2017-03-14, 12:02
Medlem
AngelDevils avatar
Min första WL turnering! Det var riktigt skoj när de väl funka. Inget lagg alls ialf. Jag hann spela 34 matcher och av dom vann jag 14 vilket kändes okej då jag satte personligt mål som tio vunna som godkänt eftersom det var första gången jag lira. Alla jag mötte hade bättre spelare än mig overall. Var några uddamålsförluster på övertid som nästan fick mig att slänga kontrollen men det gav igen sig på att jag hade lite flyt i några övetidsmatcher senare. Ska bli kul att komma hem sen efter jobb och se vad man får. Förmodligen inte ett skit om ja känner EA rätt.
Citera
2017-03-14, 12:09
Medlem
Johansfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Min första WL turnering! Det var riktigt skoj när de väl funka. Inget lagg alls ialf. Jag hann spela 34 matcher och av dom vann jag 14 vilket kändes okej då jag satte personligt mål som tio vunna som godkänt eftersom det var första gången jag lira. Alla jag mötte hade bättre spelare än mig overall. Var några uddamålsförluster på övertid som nästan fick mig att slänga kontrollen men det gav igen sig på att jag hade lite flyt i några övetidsmatcher senare. Ska bli kul att komma hem sen efter jobb och se vad man får. Förmodligen inte ett skit om ja känner EA rätt.

Priserna för WL kommer på torsdagar 19:00.
Citera
2017-03-14, 13:09
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
vad är kraven?
Inget att gnälla över egentligen. Hybrid, max fem/liga i elva och sub. Nästa cup är max 4*.
Citera
2017-03-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Någon som testat SIF Depay eller MOTM Tolisso? Funderar på att byta ut Martial och IF Gonalons mot dessa två herrar.

Äntligen börjat kunna leverera och vinna med mitt fitnesslag, vilket är skönt då jag kan varva lite och slippa köpa Squad Fitness hela tiden. Nu vill jag ju gärna fokusera på att utveckla det laget ännu mer. Tror dessa spelare kan tillföra en del men frågan är om det är värd 375k för dessa två? Depay får väl säkerligen en TIF nu på onsdag, får väl se vad den kan hamna på. Funderade på hans OTW men den ligger på +300k. Fan att man inte köpte en när den låg för 50k...

Laget före matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/1988218
Laget efter matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/1988314

Köpte OTW Depay förra veckan och hans 2 stjärnor weak foot är ett stort problem. Jag hoppas verkligen på en ny IF som förbättrar han skytte rent allmänt.

Kommer testa Tolisso nu i helgen i detta lag jag och hoppas verkligen att Depay har förbättrats då för annars så kommer jag att få problem.

https://www.futbin.com/17/squad/2147613

Så ser det alltså ut efter byten.

Griezmann och Kante på bänken.
Citera
2017-03-14, 14:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Lär fylla på Saudi jag med ^^ har gått mången araber dom utfyllnadsspelare till SBCer senaste veckorna.

Puh, halva Saudi färdigt. Det som gör det lite drygare är att alla har så lika namn och kommer från Saudi, svårt att minnas ibland vilka man köpt och inte. Drygt att sälja duplikaterna. Inte för att det är någon större ekonomisk minusaffär, men för att de tar upp plats på transferlistan.

Fördelen med Saudi är samtidigt att de i princip bara är just saudier. Väldigt enkelt att få 10 chem på dem i SBCs som inte kräver någon rating req.
Citera
2017-03-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Naaaaaaaw, så sött! Här har du suttit i flera veckor och väntat på en chans att verkligen flama mig, nu högg du som en kobra när du såg en öppning. Det var iofs ingen vidare öppning, men du tog vad som erbjöds. Din input är som vanligt meningslös men väldigt underhållande.

-------------

Från det ena till det andra. Raxie mfl, ni som gillar lösa SBC. Hur gör ni när ni försöker vinna ett kort på open bid?

