2017-03-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faanimej
Om man inte har vita blodkroppar vare sig i prostatasekret eller i sperma eller i urinröret eller urinen, och fortfarande har problem (molande urineringskänsla, brännade anus, spända muskler i rumpan etc)
Vad har man då? Forfarande bakterier? Kanske bakterierna sitter i muskelaturen runt om?

Sen kanske man skall skilja på infektion och inflammation? eller?
Inflammation kan man tex ha i vaden eller nacken utan att det är en infektion (dvs skapad av bakterie)
Man har väl inte infekterad nacke när man har nackspärr???
Däremot kan det vara möjligt att få en inflammerad muskel på olika sätt, eller hur (kyla, slag, utmattad muskelatur?)? Har presis stukat foten och den är uppsvälld och gör ont, men ingen infektion vad jag vet.
Eller är det så att bakterierna inte infekterar, men inflammerar (dvs de retar musklerna, men löser inte ut försvarssystemet, dvs vita blodkroppar?)
Är inte läkare (inte för att det verkar hjälpa i detta fall) spekulerar bara (som alla andra här)

Därom tvistar de lärde!

Men man har alltid vita blodkroppar i prostatasekret, i sperma, i urinröret och i urin.

De relevanta frågorna är hur många vita blodkroppar det rör sig om, i vilken fördelning mellan olika typerna och hur dessa är aktiverade.

Den sista och viktigaste punkten kan man bestämma Biokemiskt , genom de ämnen som vita blodkroppar släpper ifrån sig, och/eller molekylärt genom att avläsa gener som de uttrycker.

Ett bra exempel är träningsvärk där samma slags vita blodkroppar aktiveras som orsakar smärta efter utlösning. Men de aktiveras på ett annorlunda sätt än vad de gör i infekterade prostator och utför därmed andra uppgifter. Det är bekräftat biokemiskt och molekylärt.

De lärda tvistar inte när det kommer till det här. Men det verkar vara väldigt viktigt för er att tvista. Är det så för att ni ska slippa ta tag i era problem?
Citera
2017-03-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Hej Alla som skriver till mig.

Ja, jag är fortfarande frisk och nedan finns kuren beskriven.

Lycka till alla

Tricket är att börja så fort som möjligt och långa kurer. Hoppa inte över flagylen!!!

(FB) Prostatit

Jag kör just nu din kur som du hade med 4 veckor azitromycin och lagt in 3 veckor med doxycycline (du hade 2 veckor vill jag minnas) samt att jag tagit flagyl (du hade tagit den som engångskur men jag körde 1 gram X 5 dagar för att vara på det säkra sidan, hittils har jag haft oflytet att det inte blivit bättre tyvärr men har bara hållt på 1 o en halv vecka. Flagylen är slut men fortfarande 2 veckor doxy och 3 veckor azitro kvar

När började du märka att värken släppte?
Citera
2017-03-16, 16:29
Medlem
babiankladds avatar
Hej alla,

Hade oskyddat sex för tre dagar sedan och märkte direkt att mina symtom som jag inte har haft sedan sommaren 2016, då jag både besökte urologen, fick en ciprofloxacin kur samt återkommande besök, hade blommat upp igen. Den sommaren hade jag även en klamydiainfektion då jag märkte att det "sved" på ett annat sätt som inte prostatit brukar göra för mig när jag kissar.

Hursomhelst, dagen efteråt sexet (i tisdags), fick jag en varig flytning och trodde direkt att jag hade åkt på klamydia skiten igen. Dagen därpå, fick jag värk i både bäckenbotten samt korsryggen och insida lår plus en "kliande känsla i prostatan". Kände direkt igen dessa symtom från min tidigare upplevelse med prostatit, och började utesluta klamydia. Min fråga lyder: Är det möjligt att symtom som har legat latent i så många månader kommer tillbaka igen två dagar efter oskyddat sex? Kan konstatera att jag inte haft oskyddat sedan mina klamydiabesvär i somras. Eller kan det röra sig om någon könssjukdom?
Då jag hade klamydia förra gången visade sig symtomen efter cirka 1-1.5 vecka.

Tack på förhand.
Citera
2017-03-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babiankladd
Hej alla,

Hade oskyddat sex för tre dagar sedan och märkte direkt att mina symtom som jag inte har haft sedan sommaren 2016, då jag både besökte urologen, fick en ciprofloxacin kur samt återkommande besök, hade blommat upp igen. Den sommaren hade jag även en klamydiainfektion då jag märkte att det "sved" på ett annat sätt som inte prostatit brukar göra för mig när jag kissar.

