2017-03-13, 20:53
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Skönt regnummer på Majmuns MC. "HOJ626"

Trodde först att det var ett fejkat regnummer menat som ett skämt. Men det är ju ingen komedi detta och numret är faktiskt äkta:
https://biluppgifter.se/fordon/hoj626
Citera
2017-03-13, 21:12
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab95v4
Tämligen övertygad om vem läckan är. Och det är den jag misstänkt från början, vacklade ett tag och trodde det var polischefen. Men inte efter dagens avsnitt.

Min misstänkta är kvinnan som var med i förhöret av Petter Hill.

Under förhöret så "försa" sig nästan Petter när han började antyda att polisen hade en läcka. Den manliga polisen blev intresserad och verkade vilja veta mer. Varpå kvinnan snabbt avbryter och ber Petter fortsätta erkännandet istället.

Har för mig att hon nämnde någon svag koppling till Mimizas i början av serien, varpå jag började misstänka henne.
Tror att det var när hon fick se motorcykeln ocv hon kände igen märke och modell direkt. Kommer inte ihåg exakt, men någon koppling kommer jag ihåg att jag gjorde mellan henne och Mimizas.

Läckan är garanterat Björn.
Citera
2017-03-13, 21:23
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Troligt slut: Davor och Chippen kommer att rida tillsammans in i solnedgången med alla pengar och allt knark och suga varandras kukar efter att ha lurat skiten ur allt och alla
Haha ... brukar inte fnittra över saker online men det här blir lite småkul om man målar upp en bild av att det faktiskt händer i slutscenen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Så Davor och resten av familjen hade ihjäl Stefan "bara för att" då, eftersom de i sådana fall måste ha vetat att Björn var på deras sida?
Citera
2017-03-13, 21:24
Medlem
Wertyms avatar
Citat:

Det är ju helt ärligt inte omöjligt eftersom att det verkar som att Davor och hela gänget vetat om att Christian var läckan hela tiden... Ser fram emot nästa avsnitt
Citera
2017-03-13, 21:31
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Haha ... brukar inte fnittra över saker online men det här blir lite småkul om man målar upp en bild av att det faktiskt händer i slutscenen.

Så Davor och resten av familjen hade ihjäl Stefan "bara för att" då, eftersom de i sådana fall måste ha vetat att Björn var på deras sida?

De hade ihjäl honom för att han frilansade för mycket och bland annat var på väg att sabba deras desinformationskanal till polisen.
Citera
2017-03-13, 21:32
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Va?
Det videoklippet var väl när de sköt MC-presidentens fru? Eller förstod jag fel?

Ok jag kan ha fel. Tittade inte så noga just där. Såg att Blanka först tittade och sedan stängde av först. Sedan gled jag kanske iväg i egna tankar. Jag tyckte att det var något som Stefan skulle kunna s ihop då han sade sig ha en kula med Blankas namn.

Om Davor och några till visste om det här med Christian sedan misshandeln så undrar man ju varför hela spelet med att mamman besökte Richardson på hennes "revisorfirma" var nödvändig. Och man undrar ju fortfarande varför de tog in honom i familjen så lätt. Eller ska vi tro att de har använt honom hela tiden för att förse polisen med den info de vill ska komma ut? Låter konstigt.
Senast redigerad av Oliveira 2017-03-13 kl. 21:38.
Citera
2017-03-13, 21:32
Medlem
bees avatar
Citat:

tror inte det, han visste ju inte ens om mimicas innan han hittade bilder på restaurangen i Svens mapp...

Det måste vara den kvinnliga snutchefen, Under första avsnittet när Helen nämner att Sven skulle träffa sin källa blir hon väldigt intresserad att spinna vidare på det...hon måste vart den enda i polishuset som ens visste att Sven hade någon....

plus att avsnitt 10 kommer sluta med att Davor sitter i sin bil och snackar med läckan som sedan öppnar bildörren och går ut.... får man se kameran zooma in läckan bakifrån, då kommer man se henne

För övrigt i andra halvan av avsnitt 2, ringer Majmun upp DAvor och säger att, Kristian är läckan, Davor svarar att då är vi klara med det...

