2017-03-10, 23:56
Medlem
Weird.s avatar
Nu orkar ja inte vänta längre, o även om de skulle gå igång nu litar ja inte på deras servrar. Blir förmodligen överbelastat dom första 30-60 minutrarna. Risk för dc
Citera
2017-03-11, 00:36
Medlem
Fungerar nu och verkar som dom förlängt om jag inte räknar helt gaart. 2 dagar och 7 timmar till stängning.

GLHF
Citera
2017-03-11, 00:40
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxus
Fungerar nu och verkar som dom förlängt om jag inte räknar helt gaart. 2 dagar och 7 timmar till stängning.

GLHF
Det blir ju måndag morgon som det alltid är men tippar på att de kommer förlänga det sen
Citera
2017-03-11, 03:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Det är visserligen kul med Sbc. Men vilken tid det tar att lösa ibland! Ikväll gjorde jag klart: MM, Calcio, South America, Kane POTM. Nu har jag "bara" kvar att fixa loyalty på fyra spelare i Brasilien-elvan så får jag 85k i pack value. Så jäkla segt att ordna bara, tråkigaste momentet. Detta tog väl 2.5h kanske.

Ett annat lyxproblem är att ha stora mängder paket att öppna när transferlistan är full. Åtminstone om man gör som jag gör - Vägrar discarda, allt ska säljas till marknadsvärdet. Utom dubbletter på club items, de kan jag discarda då de ändå aldrig är värda något. överhuvudtaget finns det så mycket skit i klubben jag aldrig kommer orka sälja...

Fick tre walktouts i alla fall - Cech, Fabregas och Marcelo. Plus Otamendi, Handanovic och MOTM Mitroglou. Inga stora pengar men tillräckligt för att täcka investeringarna med råge, plus Sbc Higuain och POtM Kane att roa mig med. Har blivit så luttrad att till och med när jag får en walkout/IF förväntar jag mig ändå max 10-20k i värde.

Efter det hann jag med att spela två matcher tur man inte spelar WL, när jag max "hinner" 10 matcher per helg ändå.

Nån som fick något bra?
Citera
2017-03-11, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är visserligen kul med Sbc. Men vilken tid det tar att lösa ibland! Ikväll gjorde jag klart: MM, Calcio, South America, Kane POTM. Nu har jag "bara" kvar att fixa loyalty på fyra spelare i Brasilien-elvan så får jag 85k i pack value. Så jäkla segt att ordna bara, tråkigaste momentet. Detta tog väl 2.5h kanske.

Ett annat lyxproblem är att ha stora mängder paket att öppna när transferlistan är full. Åtminstone om man gör som jag gör - Vägrar discarda, allt ska säljas till marknadsvärdet. Utom dubbletter på club items, de kan jag discarda då de ändå aldrig är värda något. överhuvudtaget finns det så mycket skit i klubben jag aldrig kommer orka sälja...

Fick tre walktouts i alla fall - Cech, Fabregas och Marcelo. Plus Otamendi, Handanovic och MOTM Mitroglou. Inga stora pengar men tillräckligt för att täcka investeringarna med råge, plus Sbc Higuain och POtM Kane att roa mig med. Har blivit så luttrad att till och med när jag får en walkout/IF förväntar jag mig ändå max 10-20k i värde.

Efter det hann jag med att spela två matcher tur man inte spelar WL, när jag max "hinner" 10 matcher per helg ändå.

Nån som fick något bra?

Själv hann jag med att göra MM, Sbc nordamerika och sydamerika. Fick totalt 3 specialkort, dessa var MOTM Krul, Belenov 2 ggr och Thauvin. Man blir alltid lika hypad när det dyker upp IFs men det ska alltid vara de som går för discard.. Är ändå hyfsad nöjd då jag gjorde drygt 100k idag på att sälja alla från paketen plus x antal spelare från Mexiko, Uruguay, Brasilien och Argentina. Är inte så insatt i trading men ibland så får man till det. Ha en bra natt!
Citera
2017-03-11, 04:20
Medlem
Suttit hemma idag och kollat på twitch och youtube på guider och sånt, och folk i dessa klipp verkar ha stenkoll på vilken spelare som har bollen hela tiden, vilken som är deras favoritfot osv..