Hursomhelst, dagen efteråt sexet (i tisdags), fick jag en varig flytning och trodde direkt att jag hade åkt på klamydia skiten igen. Dagen därpå, fick jag värk i både bäckenbotten samt korsryggen och insida lår plus en "kliande känsla i prostatan". Kände direkt igen dessa symtom från min tidigare upplevelse med prostatit, och började utesluta klamydia. Min fråga lyder: Är det möjligt att symtom som har legat latent i så många månader kommer tillbaka igen två dagar efter oskyddat sex? Kan konstatera att jag inte haft oskyddat sedan mina klamydiabesvär i somras. Eller kan det röra sig om någon könssjukdom?
Då jag hade klamydia förra gången visade sig symtomen efter cirka 1-1.5 vecka.

Tack på förhand.

Om du har haft det latent så borde det inte påverka dig direkt utan den andra personen. Sedan är ju ptostatit återkommande.
Citera
2017-03-16, 17:24
Medlem
Ni som har ont i perineum (område under pungkulor) är det värre om ni är hårda i magen? Är hård i magen och känner en j...a smärta.
Citera
2017-03-16, 17:37
Medlem
Ok, du verkar veta mer än de flesta andra kända urologer tex shoskes som menar man har prostadynia när man inte finner WBC i prostatasekret?. Kanske du har rätt eller? Då borde de ändra på benämningarna helt tycker jag!? Jag vet inte men har ju läst om att det troligtvis hittas ett antal vita blodkroppar i högupplöst mikroskop eller hur de gör det (helt fel eller?) Har själv fått kolla i mikroskop hur det ser ut. Jag har enligt tidigare definition prostadynia, men kanske måste omvärdera? Du menar att det är helt orelevant? Är du läkare eller forskare som uttalar dig så tvärsäkert eftersom det är intressant och lite kontroversiellt mot det som står att läsa (säger inte att du har fel, men hade vart intressant att veta hur du kommit fram till dina teorier så kan jag höra med min androlog som jobbat som professor i området i många år. Kanske han kan lära sig något?)

Citat:
Ursprungligen postat av Isomeren
Men man har alltid vita blodkroppar i prostatasekret, i sperma, i urinröret och i urin.

De relevanta frågorna är hur många vita blodkroppar det rör sig om, i vilken fördelning mellan olika typerna och hur dessa är aktiverade.

Den sista och viktigaste punkten kan man bestämma Biokemiskt , genom de ämnen som vita blodkroppar släpper ifrån sig, och/eller molekylärt genom att avläsa gener som de uttrycker.

Ett bra exempel är träningsvärk där samma slags vita blodkroppar aktiveras som orsakar smärta efter utlösning. Men de aktiveras på ett annorlunda sätt än vad de gör i infekterade prostator och utför därmed andra uppgifter. Det är bekräftat biokemiskt och molekylärt.

De lärda tvistar inte när det kommer till det här. Men det verkar vara väldigt viktigt för er att tvista. Är det så för att ni ska slippa ta tag i era problem?
Citera
2017-03-16, 18:51
Medlem
fastinkomss avatar
Hej fanimej ,hur laget? Fick du varmeapparaten redan,hur gar det med kuren?
Citera
2017-03-16, 19:00
Medlem
Grabbar skulle behöva hjälp.
Jag hade prostaitliknade besvär med inflammerad vänster bitestikel osv.

Allt försvann men istället fick jag ont i vänster ben. Tror att nån nerv skadats men hur vet jag inte.

Är det nån som känner nått i låren/benen som kan bekräfta?
Citera
2017-03-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Grabbar skulle behöva hjälp.
Jag hade prostaitliknade besvär med inflammerad vänster bitestikel osv.

Allt försvann men istället fick jag ont i vänster ben. Tror att nån nerv skadats men hur vet jag inte.

Är det nån som känner nått i låren/benen som kan bekräfta?

Jsg har haft kramper i vänster vad och på framlåren om du tänker dig rakt upp ovanför knän.
Citera
2017-03-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Jsg har haft kramper i vänster vad och på framlåren om du tänker dig rakt upp ovanför knän.

Jag har också det samt insida ben också...

Så skumt det här.
Citera
2017-03-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Jag har också det samt insida ben också...

Så skumt det här.

Jag har förstått att det är klassiska tecken på skiten..men kramperna i vaderna har jag fått nattetid som släppte när kag kom igång på morgonen..kunde inte gå ett par minuter
Citera
2017-03-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Jag har förstått att det är klassiska tecken på skiten..men kramperna i vaderna har jag fått nattetid som släppte när kag kom igång på morgonen..kunde inte gå ett par minuter

Men alltså, en inflammerad prostata/bitestikel ger symptom i underbenet? Låter lite väl långsökt.
Kan man gå till en neurolog o kolla upp det måtro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in