2017-03-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är visserligen kul med Sbc. Men vilken tid det tar att lösa ibland! Ikväll gjorde jag klart: MM, Calcio, South America, Kane POTM. Nu har jag "bara" kvar att fixa loyalty på fyra spelare i Brasilien-elvan så får jag 85k i pack value. Så jäkla segt att ordna bara, tråkigaste momentet. Detta tog väl 2.5h kanske.

Ett annat lyxproblem är att ha stora mängder paket att öppna när transferlistan är full. Åtminstone om man gör som jag gör - Vägrar discarda, allt ska säljas till marknadsvärdet. Utom dubbletter på club items, de kan jag discarda då de ändå aldrig är värda något. överhuvudtaget finns det så mycket skit i klubben jag aldrig kommer orka sälja...

Fick tre walktouts i alla fall - Cech, Fabregas och Marcelo. Plus Otamendi, Handanovic och MOTM Mitroglou. Inga stora pengar men tillräckligt för att täcka investeringarna med råge, plus Sbc Higuain och POtM Kane att roa mig med. Har blivit så luttrad att till och med när jag får en walkout/IF förväntar jag mig ändå max 10-20k i värde.

Efter det hann jag med att spela två matcher tur man inte spelar WL, när jag max "hinner" 10 matcher per helg ändå.

Nån som fick något bra?

Gjorde klart Sydamerika och Nordamerika igår, öppnade paket nu i morse för att jag ville vänta på de nya MOTM. Bästa spelarna var Smalling och Eriksen... Gick plus pga att jag hade de flesta spelarna man behövde för SBCn i klubben sedan innan men är ändå riktigt besviken med vad jag fick i paket.
Citera
2017-03-11, 11:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Bara crap dens senaste veckan (gör alla SBCs utom POTM) till sista "Rare player"-packet man fick som reward.

Då pangade man in både Smalling och TIF Arnautovic! Woopwoop!

Grattis! Det är väl det som är tjusningen med packs. Det räcker med ett värdefullt kort så kompenseras man för all skit man fått.

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Gjorde klart Sydamerika och Nordamerika igår, öppnade paket nu i morse för att jag ville vänta på de nya MOTM. Bästa spelarna var Smalling och Eriksen... Gick plus pga att jag hade de flesta spelarna man behövde för SBCn i klubben sedan innan men är ändå riktigt besviken med vad jag fick i paket.

Jag gillar verkligen Sbc av denna anledning. Jag gillar öppna packs även om man bara får skit för det mesta. Sbc er möjligheten att öppna kraftigt rabatterade packs, sälja innehållet och ändå gå ekonomiskt plus. Visst, man gör förmodligen mest pengar på att sälja spelarna som krävs för Sbc men det är ju roligare med packs.

Poängen är att Sbc-packs påminner mig om varför jag aldrig ska slänga iväg 100k på paket ur shoppen. Jag får mitt pack-behov stillat av de jag får via Sbc, det är som en påminnelse om att det är slöseri med coins att köpa paket.
Citera
2017-03-11, 11:53
Medlem
vilka Sbc är värda att göra enligt er?
Citera
2017-03-11, 12:09
Medlem
Herculandes avatar
Jag kommer aldrig mer spela 40 matcher inom 24 timmar..

Eftersom jag hade hunnit samla på mig så många vinster fick jag möta spelare med samma vinst-antal, men dessa hade förmodligen kanske 18 vinster - 2 förluster jämfört med mig som hade 18v-10f...

Kollade på Topp-100 listan just nu och såg att jag mött 3-4 spelare därifrån!
Citera
2017-03-11, 12:14
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptengron
vilka Sbc är värda att göra enligt er?

Jag gör alla utom såna för untradeable-spelare jag inte tänkt använda. Och på den senare har jag ångrat mig flera gånger i efterhand.

Men jag tycker SBCerna är roligare än lirandet i sig å andra sidan.
Citera
2017-03-11, 12:31
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Jag har aldrig försvarat med containing på fifa inte känt det passat min spelstil, men jag inser nu att jag inte kan använda mig alls på hög nivå av vissa formationer tex 4321 med mitt nuvarande försvarspel jag läcker helt enkelt ...problemet jag känner när jag använder containing är att i vissa lägen är man helt borttrollad när man ej är pass på speed knappen det går undan...hur fan försvarar ni egentligen?
Citera
2017-03-11, 13:10
Medlem
Citat:
Jag gör alla utom såna för untradeable-spelare jag inte tänkt använda. Och på den senare har jag ångrat mig flera gånger i efterhand.

