2017-09-30, 18:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kiel, som just nu stormar fram i Zweite, är ju även riktigt framgångsrika i handboll.
FC Bayern har ett hyggligt basketlag.
Citera
2017-09-30, 18:01
Medlem
På tal om Zweite och svenskar så gjorde Sebastian Andersson också alla målen i Kaiserslauterns 3-0 vinst mot Greuther Furth igår!

Själv hoppas jag dock Union Berlin lyckas ta sig upp i år, de har haft en lite skakig start men två raka segrar nu så hoppas de är på gång.
Citera
2017-09-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
På tal om Zweite och svenskar så gjorde Sebastian Andersson också alla målen i Kaiserslauterns 3-0 vinst mot Greuther Furth igår!

Själv hoppas jag dock Union Berlin lyckas ta sig upp i år, de har haft en lite skakig start men två raka segrar nu så hoppas de är på gång.
Komiskt nog har Ishak, Nyman, Baffo & Andersson gjort helt okej med mål hittils på starten av säsongen.

Svenskarna levererar lite där iallafall!
Citera
2017-09-30, 18:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink

Såg den matchen också. Han imponerade inte alls lika mycket som Ishak, trots ett äkta hattrick på 9 minuter. Var ganska osynligt men stod på rätt ställe de där minuterna.

Gillar också Union och det inte bara för Hedlund är i laget. Häftig klubb med en imponerande historia, bara en sådan sak som att medlemmarna själva hjälpte till att bygga om arenan med det underbara namnet An der Alten Försterei (Vid den gamla jägarmästarbostaden) som har nästan bara ståplatser (18 000 gentemot 3600 sittplatser). Nu ska de bygga ut stadion till 29 000 ståplater och 8000 sitt! Har varit där och kollat ett par gånger, väldigt speciellt med sådana ståplatsläktare redan idag. Hur blir det då inte sen?
Citera
2017-09-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Såg den matchen också. Han imponerade inte alls lika mycket som Ishak, trots ett äkta hattrick på 9 minuter. Var ganska osynligt men stod på rätt ställe de där minuterna.

Gillar också Union och det inte bara för Hedlund är i laget. Häftig klubb med en imponerande historia, bara en sådan sak som att medlemmarna själva hjälpte till att bygga om arenan med det underbara namnet An der Alten Försterei (Vid den gamla jägarmästarbostaden) som har nästan bara ståplatser (18 000 gentemot 3600 sittplatser). Nu ska de bygga ut stadion till 29 000 ståplater och 8000 sitt! Har varit där och kollat ett par gånger, väldigt speciellt med sådana ståplatsläktare redan idag. Hur blir det då inte sen?

Jag såg inte matchen själv så tack för klargörandet!

Precis de saker du nämner är anledningen att jag har ett gott öga till dem. Det är självklart kul med Hedlund men framförallt är klubben och medlemmarnas prioriteringar och sätt att sköta saker väldigt uppfriskande!
Citera
2017-09-30, 18:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Aha, är det samma Kiel? Trodde faktiskt att det var två skilda föreningar. Tackar för infon
Vid närmare eftertanke så är det nog två olika klubbar. Sorry.
Citera
2017-09-30, 18:42
Medlem
Citat:
Vid närmare eftertanke så är det nog två olika klubbar. Sorry.

Ingen fara, alla gör vi ju fel
Citera
2017-10-01, 12:34
Medlem
Germanofils avatar
Det ska bli riktigt intressant att se hur Bayern uppträder idag. Kommer man att få en positiv effekt av att kicka Carlo och därmed köra över Hertha eller kommer maskineriet fortsätta att hacka? Vi får inte glömma att Hertha spelade (och fick stryk) i Jämtland så sent som i torsdags så man är knappast optimalt förberedda för att ta emot mästarna från München.

