2017-03-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Förslag till prisvärda förbättringar till min nuvarande Serie A/Ligue 1-hybrid?

https://www.futbin.com/17/squad/2395612

Jag gillar anfallstrion så den petar man inte på. Mittfältet är mer flexibelt. Verratti funderar jag på att ta in bara för att få in min SBC Kurzawa på vänsterbacken, även om jag egentligen gillar NIF Alex Sandro mer. Kurzawa är bland de få ytterbackar jag spelat med som får slut på stamina i minut 75-80. Värdelöst faktiskt. Hamsik har jag packat och han funkar OK så hade inte tänkt sälja honom i första taget, men han är expandable om någon har vettigt förslag. Marchisio är väl eg bara för att få lite kemi på Verratti, har faktiskt inte köpt honom än.

Behöver också förslag på ny mittback när min Ferdinand på lån tar slut. Har SBC Perrin i klubben som ger bra kemi med Kurzawa. Annars får väl Kurzawa full kemi med en PSG-mittfältare framför honom så det kanske kan vara typ Koulibaly eller någon annan på CB.

Handanovic är jag nöjd med, men utkasten är klena vad jag märkt? Går i en båge och seglar fram när jag vill kasta hårt och precist för att starta en kontring.

För att förtydliga - jag vill ha tips på prisvärda spelare, max 30-40k typ som jag inte prövat förr. Detta är mitt fitnesslag så ska inte kosta skjortan.

fyfan va boring lag. med tanke på att du borde tjänat multimiljoner på att vara expert på allt inom trading. kan bara skratta åt hur mediokert och tafatt det ser ut. att ens kalla det hybrid när man kastar in två kort utan kemi. LOL
Senast redigerad av franki 2017-03-14 kl. 02:03.
Citera
2017-03-14, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franki
fyfan va boring lag. med tanke på att du borde tjänat multimiljoner på att vara expert på allt inom trading. kan bara skratta åt hur mediokert och tafatt det ser ut. att ens kalla det hybrid när man kastar in två kort utan kemi. LOL

Du är inte bitter va?
Citera
2017-03-14, 07:18
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Sorry att jag postar detta igen. Men det sitter folk med grym kunskap här:

Torres IF på topp. Ben Yedder IF bakom honom. Carrasco 87 på VY (honom vill jag byta ut mot någon mer prisvärdig??) och Messi TOTY på HY.

Vazquez IF på CM med Casemiro IF vid sidan av.

Alba, Varane, Ramos och De Marcos på försvar och Asenjo i målet.

Men ser ni någon förbättring? Carrasco har jag gnällt på förut.. Vazquez och Asenjo är priser från WL så dom byter jag aldrig bort haha! Meeen i övrigt?

Spelar själv med liknande spelare. Har bland annat Carrasco 86 som är meh och Ben Yedder 84 som är en gud. Carrasco har dock få prisvärda alternativ, så själv så hade jag en helfransk vänstersida med N'Zonzi, Tremoulinas och Martial. SIF N'Zonzi är fortfarande den bästa defensiva mittfältaren som jag provat. Ge honom en chans!

Mest uppenbara uppenbara förbättringen på ditt lag är ju att byta ut Vasquez mot exempelvis SIF Iborra. Han är ett monster!

Ett alternativ till Torres på topp är Team Of The Group Stage Aduriz som har varit grym för mig. Långsammare än Torres, men grymt skott och framför allt grymma nickar!
Citera
2017-03-14, 07:26
Medlem
Raxies avatar
G'morron!

Nån som kan ge lite inspiration till var man borde gå vidare - egentligen i vilket av de 4 lagen som helst. Är rätt så slut på kontot nu- men trejda är kul! Så det går ju att lösa om man har nåt kul mål att jobba mot!

https://www.futbin.com/user/raxen90/squad/17

Lewa ska bytas ut mot SBC-Lewa framöver och jag gillar Pjanic så pass mycket att Dybala tyvärr inte heller få vara med. I övrigt så är all inspiration välkommen!
Citera
2017-03-14, 08:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franki

Naaaaaaaw, så sött! Här har du suttit i flera veckor och väntat på en chans att verkligen flama mig, nu högg du som en kobra när du såg en öppning. Det var iofs ingen vidare öppning, men du tog vad som erbjöds. Din input är som vanligt meningslös men väldigt underhållande.

-------------

Från det ena till det andra. Raxie mfl, ni som gillar lösa SBC. Hur gör ni när ni försöker vinna ett kort på open bid?

Ett exempel - i morse fick jag syn på ett kort som låg på 150 coins, där lägsta BIN ligger på ca 3k som behövs i Liga NOS. 5 minuter kvar av auktionen. Jag lägger 150 coins, och hoppas ha tur. Har sett att folk budat hem kortet för 600-800 coins, varför ska inte jag kunna göra det. När det är mindre än 1 minut kvar kommer det två budgivare till, och det kryper uppåt i pris. Jag lägger mig på 1800 coins och någon annan vinner det för 1900. Visst, jag hade kanske kunnat buda hem det för låt säga 2.6, sålt vidare och gjort en liten profit - men jag vill ju ha kortet till SBC, och jag försöker alltid få korten för max 1-1.5k.