Men jag tycker SBCerna är roligare än lirandet i sig å andra sidan.

Förstår , känns dock som att många av dem kostar 50k? Har ju råd, men man vill inte lägga så mycket utan att få något bra tillbaka
Citera
2017-03-11, 13:15
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptengron
Förstår , känns dock som att många av dem kostar 50k? Har ju råd, men man vill inte lägga så mycket utan att få något bra tillbaka

Yes, till historien hör ju att jag blev svinsur över att jag "visste" (var extremt entydiga rykten den gången) att turkiska ligan var på gång som liga-sbc och ändå inte pallade köpa spelarna. Så blev mycket dyrare än jag tänkt mig. - Så har lagt ett gäng timma är på att köpa Många spelare för discard. Så brukar bara behöva komplettera med 2-3 spelare (typ en jäkla rangers-kille igår) när dom kommer.

Men överlag tycker jag man går plus. Säljer man bara dubletterna (och consumables) och sparar allt annat så kommer dom förr eller senare till användning.

OT: Nu är det fasen dags att nån tar på sig och lägger ut en MOTM-Zlatan för 970k! Väntat hela dan här ju!
Senast redigerad av Raxie 2017-03-11 kl. 13:23.
Citera
2017-03-11, 13:24
Medlem
Citat:
Yes, till historien hör ju att jag blev svinsur över att jag "visste" (var extremt entydiga rykten den gången) att turkiska ligan var på gång som liga-sbc och ändå inte pallade köpa spelarna. Så blev mycket dyrare än jag tänkt mig. - Så har lagt ett gäng timma är på att köpa Många spelare för discard. Så brukar bara behöva komplettera med 2-3 spelare (typ en jäkla rangers-kille igår) när dom kommer.

Men överlag tycker jag man går plus. Säljer man bara dubletterna (och consumables) och sparar allt annat så kommer dom förr eller senare till användning.

Haha den är jobbig..
men okej,tack för hjälpen!
Citera
2017-03-11, 13:37
Medlem
Nu fick jag öppnat veckans SBC-paket. Gick plus med ganska stor marginal! Var lite blandat i de första 19 paketen. Fick ändå en IF Silver för 20k, Filipe Luis 15k, Khedira 7k och en handfull spelare i guld och silver som gick för runt 3-5k. Sen i sista paketet dök Dybala upp. Såld för ca 170k. Den näst dyraste spelare jag packat och kunnat sälja iår. Fått två dyrare men som varit untradeable. Fick även Kane för 12k i sista paketet. Så denna veckan får jag vara nöjd med
Senast redigerad av grahnen 2017-03-11 kl. 14:03.
Citera
2017-03-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Nu fick jag öppnat veckans SBC-paket. Gick plus med ganska stor marginal! Var lite blandat i de första 19 paketen. Fick ändå en IF Silver för 20k, Filipe Luis 15k, Khedira 7k och en handfull spelare i guld och silver som gick för runt 3-5k. Sen i sista paketet dök Dybala upp. Såld för ca 170k. Den näst dyraste spelare jag packat och kunnat sälja iår. Fått två dyrare men som varit untradeable. Fick även Kane för 12k i sista paketet. Så denna veckan får jag vara nöjd med
Grymma paket! Jag fick hoppet om att jag också hade packat Dybala i morse. Fick i mitt 50k-paket en stor "flare" (inte walkout), argentinsk flagga, striker, jag blir asglad, sen visar det sig att det är Icardi haha. Hade glömt bort att han fått en uppgrade så hans kort ger och en stor "flare" numera.
Citera
2017-03-11, 16:22
Medlem
Är det bara jag som upplever något sjukt mycket delay? Både igår och idag i weekend league. Det går ju fullständigt it helvete när man inte passar/skjuter föräns en kvart efter man tryckt på knappen. Har inte kunnat göra ett enda cutback mål pga det. Förra helgen var det de enda jag gjorde nästan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in