2017-03-10, 00:08
  #12817
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nice. den provningen hade jag gärna varit med på.

Är ett par tunga pjäser där. Blir nice.

Så dök cantillon upp på boxbeers nu på kvällen också. Givetvis var man typ 1 timme för sen på bollen. Tog en rosé de gambrinus och en kriek iaf. Alltid något.
Citera
2017-03-10, 22:56
  #12818
Medlem
Försöksdjurs avatar
Ten Fidy BA. Dra på trissor vilken god öl! Eller vad säger ni?
Citera
2017-03-10, 22:58
  #12819
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Ten Fidy BA. Dra på trissor vilken god öl! Eller vad säger ni?

Har köpt en massa dyr öl på sistone, så min fru blir nog galen om jag köper en sådan... ;(
Citera
2017-03-10, 23:07
  #12820
Medlem
Undertecknads debut med New Belgium Fat Tire Amber Ale 5.2%.

Måttlig beska jämfört med IPA-fantasternas stockvaror, men alldeles tillräcklig, och en fräsch sorts sötma som amerikanerna behärskar. Sött utan att vara sött. Fruktig. Fräscha tobaksblad utan minsta rökighet. Gott utan att kanske utmärka sig på något märkvärdigt vis. Den bildade Smith vilken förutan extremistöl synliggjorda av preciöser inte skulle ha en janne.
Citera
2017-03-11, 00:40
  #12821
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Förra året släpptes väl Samuel Adams Russian Imp.Stout i bolagets mindre och tillfälliga sortiment i mars månad, men i år verkar det inte som om den kommer att släppas i mars. Är det någon som har koll på om den kommer att släppas senare i år eller om det är så att den alltid brukar släppas i mars?

Jag har nämligen några flaskor lagrade sedan förra året som jag börjar bli sugen på att smaka av nu, men det skulle vara kul att jämföra dem med färska Sam Adams för i år.
__________________
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2017-03-11 kl. 00:42.
Citera
2017-03-12, 20:09
  #12822
Medlem
prominentens avatar
Hur var Ten Fidy Barrel Aged tycker ni? Jag missade den. Köpte istället KBS och gillade den men trillade inte av stolen då jag tycker att vanilj och kaffe krockar.
Citera
2017-03-13, 14:56
  #12823
Medlem
stayluckys avatar
Läste precis att Fatamorgana har kvalat sig in i fasta sortimentet och kommer att finnas på hyllorna i 150 butiker. Goda nyheter för humleentusiaster. Jag tyckte för övrigt att senaste batchen var den bästa hittills sedan Dugges började brygga den.
Citera
2017-03-13, 16:38
  #12824
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Hur var Ten Fidy Barrel Aged tycker ni? Jag missade den. Köpte istället KBS och gillade den men trillade inte av stolen då jag tycker att vanilj och kaffe krockar.

Tyckte den var fantastisk! En av de absolut bästa jag druckit. Konsistensen var helt perfekt Samtidigt älskade jag årets upplaga av KBS också. Vilken som var bäst kan jag inte bestämma mig för
Citera
2017-03-13, 21:43
  #12825
Medlem
prominentens avatar
Skoj!

Jag vet ju hur bra Ten Fidy är och är lite sne att jag missade den men men......

Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Tyckte den var fantastisk! En av de absolut bästa jag druckit. Konsistensen var helt perfekt Samtidigt älskade jag årets upplaga av KBS också. Vilken som var bäst kan jag inte bestämma mig för
Citera
2017-03-13, 21:45
  #12826
Medlem
prominentens avatar
Jag är inte så förtjust i den men tycker ändå det är skoj för det behövs lite ommöblering på bolaget....även om det saknas klassiska stilar som dunkel eller bra tysk pilsner.
Så...bra på det stora hela!

Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Läste precis att Fatamorgana har kvalat sig in i fasta sortimentet och kommer att finnas på hyllorna i 150 butiker. Goda nyheter för humleentusiaster. Jag tyckte för övrigt att senaste batchen var den bästa hittills sedan Dugges började brygga den.
Citera
2017-03-14, 09:33
  #12827
Medlem
FnurrHas avatar
Äntligen, så jag har längtat! Fredag släpps Boon Oude Geuze Nr 11750
VAT 109! Ett suröl med sura miner.
Citera
2017-03-14, 09:38
  #12828
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Äntligen, så jag har längtat! Fredag släpps Boon Oude Geuze Nr 11750
VAT 109! Ett suröl med sura miner.
jaha? är den så sjukt bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in