Det jag upplever/spekulerar i är att om priset är alldeles för lågt - säg under 500 coins - då kommer det attrahera folk att börja buda. Och när folk är med i budrundan sista minuten blir de heta och lägger prestige i det, priset sticker iväg mer än det borde. Om man däremot lägger ett halvhögt bud på en gång - säg 800 coins - då kanske ingen "hittar" budgivningen lika lätt genom sökfunktionen, större chans att vinna?
Citera
2017-03-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
G'morron!

Nån som kan ge lite inspiration till var man borde gå vidare - egentligen i vilket av de 4 lagen som helst. Är rätt så slut på kontot nu- men trejda är kul! Så det går ju att lösa om man har nåt kul mål att jobba mot!

https://www.futbin.com/user/raxen90/squad/17

Lewa ska bytas ut mot SBC-Lewa framöver och jag gillar Pjanic så pass mycket att Dybala tyvärr inte heller få vara med. I övrigt så är all inspiration välkommen!

Enda jag kan komma på som går in i 2 av dina lag är Totgs Sidibé och Sif Lemar sköna spelare. Har inte provat en heller men Sif Marquinhos ser ut som en riktigt bra back.
Citera
2017-03-14, 08:17
Medlem
Citat:
Naaaaaaaw, så sött! Här har du suttit i flera veckor och väntat på en chans att verkligen flama mig, nu högg du som en kobra när du såg en öppning. Det var iofs ingen vidare öppning, men du tog vad som erbjöds. Din input är som vanligt meningslös men väldigt underhållande.

-------------

Från det ena till det andra. Raxie mfl, ni som gillar lösa SBC. Hur gör ni när ni försöker vinna ett kort på open bid?

Ett exempel - i morse fick jag syn på ett kort som låg på 150 coins, där lägsta BIN ligger på ca 3k som behövs i Liga NOS. 5 minuter kvar av auktionen. Jag lägger 150 coins, och hoppas ha tur. Har sett att folk budat hem kortet för 600-800 coins, varför ska inte jag kunna göra det. När det är mindre än 1 minut kvar kommer det två budgivare till, och det kryper uppåt i pris. Jag lägger mig på 1800 coins och någon annan vinner det för 1900. Visst, jag hade kanske kunnat buda hem det för låt säga 2.6, sålt vidare och gjort en liten profit - men jag vill ju ha kortet till SBC, och jag försöker alltid få korten för max 1-1.5k.

Det jag upplever/spekulerar i är att om priset är alldeles för lågt - säg under 500 coins - då kommer det attrahera folk att börja buda. Och när folk är med i budrundan sista minuten blir de heta och lägger prestige i det, priset sticker iväg mer än det borde. Om man däremot lägger ett halvhögt bud på en gång - säg 800 coins - då kanske ingen "hittar" budgivningen lika lätt genom sökfunktionen, större chans att vinna?

När jag budar hem dyra spelare kör jag alltid på att lägga mig precis så att ingen kan bjuda över och gå med vinst men om jag vill sälja kortet går jag plus minus 0 Annars är det precis som du säger folk som budar långt över lägsta bin.
Citera
2017-03-14, 08:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
När jag budar hem dyra spelare kör jag alltid på att lägga mig precis så att ingen kan bjuda över och gå med vinst men om jag vill sälja kortet går jag plus minus 0 Annars är det precis som du säger folk som budar långt över lägsta bin.

Om jag budar för profit gör jag som du, räknar ut var gränsen för profit är och det är mitt "stopp". För att det ska vara värt det måste jag gå plus minst ett antal procent av investeringen, 50 coins per kort är inte värt min tid.

När jag budar för SBC har jag dock lite annan filosofi. Där går smärtgränsen för värdelösa silver/brons på 1k ungefär som jag sa. Känns som en rimlig gräns för att inte league SBC ska bli alldeles för dyrt. Jag kan göra undantag i enskilda fall, men försöker hålla mig under den för att det inte ska bli en ekonomisk minusaffär att lösa. Ska man inhandla 220 spelare för en League SBC blir det rätt saftigt om snittpriset på dem blir dyrare än 1k.

Jag hade inga förhoppningar om att vinna kortet imorse för 150 coins, men kan inte låta bli att fundera på om ingen hade börjat buda ifall jag lagt mig högre på en gång istället för att dra en rövare. Hade jag vunnit kortet för 800 coins hade jag varit hur nöjd som helst.
Citera
2017-03-14, 08:41
Medlem
Raxies avatar
Citat:

-------------

Haha ^^ Skulle nog säga att min taktik egentligen inte varit mer än uthållighet och att buda under morgonkaffet.

