2017-03-11, 00:50
Medlem
Var förbi Lidl igår och kollade runt bland chokladen då jag fått kärlek för deras choklad med salt lakrits i.
Såg dock att de fått in något nytt i sortimentet och det är en variant/kopia av toblerone.
Den heter mountone i med att toblerone associeras med berg på dess förpackning.

De har en som är som original toblerone fast med något annorlunda form samt en som dessutom har vittchoklad på mjölkchokladen.

Smakar dock mycket sötare än toblerone tyckte jag.
Senast redigerad av Sdnf 2017-03-11 kl. 00:53.
Citera
2017-03-11, 14:04
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Var förbi Lidl igår och kollade runt bland chokladen då jag fått kärlek för deras choklad med salt lakrits i.
Såg dock att de fått in något nytt i sortimentet och det är en variant/kopia av toblerone.

De har en som är som original toblerone fast med något annorlunda form samt en som dessutom har vittchoklad på mjölkchokladen.

Spännande. Hur är formen på chokladbitarna? Är det små trekanter på rad som Toblerone?
Citera
2017-03-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Spännande. Hur är formen på chokladbitarna? Är det små trekanter på rad som Toblerone?

Den är mer munvänlig tycker jag. Gillar inte toblerones topp/kanter som gör så man kan få ont i gommen

Den här är mer oval i formen, ser ut som om man flyger över alperna typ

Bilden är från
Ecuador
http://www.grindtv.com/travel/7-mountains-almost-anyone-can-climb/#kHIQfU7fcSHcidrS.97
Ser ut som andra bilden fast i choklad haha. Väljer du den som har vitchoklad så påminner berget om just den. Kanske något mindre topp.

Förpackningen är som typ dubbel japp/snickers/bounty.
100gr och kosta ca 8-9kr.

Texten på förpackningen är Mountone,
The mountains are calling Mountone
Senast redigerad av Sdnf 2017-03-11 kl. 14:39.
Citera
2017-03-12, 01:25
Medlem
utanws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf

Haha jag skulle precis skriva samma sak.
Köpte bägge två och tyckte dom var ganska goda. Ny favorit!
Citera
2017-03-12, 15:53
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Resumé av dagens inköp:

Deras wannabe Lingongrova var gott, deras 400 gram skinka för 25 kr var också god. (jämförelse 200 gram pärsons 26 kr) och deras nya läsk argumes som de snackats om i tråden var het ok. Nog godare och banda drinkar med. Håller fortfarande fanta lemon som godare än den.
Citera
2017-03-12, 17:31
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag har nu flera veckor på raken missat flera av veckans specialare eftersom de varit slut i min lokala Lidl-butik. T ex i torsdags runt kl. 17.00 letade jag efter 5-30W motorolja utan att hitta den.
Vad är knepet för att få tag på varorna? Ska man hänga på låset när de öppnar på måndagsmorgonen eller?
Citera
2017-03-12, 19:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har nu flera veckor på raken missat flera av veckans specialare eftersom de varit slut i min lokala Lidl-butik. T ex i torsdags runt kl. 17.00 letade jag efter 5-30W motorolja utan att hitta den.
Vad är knepet för att få tag på varorna? Ska man hänga på låset när de öppnar på måndagsmorgonen eller?

Typ, populära varor tar slut snabbt.
Citera
2017-03-12, 22:08
Avslutad
Citat:

Verkade vara snålt tilltaget med dessa varor denna gång. Köpte delsynteten förra gången, den fanns i butiken hela veckan. Tror jag köpte 25 lit till slut
Köpte även då fälgrengörning som imponerade, bara 20:- flaskan. Denna gång fick jag bara två flaskor, stod en sketen kartong i butiken. Rena rama turen då jag var inne och skulle köpa frukost då jag såg dessa. Tänkte köpa fler efter jobbet, men det var sopslut i butiken hemma och den vid jobbet, samma med oljan. Detta var en Måndag ska jag tillägga. Det verkade vara lockvaror denna gång
Citera
2017-03-13, 19:36
Medlem
416.5hps avatar
Citat:

Jag har någon gång faktiskt anlänt till butiken precis vid öppning. Men då har presonalen inte hunnit packa upp dagens kampanjvaror

Detta med veckans kampanjer är verkligen ett tveeggat svärd. Jag tycker att det är jättespännande att se i bladet vad som ska komma nästa vecka och planera vad som ska köpas. Men om det sedan är slut när jag kommer till butiken blir jag mycket besviken. Då är Ica Maxi bättre - det är sällan det är någon av deras extraprisvaror som tar slut, och om de gör det så brukar de ha en ersättningsvara.
Citera
2017-03-14, 12:24
Medlem
Internhumors avatar
Är Lidls egna cola-dryck prisvärd?
Citera
2017-03-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
grymt bra
Citera
2017-03-14, 16:54
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Absolut prisvärd, ibland har de 6x1,5L för... jävlar jag har glömt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in