Ett exempel - i morse fick jag syn på ett kort som låg på 150 coins, där lägsta BIN ligger på ca 3k som behövs i Liga NOS. 5 minuter kvar av auktionen. Jag lägger 150 coins, och hoppas ha tur. Har sett att folk budat hem kortet för 600-800 coins, varför ska inte jag kunna göra det. När det är mindre än 1 minut kvar kommer det två budgivare till, och det kryper uppåt i pris. Jag lägger mig på 1800 coins och någon annan vinner det för 1900. Visst, jag hade kanske kunnat buda hem det för låt säga 2.6, sålt vidare och gjort en liten profit - men jag vill ju ha kortet till SBC, och jag försöker alltid få korten för max 1-1.5k.

Det jag upplever/spekulerar i är att om priset är alldeles för lågt - säg under 500 coins - då kommer det attrahera folk att börja buda. Och när folk är med i budrundan sista minuten blir de heta och lägger prestige i det, priset sticker iväg mer än det borde. Om man däremot lägger ett halvhögt bud på en gång - säg 800 coins - då kanske ingen "hittar" budgivningen lika lätt genom sökfunktionen, större chans att vinna?

Intressant teori om budgivningen där, kanske borde testa det. Jag brukar alltid lägga kortet i värvningsbevakningen sen vänta tills det är exakt 30 sekunder kvar o då lägga bud. Brukar aldrig funka särskilt bra så man kanske borde testa din variant.
Citera
2017-03-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag vann nyss den dagliga utslagningscupen på FUT och vann därmed ett spelarpaket.

Jag undrar nu om jag kan vinna ytterligare ett paket om jag vinner cupen igen, eller är det bara en gång du kan vinna priserna?

Du kan vinna igen, 9 gånger tror jag är max. Satt o spelade dom där för kul för nåt tag sen för o vinna några paket.
Citera
2017-03-14, 14:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Intressant teori om budgivningen där, kanske borde testa det. Jag brukar alltid lägga kortet i värvningsbevakningen sen vänta tills det är exakt 30 sekunder kvar o då lägga bud. Brukar aldrig funka särskilt bra så man kanske borde testa din variant.

Beror helt vilka kort man är ute efter, upplever jag. Är det ett attraktivt kort i en befintlig SBC är procenten jävligt dålig oavsett. Jag testar både lägga mig på ett halvhögt bud som jag är nöjd med - säg 800 coins - och att buda flera gånger på en gång, för att ge motparten intrycket av att han konkurrerar med flera andra. Inget av dem fungerar särskilt väl. Visst går det att vinna kortet med utmattningsstrategin (buda knappt över tills man vinner), men däri ligger prestigen som jag försöker undvika att ha. Det är inte värt att vinna ett kort för 4000 coins även om lägsta BIN är på 4.5k. För mycket pengar, för liten vinst även om kortet går att sälja vidare.
Citera
2017-03-14, 14:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hm, på måndag börjar FUT Birthday - eight weeks of FUT enligt fifauteam.com . Såg att någon postade om det tidigare i tråden, men börjar det inte vara dags för repeatable SBC som kräver IF + 83/84-ratade kort?

Jag har fyllt på med 83/84-kort men jag har inte hittat det IF-kort som jag vill satsa på. Köpte några IF Xabi Prieto för 11k. Billigaste 83/84-ratade IF-kortet är Moreno och Klaasen för närmare 14k, vilket jag tycker är alldeles för dyrt för kort som ingen vill använda utan bara köper i spekulativa syften. En förlust på 4k per kort känns alldeles för dyrt.

Någon mer som tror på detta?
Citera
2017-03-14, 15:05
Medlem
Citat:
Hm, på måndag börjar FUT Birthday - eight weeks of FUT enligt fifauteam.com . Såg att någon postade om det tidigare i tråden, men börjar det inte vara dags för repeatable SBC som kräver IF + 83/84-ratade kort?

Jag har fyllt på med 83/84-kort men jag har inte hittat det IF-kort som jag vill satsa på. Köpte några IF Xabi Prieto för 11k. Billigaste 83/84-ratade IF-kortet är Moreno och Klaasen för närmare 14k, vilket jag tycker är alldeles för dyrt för kort som ingen vill använda utan bara köper i spekulativa syften. En förlust på 4k per kort känns alldeles för dyrt.

