulle stå mellan Hamburg, Bremen och Wolfsburg. Men frågan är om inte både Mainz och Augsburg ska va lite oroliga. Både Bremen och Hamburg har fin form och nu vann även Wolfsburg.
Hade varit orolig för Freiburgs del, för det är bara 8 poäng som skiljer vår åttondeplats och Hamburgs kvalplats. Men av de senaste 8 matcherna har man mött lag från övre tabellhalvan i 7 av dessa, och tagit 11 poäng. Nu när det är 10 matcher kvar har man 8 lag från undre tabellhalvan att möta. Dyra poäng att förlora, men så länge man lyckas få minst oavgjort i hälften lär det vara tryggt.
Citera
2017-03-13, 07:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Augsburg är helt klart med i den ångestdrabbade kvalstriden. Det såg riktigt svagt ut igår och om Bobadilla blir borta länge så är läget ännu värre.

Hamburg tog en otroligt viktig seger igår och det är bara att lyfta på hatten för dom jag tror att dom slipper kvala.

Kollade på lite höjdpunkter från Bayern - Frankfurt och vi har lite flyt att Hrgota missade flera fina lägen.
Trevligast från den matchen var väl ändå Marco Russ comeback efter sin cancerbehandling.

Alla lag efter Bayern som kämpar om CL-platserna tappade poäng.
Citera
2017-03-13, 10:00
Medlem
dippsis avatar
Ganska intressant att ta en titt på formtabellen sett till våren, där HSV och Bremen hör till de formstarkaste lagen i ligan. Måste säga att jag gillar Baumann som hållit fast vid Nouri även fast många har gett kritik för detta.

FC Ingolstadt verkar ha tappat tränarbyte effekten efter haft en bra form i slutet av hösten, Leverkusen och Wolfsburgs form visar starkt varför de bytte tränare. Darmstadt 98 ser mycket bättre ut efter sitt tränarbyte, spelar rätt bra fotboll men troligen försent? Som tidigare sagt Mainz och Augsburg får se sig för.

http://www.transfermarkt.de/1-bundesliga/formtabelle/wettbewerb/L1?saison_id=2016&min=18&max=25

Frankfurt nästa vecka för vår del, hoppas på iaf ett lika. Deras trend måste brytas snart, hoppas inte mot oss.
Citera
2017-03-13, 18:23
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Ganska intressant att ta en titt på formtabellen sett till våren, där HSV och Bremen hör till de formstarkaste lagen i ligan. Måste säga att jag gillar Baumann som hållit fast vid Nouri även fast många har gett kritik för detta.

FC Ingolstadt verkar ha tappat tränarbyte effekten efter haft en bra form i slutet av hösten, Leverkusen och Wolfsburgs form visar starkt varför de bytte tränare. Darmstadt 98 ser mycket bättre ut efter sitt tränarbyte, spelar rätt bra fotboll men troligen försent? Som tidigare sagt Mainz och Augsburg får se sig för.

http://www.transfermarkt.de/1-bundesliga/formtabelle/wettbewerb/L1?saison_id=2016&min=18&max=25

Frankfurt nästa vecka för vår del, hoppas på iaf ett lika. Deras trend måste brytas snart, hoppas inte mot oss.
Baumann har gjort mycket väldigt bra (värvningar av Gnabry, Kruse, Delayne, ny tröjsponsor som ger 500 000€ mer per säsong, möjligen Nouri). En annan som har stor del i Bremens fina form är Wiedwald, hans senaste fem matcher är väldigt bra.

Darmstadt bör varit förberedda på att det va för sent och valt en tränare som kan följa med ner, de har säkerligen Ingolstadt med sig, vem som sen får kval är helt omöjligt att förutspå, kan bli vem som.
Citera
2017-03-14, 09:25
Medlem
cyberkalles avatar
Germanofils Hannover kunde inte få hjälp av Düsseldorf igår då Totte Nymans Braunschweig mycket orättvist och med stor hjälp av domaren såg till att dom fick tre poäng.

Süddeutsche zeitung skriver att 13 av 18 lag måste oroa sig för att inte åka ut.
http://www.sueddeutsche.de/sport/bundesliga-von-gegen-den-abstieg-1.3417796
Lite överdrivet kanske men visst chansen finns där.
Citera
2017-03-14, 15:16
Medlem
cyberkalles avatar
I kväll 18.30 så håller vi alla tummarna för att Sportfreunde Lotte fortsätter att slå ut stora klubbar ur cupen det har blivit några skalper Bremen Leverkusen och 1860.
23 gånger pengarna känns som lättförtjänt

Auf wiedersehen BvB Echte Liebe Leck mich am arsch
https://www.youtube.com/watch?v=bl6Jwh2XlVM
Senast redigerad av cyberkalle 2017-03-14 kl. 15:20.
Citera
2017-03-14, 16:24
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
I kväll 18.30 så håller vi alla tummarna för att Sportfreunde Lotte fortsätter att slå ut stora klubbar ur cupen det har blivit några skalper Bremen Leverkusen och 1860.

Inte mycket till skalp att slå Bremen, senaste fem åren är det fler lag från dritte som lyckats slå ut Bremen är som misslyckats....
Citera
2017-03-14, 17:43
Medlem
Lekmands avatar
Citat:

Vill se att du själv lagt ett bet ikväll!
Citera
2017-03-14, 18:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Inte mycket till skalp att slå Bremen, senaste fem åren är det fler lag från dritte som lyckats slå ut Bremen är som misslyckats....
Hahaha det är ju sant.
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Vill se att du själv lagt ett bet ikväll!
Nja inte ens jag är så tokig fast Lotte har börjat respektlöst ikväll.
Nu lär det inte hålla i längden.
Citera
2017-03-14, 19:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Hahaha det är ju sant.

Nja inte ens jag är så tokig fast Lotte har börjat respektlöst ikväll.
Nu lär det inte hålla i längden.

Återuppväckte den gamla matchtråden, så vi kan snacket där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in