2017-03-15, 21:22
Medlem
Spännande att det börjar dra ihop sig till final, Jag tror Lotta kommer gå till final, hon har levererat varje tävling
Citera
2017-03-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordugglan
Spännande att det börjar dra ihop sig till final, Jag tror Lotta kommer gå till final, hon har levererat varje tävling

Tror stenhårt på att Lotta kommer gå till final . Hon är en gourmetkock i mina ögon som kan matlagning på sina fem fingrar. Ingen skulle vara en mer värdig vinnare än hon. Skulle Klara vinna blir man ju ledsen, mer dryg och knäpp människa får man ju leta efter.
Citera
2017-03-16, 09:49
Medlem
Vet inte om det avhandlats tidigare men råkade snubbla över klaras instagram, "klarasmat" där står att hon är finalist i Sveriges mästerkock.. Klantigt att spoila, men då borde hon ju inte vinna, eller?
Citera
2017-03-16, 10:03
Medlem
Varför fick man inte veta vilka ingredienser det var i maträtten när de skulle gissa? Trist
Citera
2017-03-16, 10:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtarnekoll
Vet inte om det avhandlats tidigare men råkade snubbla över klaras instagram, "klarasmat" där står att hon är finalist i Sveriges mästerkock.. Klantigt att spoila, men då borde hon ju inte vinna, eller?

Hon kan ju mena att hon är bland de tolv sista också.
Citera
2017-03-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Gillis borde vara den som jublar mest över att Emil fick lämna. Som ensam kille kvar bör han ha en given plats i finalen medan de 3 tjejerna får göra upp om den andra finalplatsen.

De kommer aldrig låta tanten gå till final. Marcus brukar springa produktionens ärenden och det var komiskt att han ville ha ut henne baserat på att hon "bara" lagat mat. I synnerhet när Emil misslyckades med sin rätt. Mischa och Mannerström har mer rättvisepatos. Fast tanten ryker så fort hon inte presterar klart bättre än sina konkurrenter. Det kommer hon inte att göra två veckor till.

Annars blir jag mer och mer trött på deltagarnas klyschor. Blev totalt 10 minuters tittid det här avsnittet och hann bli trött på dem bara under den tiden.
Citera
2017-03-16, 20:50
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
De kommer aldrig låta tanten gå till final. Marcus brukar springa produktionens ärenden och det var komiskt att han ville ha ut henne baserat på att hon "bara" lagat mat. I synnerhet när Emil misslyckades med sin rätt. Mischa och Mannerström har mer rättvisepatos. Fast tanten ryker så fort hon inte presterar klart bättre än sina konkurrenter. Det kommer hon inte att göra två veckor till.
Tja, hon hade ju inte riktigt lyckats med uppgiften (att göra en modern tolkning av rätten) fullt ut, och Mannerström är ju ökänt för sitt vurmande för allt som är klassiskt och husman, så han var ju klart biased.

Klara och Gillis är de som passar bäst i formatet och därför känns det rimligt att det blir de två i final. De två har väl presterat på högst nivå mer eller mindre genomgående också, så jag är fine med det.
Citera
2017-03-20, 10:14
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Haha, man hör ju lite hur det låter - tillaga fryst torsk i den stekheta jättesandlådan Dubai. Sen att killarna inte ens visste hur man filear torsk utan måste fråga kökschefen och bränna av sina två minuter på sån skit gör att det blir lite lyteskomik över den delen av programmet...

Sen när Mannerström stod där, skitbutter som vanligt, i en färgglad och glänsande pyjamasskjorta samtidigt som dykaren kommer med beskedet att lag grön har vunnit var väl kanske inte en av programmets större stunder...

Känns så onödigt att åka till Dubai när de tillagar fryst torsk och inte ens går igenom ingredienserna i utslagstävlingens arabtårta. De kunde gjort allt det där var som helst, varför inte utnyttja stället de åker till lite mer än att bara traska omkring på hyperbonade marmorgolv och tillaga torsk?

Producenten eller producenterna borde kölhalas eller nåt åt det hållet. Bränner en jävla massa stålar på att skicka dit hela teamet och får ut precis nada av resan - förutom att Klara blev en nyans mer grisrosa av solen.
Visst, din poäng är korrekt. Men varför bry sig? Det är ju inte som att det är ju inte som att det är finansierat med din eventuella radiolicens.
Vad dom smäller pengarna på är deras problem liksom.
Citera
2017-03-20, 10:16
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec

Annars blir jag mer och mer trött på deltagarnas klyschor. Blev totalt 10 minuters tittid det här avsnittet och hann bli trött på dem bara under den tiden.
Nu slipper vi dock det när Emil är ute. Maken till "hockeyspelare blir intervjuad i periodpauserna"-svar där.
Jag hade dock kul åt det. Så man kommer ju sakna det lite grann också.
Citera
2017-03-20, 20:59
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Visst, din poäng är korrekt. Men varför bry sig? Det är ju inte som att det är ju inte som att det är finansierat med din eventuella radiolicens.
Vad dom smäller pengarna på är deras problem liksom.

Tråden handlar om diskussion om programmet och jag gav min syn på det hela. Så att du inte bryr dig för att jag gör det är inte bara lite, utan helt ointressant.
Citera
2017-03-22, 20:29
Medlem
Jaccoos avatar
Kul att Gillis gick vidare, gillar alla resterande kockar förutom Klara. Bara inte hon vinner...
Citera
2017-03-22, 20:29
Medlem
Tantens dotter påminner om Kate Winslet. Var tvungen att titta lite extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in