2017-03-14, 15:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag har 14-15st SIF Boudebouz ute, kanske borde köpa några fler och ha större chans ett fylla en hel sida. Säljer ändå oftast ett par om dagen. På fredag och lördag går det väldigt mycket bättre! Klart spelaren som gett bäst avkastning där jag lägger ut IF-kort till högre pris.

Angående lite högra ratade IF's så tycker jag också priset är lite högt. Köpte på mig ett dussin av IF Valdes (84) och IF Jaume Costa (83) när dem låg på 12k. För det priset och en spelare i en populär liga/populär nation så är det noll risk. Hade gått upp emot 16k genom en normal stigning och sedan ytterligare 2-3k efter att POTM-SBC'n kom ut. Tror många som har den ratingen ligger lite högre just nu pga. det. Kommer nog investera i 84-IF's när priser går ned igen.

Angående FUT Birthday så köpte jag alla prisvärda 83-84-85 för 2 veckor sedan för att förbereda inför detta. Vet inte hur priserna ligger på dessa nu men det vore nog en klok investering. Lär komma en del SBC's när det startar. Vet inte vad man skall ta och investera i mer inför det. Får nog kolla lite klipp på youtube där det spekuleras i bra investeringar. Finns en hel del sådana klipp har jag sett, men inte kollat på.

Ok, jag får överväga om jag hoppar på. Har kapitalet och plats på transferlistan men jag funderar på att bränna det mesta på på ett slagkraftigt lag snart... Men vafan, den sortens pengar låter trevligt. Vad det nu beror på att han säljer till sådant överpris.

YouTubers... kan du rekommendera någon? Jag har kollat på några, men övergripande tycker jag de är outhärdliga i sitt like-raggande. Kanske en generationsfråga, att jag inte står ut med att de snackar så mycket och så oerhört lite egentligen sägs. Det de postar videos kunde gjorts bättre tillgängligt i en skriftlig guide många gånger, men sämre pengar i det för dem antar jag.

Edit: Ingame tutorials och liknande är video självklart överlägset för i ett spel som FIFA. Men Marquee Matchups guide på youtube, varför i helvete då? Enklare att ta till sig per skrift än att behöva spola och pausa i en 5 minuter lång video.
Citera
2017-03-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hm, jag har fortfarande inte hoppat på Boudebouz-tåget. Kanske borde göra det. Hur många har du ute samtidigt? 20?

har väl drygt 25 kvar kanske..hade som mest 35 ute.. sålde några, köpte fler..har väl allt som allt sålt ett 20-tal kort med 6k profit per kort i snitt..
Hans pris går ju lite upp o ner..just nu 16k enligt futbin..häromdagen 14,5.. men futbin stämmer inte helt..stod 16k förra veckan men köpte 5 för 15 inom loppet av 10 min..så går att hitta billigare
Citera
2017-03-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ok, jag får överväga om jag hoppar på. Har kapitalet och plats på transferlistan men jag funderar på att bränna det mesta på på ett slagkraftigt lag snart... Men vafan, den sortens pengar låter trevligt. Vad det nu beror på att han säljer till sådant överpris.

YouTubers... kan du rekommendera någon? Jag har kollat på några, men övergripande tycker jag de är outhärdliga i sitt like-raggande. Kanske en generationsfråga, att jag inte står ut med att de snackar så mycket och så oerhört lite egentligen sägs. Det de postar videos kunde gjorts bättre tillgängligt i en skriftlig guide många gånger, men sämre pengar i det för dem antar jag.

Edit: Ingame tutorials och liknande är video självklart överlägset för i ett spel som FIFA. Men Marquee Matchups guide på youtube, varför i helvete då? Enklare att ta till sig per skrift än att behöva spola och pausa i en 5 minuter lång video.

Jag följer framförallt Inception, Hugegorilla, Boraslegend och Ovyy..känns som det är mest sakliga och inte likes-raggar som många andra stora youtubers..dessutom är de riktigt duktiga vilket känns bra...
Citera
2017-03-14, 16:12
Medlem
Gameiro IF (86) eller Ben Yedder IF (84) som CAM?
Citera
2017-03-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Gameiro IF (86) eller Ben Yedder IF (84) som CAM?
Jag skulle säga Ben Yedder. Anledningen är att Ben Yedder har 5* weak foot och 4* skills. Han känns mycket smidigare och skönare helt enkelt!

Edit: ska även tillägga att jag har bara testat Gamerios NIF så jag har ingen aning om hans IF kort är bättre.
Senast redigerad av Niva94 2017-03-14 kl. 16:30.
Citera
2017-03-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
har väl drygt 25 kvar kanske..hade som mest 35 ute.. sålde några, köpte fler..har väl allt som allt sålt ett 20-tal kort med 6k profit per kort i snitt..
Hans pris går ju lite upp o ner..just nu 16k enligt futbin..häromdagen 14,5.. men futbin stämmer inte helt..stod 16k förra veckan men köpte 5 för 15 inom loppet av 10 min..så går att hitta billigare

Säljer du fortfarande för ~20k eller?
Jag blir fan inte av med mina för mer än ca 1k vinst.
Citera
2017-03-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69

alla listade för 22.. säljer för 22 dessutom.. har väl nån ute för 23 och 24 men de säljer aldrig..så 22k verkar vara magiska gränsen..på PS4 dvs

EDIT: Brukar för övrigt köpa billiga(och bra) 83-84 rated kort och lägga ut för 10k över det jag köpt dom för..brukar sälja då och då.. tex Semedo, Jovetic, Jaume Costa osv..
Citera
2017-03-14, 17:55
Medlem
Fan va störigt att domaren är i vägen så jävla mycket?!

Och varför kör de krav på WL kvalet?!

En grej till! Varför klagade jag på Casemiro ?! Han är ett monster!! Man måste bara veta hans brister och styrkor, sen är han totalt överlägsen
Citera
2017-03-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69

Sålde precis en för 21,750k. Köper tillbaka för 15-16k. Försöker ofta köpa med någon attraktiv kemistil (hawk, engine, maestro, catalyst). Positionsbyte till CM också om jag ser det. Säljer också ett par om dan. Fredagar och lördagar säljer jag minst dubbelt så bra.
Citera
2017-03-14, 19:19
Medlem
Herculandes avatar
Sitter och sparar coins för att köpa Overmars. Han har 96 i acceleration och 90 i stamina.

Då jag ofta hamnar i förläggning under Fut Champs så lär Overmars bli en matchvinnare för mig utan dess like

Jag har redan Bale på högerkanten.

Blir:

Overmars - Griezmann - Bale
Citera
2017-03-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Sitter och sparar coins för att köpa Overmars. Han har 96 i acceleration och 90 i stamina.

Då jag ofta hamnar i förläggning under Fut Champs så lär Overmars bli en matchvinnare för mig utan dess like

Jag har redan Bale på högerkanten.

Blir:

Overmars - Griezmann - Bale

Varför inte 4-4-2 istället där du kör Griezmann - Lacazette!
Citera
2017-03-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSomeone93
Varför inte 4-4-2 istället där du kör Griezmann - Lacazette!
Tråkigt att gömma bale i en sån formation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in