Hur ser ni skillnad på vilka som är vilka på planen? Läser ni ovanför huvudet?
Blir det bättre om man sitter på en liten skärm? Sitter på min 60tums tv och tycker det är jättesvårt att se vilken som är vilken, speciellt då alla mina spelare är 175cm långa och vita.
Citera
2017-03-11, 05:06
Medlem
En till noobfråga så här på kvällskvisten när jag ändå är igång. Så här ser mitt squad ut just nu:
https://i.gyazo.com/bd83949521513717296dfd78fd84150a.png (100 lagkemi och alla på 9-10 personlig kemi i 4-3-3)

Jag är ganska dålig på fifa och har inte så bra koll, men är det dumt av mig att sätta mina fyra offensiva spelare med kemistilen hunter?
Jag bara tänker på pace & shooting, har ingen koll på hur viktigt det andra är.
Är det viktigt med long shot t.ex på någon spelare, t.ex finisher på dybala som är längst bak i banan? Någon spelare som bör ha annan roll än att göra mål? Heading kanske är viktigt också? Men för vem isåfall?

Har även märkt att Gomez pace är så pass hög så jag tappar mycket extra stats när jag sätter på hunter på honom (+12 acceleration försvinner åt ingenting), dock så får han ju maxad 99 pace genom att ha hunter på. Hur ska man tänka då?

Sedan har jag anchor på alla andra spelare förutom bonucci som jag har shadow på, då jag tänkte att han var så långsam och behövde det mest. Men kanske också blir fel då jag tappar fysik på honom?

Skaffade fifa i januari i år och har aldrig spelat något fifa innan detta så kanske gör helt fel
Senast redigerad av Flankert 2017-03-11 kl. 05:11.
Citera
2017-03-11, 05:10
Medlem
Herculandes avatar
Jag har spelat med Bale i kanske 30 + matcher nu och det jag undrar är varför han i princip blir helt slutkörd med i 0 stamina i slutet av matcherna?

Är det något jag gör fel? Han har kört de flesta matcher med 100 i kondition inför alla matcher!
Citera
2017-03-11, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag har spelat med Bale i kanske 30 + matcher nu och det jag undrar är varför han i princip blir helt slutkörd med i 0 stamina i slutet av matcherna?

Är det något jag gör fel? Han har kört de flesta matcher med 100 i kondition inför alla matcher!

Det är inget som du gör fel. Han har helt enkelt för låg rating i stamina. Såg att de var 78, då är det normalt att han blir slutkörd i slutet av matchen. Sätt in en super sub, friska ben hjälper otroligt mycket mot trötta backar
Citera
2017-03-11, 07:29
Medlem
Skall sätta mig med syd och Nordamerika SBC nu och sen öppna alla veckans paket. Blir väl 20st någonting?

Har du satt in POTM Kane eller SBC Higuain i något lag ännu, frysen?

Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Suttit hemma idag och kollat på twitch och youtube på guider och sånt, och folk i dessa klipp verkar ha stenkoll på vilken spelare som har bollen hela tiden, vilken som är deras favoritfot osv..

Hur ser ni skillnad på vilka som är vilka på planen? Läser ni ovanför huvudet?
Blir det bättre om man sitter på en liten skärm? Sitter på min 60tums tv och tycker det är jättesvårt att se vilken som är vilken, speciellt då alla mina spelare är 175cm långa och vita.

Hade lite problem med det också i början innan jag såg videos på youtube där dem har spelarnamnen under/över spelarna in-game. Aldrig haft det innan. Lätt se vem som har bollen då. Det du har? Sitter på en 47-tum och ser lätt vad det står. Kollar alltid upp vad spelaren har för favoritfot, weakfoot och lite andra egenskaper som är bra att veta. Är väldigt nyttigt att veta lite sånt beroende på situationer man hamnar i på plan.
Citera
2017-03-11, 08:38
Medlem
Igår när spelet var nere ps4... så kom jag in precis när de gick igång igen vid 01 tiden och shit då märkte jag vilken sirap jag brukar spela i annars. Det var en helt annan upplevelse att spela utan lagg ju...

EA borde satsa på o fixa sina jävla servrar.
Citera
2017-03-11, 10:20
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Nån som fick något bra?

Bara crap dens senaste veckan (gör alla SBCs utom POTM) till sista "Rare player"-packet man fick som reward.

Då pangade man in både Smalling och TIF Arnautovic! Woopwoop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in