Annars Baden-derby idag kl. 13:30. Kan nog bli intressant. Får se om jag hinner kasta ett getöga på den matchen eller åtminstone en halvlek.
Citera
2017-10-01, 21:11
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Nordderbyt blir intressant ikväll. Tror som du att det blir en ångestfylld historia. Samtidigt kan det ju bli så att om något av lagen går segrande ur duellen kan dessa då komma in en positiv trend och så småningom lämna bottenträsket. Därför kan den typen av matcher vara oerhört viktiga psykologiskt.
Som jag trodde blev det 0-0. Positivt är att Bremen inte släpper in massa mål (bara fyra lag har släppt in färre). Men det händer inget framåt! Bartels fick åter en femma i betyg, men Nourio vägrar förstå... Igår va det bara Pavlenka som faktiskt ansträngde sig, resterande jogga mest runt... Junuzovic va iaf tillbaka, förhoppningsvis är han snart i form. Men det ser mörkt ut för Bremen...
Citera
2017-10-02, 07:23
Medlem
cyberkalles avatar
Bara lite kortfattat från mig.

Jag tycker att det var helt fel att sparka Ancelotti.

KHR borde verkligen tänka över sin roll i klubben.

Jag har alltid försvarat Müllers plats i startelvan men nu har han varit jävligt blek en längre tid och borde inte vara med i startelvan dock som en joker att byta in.

Tolisso vad fan såg man i honom? En av dom sämsta värvningarna någonsin så här långt i alla fall.

Alaba har långt kvar till hans gamla form.

Ja hela laget spelar jävligt uselt och oinspirerat varenda överbetald jävel måste skärpa till sig nått enormt alla spelare är inräknade.

Neuers trygghet där bak är en stor anledning till att uppspelen hackar nått jävulst Ulreich är inte bra helt enkelt och skapar nervositet som inte finns med Neuer.

Kommer Klopp till Bayern så avslutar jag min lilla ägarandel i klubben.

En bra tid i Tyskland har det varit med mycket fotboll och öl min dotter är numera helt såld i landsändan heja Augsburg.

Är mycket nära att få med mig frugan så kanske kanske blir det att flytta hem till Allgäu eller till Oberbayern är lite sugen på Garmisch-Partenkirchen.
Citera
2017-10-03, 12:10
Medlem
Lekmands avatar
Införandet av videodomare har inte gått helt utan problem. Till exempel Freiburg och offside. Bayern och Dortmund har fått löjligt lätta straffar, och domarna kanske är rädda för att göra en felbedömning mot just de stora klubbarna så att de frågar VAR en gång extra.

Några barnsjukdomar finns. Domaren gav Freiburgs Ravet först gult, men när dortmunds spelare låg ner extra länge blev det VAR och rött. När Freiburgs Schuster "ramlade ihop" efter en pungkläm av Hoffenheims Vogt blev det inget VAR, och hoffenheimaren fick fortsätta spela utan reprimand. Ska man alltid kalla på VAR när en spelare ligger ner, eller ska man undvika detta så att spelare inte faller som kort?
Citera
2017-10-03, 14:34
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bara lite kortfattat från mig.

Jag tycker att det var helt fel att sparka Ancelotti.

KHR borde verkligen tänka över sin roll i klubben.

Jag har alltid försvarat Müllers plats i startelvan men nu har han varit jävligt blek en längre tid och borde inte vara med i startelvan dock som en joker att byta in.

Tolisso vad fan såg man i honom? En av dom sämsta värvningarna någonsin så här långt i alla fall.

Alaba har långt kvar till hans gamla form.

Ja hela laget spelar jävligt uselt och oinspirerat varenda överbetald jävel måste skärpa till sig nått enormt alla spelare är inräknade.

Neuers trygghet där bak är en stor anledning till att uppspelen hackar nått jävulst Ulreich är inte bra helt enkelt och skapar nervositet som inte finns med Neuer.

Kommer Klopp till Bayern så avslutar jag min lilla ägarandel i klubben.

En bra tid i Tyskland har det varit med mycket fotboll och öl min dotter är numera helt såld i landsändan heja Augsburg.

Är mycket nära att få med mig frugan så kanske kanske blir det att flytta hem till Allgäu eller till Oberbayern är lite sugen på Garmisch-Partenkirchen.

Jag har haft noll koll på Bayerns spel det här året. Hur har det sett ut? Jag menar, Anchelotti brukar ju inte spela yngre förmågor - jag tänker främst på Sanchez. Anchelotti brukar faktiskt vara bra på att vara flexibel, oavsett vilket lag han tar hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in