Snudd på omöjligt att buda hem dom där jäklarna mellan 08:30-01:00 ;-)

Tror Toulouse, ASNL, Sporting, nåt portugisiskt gäng och nu Palermo då eftersom jag sålde ett par stycken för Cavanis SBC är dom enda lag jag köpt mer än en spelare för mer än ~1k

*Liten sidnot är ju att om jag märkt att en spelare brukar gå för säg 6k och det blir en plötslig influx av kort pga sbc lr dylikt som gör att bin-priset går ner till 4k så köper jag på mig ett gäng och lägger ut dom för 6k igen.
Senast redigerad av Raxie 2017-03-14 kl. 09:01.
Citera
2017-03-14, 08:56
Medlem
Citat:

-------------

Det sista när jag löst SBC så brukar jag köpa det lägsta BIN, blivit lat... Budar på en spelare om jag ser ett lågt pris inom 5-10 min. Då är jag nöjd om jag kan komma undan med typ 300-500 på en spelare. Skulle jag göra det på flera spelare så blir det ändå en del. Går sällan att komma undan med så mycket mer när man budar. Lyckas inte heller "skrämma iväg" andra genom att lägga ett högre bud direkt. Många som trejdar verkar ibland vara nöjda med att bara göra några hundra på enstaka kort. Kan se kort som kommer ut och blir snipade, läggs sedan ut för ett par snäpp högre för minimala vinster.

När jag gjorde MLS i början så försökte jag buda hem väldigt mycket men kände att de tog väldigt mycket tid. Har inte riktigt tid att lägga den nu. Dessutom har man lyckats skramla ihop mer coins nu och därefter blivit mindre försiktig med pengarna. Känner att det kan vara värt att bara köpa hem det mesta på lägsta BIN och spara den tiden. Är det däremot någon väldigt dyr spelare så kan jag försöka buda lite mer, försöka snipa ett kort på den positionen för lite under bin.

btw, kul med folk som hugger för minsta lilla.. samma person som varit på dig innan för skitsaker? Luktar avundsjuka kanske .
Citera
2017-03-14, 09:45
Medlem
Herculandes avatar
Jag vann nyss den dagliga utslagningscupen på FUT och vann därmed ett spelarpaket.

Jag undrar nu om jag kan vinna ytterligare ett paket om jag vinner cupen igen, eller är det bara en gång du kan vinna priserna?
Citera
2017-03-14, 10:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Det sista när jag löst SBC så brukar jag köpa det lägsta BIN, blivit lat... Budar på en spelare om jag ser ett lågt pris inom 5-10 min. Då är jag nöjd om jag kan komma undan med typ 300-500 på en spelare. Skulle jag göra det på flera spelare så blir det ändå en del. Går sällan att komma undan med så mycket mer när man budar. Lyckas inte heller "skrämma iväg" andra genom att lägga ett högre bud direkt. Många som trejdar verkar ibland vara nöjda med att bara göra några hundra på enstaka kort. Kan se kort som kommer ut och blir snipade, läggs sedan ut för ett par snäpp högre för minimala vinster.

När jag gjorde MLS i början så försökte jag buda hem väldigt mycket men kände att de tog väldigt mycket tid. Har inte riktigt tid att lägga den nu. Dessutom har man lyckats skramla ihop mer coins nu och därefter blivit mindre försiktig med pengarna. Känner att det kan vara värt att bara köpa hem det mesta på lägsta BIN och spara den tiden. Är det däremot någon väldigt dyr spelare så kan jag försöka buda lite mer, försöka snipa ett kort på den positionen för lite under bin.

btw, kul med folk som hugger för minsta lilla.. samma person som varit på dig innan för skitsaker? Luktar avundsjuka kanske .

Du har ju såklart rätt i att det inte behövs nu när man har kapital på ett annat sätt än förr. Men jag vet inte, det tar emot som fan att köpa ett värdelöst kort för 3k och uppåt. Det gör jag bara om det är sista kortet jag behöver för att komplettera ett lag och jag uttömt alla andra möjligheter. Det går emot allt vad sunt business-tänk heter, att köpa för överpris. Även om det i långa loppet är småpengar... man är som Kamprad, snålar in på smågrejer fast man har överflöd. Eftersom det är snåltänket som tagit en till miljonerna.

Mjo, den där jeppen har ett ont öga till mig sen förr. Kommit in och drygat när jag varit snett ute i spekulationer, sen visar det sig att han själv inte vet basala saker (som att League SBC = skytteligavinnaren från föregående säsong, han löste David Villa SBC för 40k när den kostade 10k att lösa). Spekulationer är spekulationer, det får man ta för vad det är. Ska man såga någon annans spekulationer kan det ju vara bra att backa upp det med fakta och kunskap, vilket den postaren oftast saknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in