2017-03-11, 17:50
Medlem
freeriderXIIs avatar
Wiktorias låt är en pratlåt som inte borde tillhöra favoriterna.
Citera
2017-03-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Owe är fantastiskt bra, text och artikulation är totalt sjukt bra. Min favorit är:

https://www.youtube.com/watch?v=drXDFQaok1U

Skriven 1981 tydligen, och nu mer aktuell än någonsin. Tydligen hade galenskapet påbörjats redan då.
Nja, Året var 1981 och omtalat alster och måste ses i sitt sammanhang i samband med något som hände vid återbesök från Spanien där han då bosatt sig vill jag minnas och han har sen tagit avstånd från kretsar som lagt beslag på budskapet och gjort egna tolkningar. Inte min favorit precis.Men nu är det melodifestival som gäller och vill inte diskutera politik och hoppas kvällens bidrag får en bra placering dagen före hans 88-årsdag.
Citera
2017-03-11, 18:08
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag är över 50 år och ändå röstar jag på Anton Hagman och min syster också som är över 60 år.
Så knappast bara fjortisar som du/vissa tycks tro.

Sträck på dig!
Det är väl härligt att få fjortiskänslor som vuxen utan att det drabbar någon annan. De som missunnar oss det är förmodligen glesskäggiga hipsters med alltför hög självuppfattning.

Jon Henrik med Aninia förblir min favorit ikväll. Ace Wilder och Lisa Ajax som nästa möjliga favoriter.

Vill inte klanka på någon men Owe, liksom för Charlotte Perelli har bästföredatum passerat. Dock har du varit Sveriges rockkung i decennier så känn dig nöjd.
Senast redigerad av sueco2 2017-03-11 kl. 18:11.
Citera
2017-03-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Sträck på dig!
Det är väl härligt att få fjortiskänslor som vuxen utan att det drabbar någon annan. De som missunnar oss det är förmodligen glesskäggiga hipsters med alltför hög självuppfattning.

Jon Henrik med Aninia förblir min favorit ikväll. Ace Wilder och Lisa Ajax som nästa möjliga favoriter.

Vill inte klanka på någon men Owe, liksom för Charlotte Perelli har bästföredatum passerat. Dock har du varit Sveriges rockkung i decennier så känn dig nöjd.
Bäst före datum? Tål att diskuteras. När dras ridån ner. Charlotte Perelli 45 år yngre än Owe Thörnqvist. Ja inte lätt detta. Heja på båda två och upp med ridån!
Citera
2017-03-11, 18:42
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Wiktorias låt är en pratlåt som inte borde tillhöra favoriterna.
Jag vet inte vad som är mest fascinerande, din besatthet av Jon Henrik eller Wiktoria.

Samma tugg i inlägg efter inlägg, hur fantastisk han är och hur medioker hennes låt är. Budskapet gick fram redan första gången kompis, jag lovar.
Citera
2017-03-11, 18:42
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Nu ska Zara Larsson uppträda i finalen. Man slipper fan aldrig våpet!

http://www.svt.se/melodifestivalen/melodifestivalen-2017-zara-larsson-framfor-mellanakten-i-finalen
Det uppträdandet blir säkert en lämplig kisspaus likt reklampauserna i kommersiell TV.

Har de samiska shamanerna* börjat värma upp inför Jon Henrik och Aminias framförande?
Är de intresserade eller håller var och en på sitt?

*disculpe: vet inte riktigt vilka som håller i trådarna i den samiska andliga världen.
Citera
2017-03-11, 18:52
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebble
Bäst före datum? Tål att diskuteras. När dras ridån ner. Charlotte Perelli 45 år yngre än Owe Thörnqvist. Ja inte lätt detta. Heja på båda två och upp med ridån!
Det blir inte lättare att ta sig fram bland en bunke ungdomar allteftersom åren går hur duktig du än är. Sverigescenen är nog vidöppen för båda stjärnorna men i Euro Vision Contest går dom inte på svensk nostalgi.
Citera
2017-03-11, 18:58
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Hjärtat säger Owe men hjärnan Wictoria. Hennes blir faktiskt bara större och större ju mer man lyssnar på den och hon så j*vla säker med röst och scen-närvaro. Ja hon tar hem det om hon gör det har den säkert bst chans i ukraina.

/ Cykel-Ingemar
Citera
2017-03-11, 19:27
Moderator
Dr Kings avatar
En lapp till Klister Björkman med info om hur de internationella jurygrupperna röstade igår kväll har tydligen kommit på vift. Några av oddssättarna har tydligen fått tag på info och ändrar nu oddsen i panik. Hos dessa oddssättare ligger oddset för Jon Henrik nu långt under 2.
Citera
2017-03-11, 19:35
Medlem
DyslexiKungens avatar
Att Wiktorias låt har blivit en favorit bland Spotify lyssnarna säger inte så mycket.Jag hoppas att inte den vinner ikväll.Owe ska ju röstas fram nu.Men Nano och Mariette är ju inte en fy skam heller.
Citera
2017-03-11, 19:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det någon här som stödjer Wiktorias banala sockersöta bidrag?

Motivera i så fall varför!

Citera
2017-03-11, 19:41
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Sluta prata dynga, jon är över 5 hos alla stora.
Japp bara att lasta in spel hos dessa och casha hem säkra pengar alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in