Någon mer som tror på detta?

känns lite som IF SBC inte alls är lika attraktivt längre.. tror dessutom att så här sent in på FIFA flödar det av discard IF, därav förändras inte priserna avsevärt.. ja det klart köpa IF för 10k och kanske kunna få 16-17 är ju inte fel.. men sitta med tradpile full av denna anledning tycker jag bara är jobbigt..kör fortfarande på Boudebouz..gör ca 6-7k per kort och säljer ett par om dagen.. sen att köpa på sig 10-20 discard IF är väl inte hela världen heller iofs..
Citera
2017-03-14, 15:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
känns lite som IF SBC inte alls är lika attraktivt längre.. tror dessutom att så här sent in på FIFA flödar det av discard IF, därav förändras inte priserna avsevärt.. ja det klart köpa IF för 10k och kanske kunna få 16-17 är ju inte fel.. men sitta med tradpile full av denna anledning tycker jag bara är jobbigt..kör fortfarande på Boudebouz..gör ca 6-7k per kort och säljer ett par om dagen.. sen att köpa på sig 10-20 discard IF är väl inte hela världen heller iofs..

Hm, jag har fortfarande inte hoppat på Boudebouz-tåget. Kanske borde göra det. Hur många har du ute samtidigt? 20?
Citera
2017-03-14, 15:12
Medlem
Citat:
Matuidi är annars riktigt bra och ett billigare alternativ.. bra defensivt och helt ok offensivt..även om han inte är någon målskytt direkt

Jo han är bra Matuidi, men den mer defensivt inriktade har jag på mitten i Varane. Har ju IF Gonalons bredvid och får nog säga att jag hålla honom högre än Matuidi. Söker efter någon mer tvåvägsspelare att ha bredvid Varane och där ser Tolisso fin ut! Dock jävligt dyr...

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Köpte OTW Depay förra veckan och hans 2 stjärnor weak foot är ett stort problem. Jag hoppas verkligen på en ny IF som förbättrar han skytte rent allmänt.

Kommer testa Tolisso nu i helgen i detta lag jag och hoppas verkligen att Depay har förbättrats då för annars så kommer jag att få problem.

https://www.futbin.com/17/squad/2147613

Så ser det alltså ut efter byten.

Griezmann och Kante på bänken.

Just de, han har så kass weakfoot. Det är inte så attraktivt. Är ju gött att komma på vänsterkanten och dra till med vänstern i bortre, det kan man väl glömma med hans 2*weakfoot. Har sett ganska blandade recensioner om honom på Youtube nu. Annars har jag funderat på SIF Lemar. Hade tänkt skaffa honom från början när han låg runt 50k. Sen gick han helt plötsligt upp emot 120k. Nere på runt 100k nu. Ser rätt bra ut! Dock samma problem där med 2*weakfoot...

Om du kommer ihåg får du gärna komma med en uppdatering efter helgen hur dem har funkar Ser ut som ett riktigt stabilt lag!

Citat:
Hm, jag har fortfarande inte hoppat på Boudebouz-tåget. Kanske borde göra det. Hur många har du ute samtidigt? 20?

Jag har 14-15st SIF Boudebouz ute, kanske borde köpa några fler och ha större chans ett fylla en hel sida. Säljer ändå oftast ett par om dagen. På fredag och lördag går det väldigt mycket bättre! Klart spelaren som gett bäst avkastning där jag lägger ut IF-kort till högre pris.

Angående lite högra ratade IF's så tycker jag också priset är lite högt. Köpte på mig ett dussin av IF Valdes (84) och IF Jaume Costa (83) när dem låg på 12k. För det priset och en spelare i en populär liga/populär nation så är det noll risk. Hade gått upp emot 16k genom en normal stigning och sedan ytterligare 2-3k efter att POTM-SBC'n kom ut. Tror många som har den ratingen ligger lite högre just nu pga. det. Kommer nog investera i 84-IF's när priser går ned igen.

Angående FUT Birthday så köpte jag alla prisvärda 83-84-85 för 2 veckor sedan för att förbereda inför detta. Vet inte hur priserna ligger på dessa nu men det vore nog en klok investering. Lär komma en del SBC's när det startar. Vet inte vad man skall ta och investera i mer inför det. Får nog kolla lite klipp på youtube där det spekuleras i bra investeringar. Finns en hel del sådana klipp har jag sett, men inte kollat på.
Senast redigerad av grahnen 2017-03-14 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in