Davor som körde Svens bil när dem kidnappade han.
När chippen ska hämta Svens bil inför att dem ska bränna upp den, ejectar han cdN som det står Chippens ... på...

Under avsnittet då Davor och mamman bjuder hem Kristians mamma, kallar hon honom för Chippen,,,,, Davor frågar sedan Kristian om han kallas för det.... Där går han från att ha varit lite misstänksam och osäker, till att vara 100% säker på att Kristian,, Chippen = den Kristian han har anställd i köket
Citera
2017-03-13, 21:33
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Det är ju helt ärligt inte omöjligt eftersom att det verkar som att Davor och hela gänget vetat om att Christian var läckan hela tiden... Ser fram emot nästa avsnitt

Jag tror att Davor och hans morsa var de enda som visste om att Christian var läckan.
Citera
2017-03-13, 21:38
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jag tror att Davor och hans morsa var de enda som visste om att Christian var läckan.

Varför åkte hon då för att kolla Chippens morsa?
Citera
2017-03-13, 21:46
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
tror inte det, han visste ju inte ens om mimicas innan han hittade bilder på restaurangen i Svens mapp...

Det måste vara den kvinnliga snutchefen, Under första avsnittet när Helen nämner att Sven skulle träffa sin källa blir hon väldigt intresserad att spinna vidare på det...hon måste vart den enda i polishuset som ens visste att Sven hade någon....

plus att avsnitt 10 kommer sluta med att Davor sitter i sin bil och snackar med läckan som sedan öppnar bildörren och går ut.... får man se kameran zooma in läckan bakifrån, då kommer man se henne

För övrigt i andra halvan av avsnitt 2, ringer Majmun upp DAvor och säger att, Kristian är läckan, Davor svarar att då är vi klara med det...

Davor som körde Svens bil när dem kidnappade han.
När chippen ska hämta Svens bil inför att dem ska bränna upp den, ejectar han cdN som det står Chippens ... på...

Under avsnittet då Davor och mamman bjuder hem Kristians mamma, kallar hon honom för Chippen,,,,, Davor frågar sedan Kristian om han kallas för det.... Där går han från att ha varit lite misstänksam och osäker, till att vara 100% säker på att Kristian,, Chippen = den Kristian han har anställd i köket

Ska kolla närmare på det du säger...
Men så här tänker jag:
Vid det andra mötet med poliskontakten är Zvonomir med, vilket han inte var vid det första.
Vid det mötet informeras Davor och han om att de har en läcka i familjen.
Davor spelar överraskad -vilket han ju med tanke på vad vi vet så här långt inte var.

Alltså ägde det mötet rum för att informera Zvonomir om läckan.
Därefter dyker Björn upp på en basketmatch som för att tala om för Zvonomir att Stefan är läckan.

Jag tror att Davor och hans mor bestämde sig för att plocka bort Stefan när de fattade* att han fick polisen att göra husrannsakan hos Christian. Jag tror att Christian är livsviktig för familjen, det är genom honom som de får polisen på villospår.

*edit -När de trodde att de fattade...(att det var egentligen var Christians morsa som låg bakom den husrannsakan kunde de inte veta)
Senast redigerad av Ansar-al-Bundy 2017-03-13 kl. 22:31.
Citera
2017-03-13, 21:48
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Varför åkte hon då för att kolla Chippens morsa?

Tja, jag kan inte se hur det motsäger min teori, de kanske ville lära känna fienden?
Citera
2017-03-13, 21:51
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Tja, jag kan inte se hur det motsäger min teori, de kanske ville lära känna fienden?

Fast de måste ju rimligtvis ha vetat vem hon var innan. Dels borde de kollat upp Chippen, dels har de en insider på org.brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in