Citat:
Jag har 14-15st SIF Boudebouz ute, kanske borde köpa några fler och ha större chans ett fylla en hel sida. Säljer ändå oftast ett par om dagen. På fredag och lördag går det väldigt mycket bättre! Klart spelaren som gett bäst avkastning där jag lägger ut IF-kort till högre pris.
Angående lite högra ratade IF's så tycker jag också priset är lite högt. Köpte på mig ett dussin av IF Valdes (84) och IF Jaume Costa (83) när dem låg på 12k. För det priset och en spelare i en populär liga/populär nation så är det noll risk. Hade gått upp emot 16k genom en normal stigning och sedan ytterligare 2-3k efter att POTM-SBC'n kom ut. Tror många som har den ratingen ligger lite högre just nu pga. det. Kommer nog investera i 84-IF's när priser går ned igen.
Angående FUT Birthday så köpte jag alla prisvärda 83-84-85 för 2 veckor sedan för att förbereda inför detta. Vet inte hur priserna ligger på dessa nu men det vore nog en klok investering. Lär komma en del SBC's när det startar. Vet inte vad man skall ta och investera i mer inför det. Får nog kolla lite klipp på youtube där det spekuleras i bra investeringar. Finns en hel del sådana klipp har jag sett, men inte kollat på.
Angående lite högra ratade IF's så tycker jag också priset är lite högt. Köpte på mig ett dussin av IF Valdes (84) och IF Jaume Costa (83) när dem låg på 12k. För det priset och en spelare i en populär liga/populär nation så är det noll risk. Hade gått upp emot 16k genom en normal stigning och sedan ytterligare 2-3k efter att POTM-SBC'n kom ut. Tror många som har den ratingen ligger lite högre just nu pga. det. Kommer nog investera i 84-IF's när priser går ned igen.
Angående FUT Birthday så köpte jag alla prisvärda 83-84-85 för 2 veckor sedan för att förbereda inför detta. Vet inte hur priserna ligger på dessa nu men det vore nog en klok investering. Lär komma en del SBC's när det startar. Vet inte vad man skall ta och investera i mer inför det. Får nog kolla lite klipp på youtube där det spekuleras i bra investeringar. Finns en hel del sådana klipp har jag sett, men inte kollat på.
Ok, jag får överväga om jag hoppar på. Har kapitalet och plats på transferlistan men jag funderar på att bränna det mesta på på ett slagkraftigt lag snart... Men vafan, den sortens pengar låter trevligt. Vad det nu beror på att han säljer till sådant överpris.
YouTubers... kan du rekommendera någon? Jag har kollat på några, men övergripande tycker jag de är outhärdliga i sitt like-raggande. Kanske en generationsfråga, att jag inte står ut med att de snackar så mycket och så oerhört lite egentligen sägs. Det de postar videos kunde gjorts bättre tillgängligt i en skriftlig guide många gånger, men sämre pengar i det för dem antar jag.
Edit: Ingame tutorials och liknande är video självklart överlägset för i ett spel som FIFA. Men Marquee Matchups guide på youtube, varför i helvete då? Enklare att ta till sig per skrift än att behöva spola och pausa i en 5 minuter lång video.