2017-03-04, 23:10
  #12805
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Förstår mig inte på Brekeriet. Dom som var så jävla hypade från början. Har åtminstone provat ett 10-tal öl från dom och alla har varit högst mediokra egentligen. Är dom inte infekterade så är dom bara oerhört tråkiga.

Antar att det var lite fräckt med Brekeriet i samband med surölshypen. Nu känns det mest "jaha..."

Ja. Dom borde nog bättra på sin kvalitetskontroll. Köpte Cassis när den kom sist och den smakade påtagligt gummi.
Citera
2017-03-05, 00:12
  #12806
Medlem
brutefishs avatar
dom levede på hypen och var även "först" med surisar i sverige och gjorde sig ett namn.

jag vill hålla med. köper inget från dom längre. varför köpa mediokert svenskt "surt" när man kan köpa deluxe från belgien och alltid få prima vara?
Citera
2017-03-05, 03:52
  #12807
Medlem
Någon mer som känt den rika, djupa smaken av öl i avsmakandet av slutslatten i en burk? Visst känns det speciellt och bättre? Jag har jämfört slutslatten i en burk jämfört med ett fullt glas med samma öl. Utan tvekan avgår slutslatten i burken med segern; en betydligt fylligare och djupare, och samtidigt mer nyanserad, smakupplevelse. I den fysiska världen är det som 3D vs 1D.
Citera
2017-03-06, 18:19
  #12808
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Någon mer som känt den rika, djupa smaken av öl i avsmakandet av slutslatten i en burk? Visst känns det speciellt och bättre? Jag har jämfört slutslatten i en burk jämfört med ett fullt glas med samma öl. Utan tvekan avgår slutslatten i burken med segern; en betydligt fylligare och djupare, och samtidigt mer nyanserad, smakupplevelse. I den fysiska världen är det som 3D vs 1D.
Var du full när du skrev detta?
Citera
2017-03-08, 16:26
  #12809
Medlem
Är vanligtvis inget jättefan av Mikkeller men drog fram en flaska Beer of Milk & Honey igår och den var faktiskt riktigt trevlig. Har en Fra/Til sedan 2013 i källaren också som jag funderar på att avverka snart.
Citera
2017-03-08, 21:52
  #12810
Medlem
Nu vet jag inte om det är en fin-öl men tänkte att öl-kännarna i den här tråden kanske kan hjälpa mig ändå. Är jag fel ute så flytta mitt inlägg till fulölstråden.

Köpte en gång en vad jag minns en svensk öl på systemet som hade ett namn i stil med ett serietidnings-ljud, typ kablam!, pow! eller nått sånt och namnet stod skrivet med samma serietidnings-stil med typ en stjärna som symboliserar en smäll eller högt ljud. Tror det var en lager eller IPA.

Nån som har en aning om vad det kan ja varit för öl jag köpte och finns den kvar? Minns att den var god och vill köpa den igen.

Kanske minns jag fel och det är en skit-öl enligt andra
Citera
2017-03-08, 22:08
  #12811
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SwiftingSpeed
Nu vet jag inte om det är en fin-öl men tänkte att öl-kännarna i den här tråden kanske kan hjälpa mig ändå. Är jag fel ute så flytta mitt inlägg till fulölstråden.

Köpte en gång en vad jag minns en svensk öl på systemet som hade ett namn i stil med ett serietidnings-ljud, typ kablam!, pow! eller nått sånt och namnet stod skrivet med samma serietidnings-stil med typ en stjärna som symboliserar en smäll eller högt ljud. Tror det var en lager eller IPA.

Nån som har en aning om vad det kan ja varit för öl jag köpte och finns den kvar? Minns att den var god och vill köpa den igen.

Kanske minns jag fel och det är en skit-öl enligt andra

Ka-Blammo och Ka-Blammo 2.0 från All In Brewing.
Citera
2017-03-09, 16:30
  #12812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wank-wank
Ka-Blammo och Ka-Blammo 2.0 från All In Brewing.
Fantastiskt vad snabbt, den var det ju. Då återstår bara att se om den var god eller ej. Tack för hjälpen.
Citera
2017-03-09, 16:33
  #12813
Medlem
onzycs avatar
Finns lite olika stout från Prairie att beställa hos Kioskh och boxbeers.

Har själv beställt Paradise, fatlagrade Bibel Belt, Bomb och Dipan Phantasmagoria.

Sen har det blivit lite annat också som Vanilla Bean stout från Avery, ett par dipor från sixpoint och ett par olika öl från clown shoes för att nämna några godsaker.
Citera
2017-03-09, 22:08
  #12814
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Finns lite olika stout från Prairie att beställa hos Kioskh och boxbeers.

Har själv beställt Paradise, fatlagrade Bibel Belt, Bomb och Dipan Phantasmagoria.

Sen har det blivit lite annat också som Vanilla Bean stout från Avery, ett par dipor från sixpoint och ett par olika öl från clown shoes för att nämna några godsaker.
nice. den provningen hade jag gärna varit med på.
Citera
2017-03-09, 22:39
  #12815
Medlem
Chefjhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nice. den provningen hade jag gärna varit med på.
Ölen från prairie ska dyka upp på beergium inom kort (källa: deras Instagram)
Citera
2017-03-09, 22:53
  #12816
Medlem
Om man uppskattar hefe-öl och mörka starka öler är denna bryggd en fullträff:

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/karmeliten-134701

Är ingen ölkännare men provat en del och är noga ;-)
Ett smakrikt men ändå balanserat öl med lite drag i. Inget för den som gillar beska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in