2017-03-10, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vilka är för en massröstning av oss dödsknarknazister och internettroll (hehe) på Jon Henrik? Vi verkar vara många. Vilka kan till och med tänka sig avstå från sin favorit av olika skäl till förmån för detta?

Bäst att skriva lite om varför också och inte bara räcka upp handen, intressant att veta och moderator blir nöjd och glad.

Jag är på! Wiktoria är så förbaskat tråkig och leder näst efter Jon Henrik. Vi behöver visa Europa lite riktig kultur och inte bara multi kulti.
Citera
2017-03-10, 21:59
Medlem
Nebos avatar
Väl rutet. Räkna med mig. Flashback ska skicka Jon Henrik till Kiev!
Citera
2017-03-10, 22:01
Medlem
är det ingen som tror på boris rené?
Citera
2017-03-10, 22:05
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Herregud, ni som höjer Jon Henrik till skyarna är bra löjliga

Nåväl, det är inte särskilt stor risk att han kommer vinna. Telefonröstningen kommer med största sannolikhet vara väldigt jämn, dvs även om Jon Henrik får högst poäng av tittarna så kommer han inte få överlägset flest poäng. Och han lär ju inte bli juryns favorit, den saken är ju klar.
För det första, vad menar du med att han inte kommer få flest poäng från tittarna för att telefonrösterna kommer bli jämna? Då kommer ju detsamma gälla för alla, och isåfall hänger det mycket på hjärtröster. Vad säger att Jon Henrik inte kommer få många hjärtröster?

För det andra, jojk är mycket exotiskt och annorlunda för andra européer. Det gillas, Europa är kulturellt i allmänhet. Något nytt och spännande går hem utomlands. Sen är Jon Henrik och Aninias låt oerhört vacker och mäktig.
Citera
2017-03-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
För det första, vad menar du med att han inte kommer få flest poäng från tittarna för att telefonrösterna kommer bli jämna? Då kommer ju detsamma gälla för alla, och isåfall hänger det mycket på hjärtröster. Vad säger att Jon Henrik inte kommer få många hjärtröster?

För det andra, jojk är mycket exotiskt och annorlunda för andra européer. Det gillas, Europa är kulturellt i allmänhet. Något nytt och spännande går hem utomlands. Sen är Jon Henrik och Aninias låt oerhört vacker och mäktig.

Jag skrev att han inte kommer få överlägset flest poäng, dvs även om han får flest poäng så kommer det sannolikt inte vara med stor marginal.
Citera
2017-03-10, 22:23
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Jag skrev att han inte kommer få överlägset flest poäng, dvs även om han får flest poäng så kommer det sannolikt inte vara med stor marginal.
Ber om ursäkt för missen, men vad säger att jojk inte går hem utomlands?
Citera
2017-03-10, 22:25
Medlem
Wiktoria är etta , tvåa är Nano enligt publik undersökningen.

Tror tyvärr Jon Henrik inte vinner.

Här kan ni läsa hur kvällens publik röstade.

http://www.svt.se/melodifestivalen/melodifestivalen-2017-wiktoria-pekas-ut-som-vinnare-i-rysarjamn-final-etta-i-publikundersokning-stra x-fore-nano
Citera
2017-03-10, 22:29
Medlem
freeriderXIIs avatar
Wiktorias låt As I Lay Me Down är ett sockersött krystat skämt till låt som står och stampar och aldrig kommer igång.

Hon är rätt så rar och säkert trevlig men hennes röst är gäll och ansträngd i denna låt.

Numret ligger inte på samma nivå eller division som Jon Henriks episka jojk.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-10 kl. 22:36.
Citera
2017-03-10, 23:18
Medlem
Dagg i gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Både Jon Henrik och Anina representerar det Sverige jag vill vara en del av. I en tid där urbaniseringen slår ut alla mindre orter i Sverige känns det skönt med någon som hedrar den Svenska stoltheten och traditionen där naturen står i fokus. Långt bort från storstadens politiker och journalister. Långt bort från diverse proffstyckare och desperata stand-up komiker som försöker göra sig lustiga på mindre bemedlade människor. Låt oss sluta oss samman och glömma omvärldens bittra försök till att polarisera oss svenskar. Nu enar vi oss som bara vi kan göra och röstar fram Jon Henrik till Eurovision. Vi ses imorgon Flashback

Tänkte motivera varför jag är på för att rösta fram Jon Henrik till Eurovision, men du beskrev det så bra att jag instämmer till fullo, och låten är dessutom den enda i finalen som framkallar några som helst känslor, resten är rätt slätstruket.
Om nu inte Jon Henrik skulle vinna så hoppas jag att jag iaf slipper Wiktorias outhärdliga tråklåt vinna, förlåt alla ni som gillar den.
Citera
2017-03-10, 23:27
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Förstår inte vad folket ser i Wiktorias låt. Save Me var mycket bättre. Den låten hon har i år känns bara trist och gammaldags. Att hon sen sjunger falskt när hon ska ta i gör inte saken bättre. Scenshowen är mest Måns Zelmerlöw light. Skickar vi Wiktoria tror jag inte det går bra i ESC. Frågan är om vi ens tar oss till final med henne, eller om hon blir en ny Anna Bergendahl?

Robin och Mariette skulle kanske hamna i mitten, men de bleknar och saknar något som får dem att sticka ut. Nano likaså, han skulle försvinna bland alla ballader och liknande låtar i år. Tror dock Ingrosso skulle kunna göra rätt bra ifrån sig internationellt, just med tanke på både framträdandet och låten i sig, fast jag kan ju ha fel där också.

Jon Henrik är ett osäkert kort. Låten är inte alls lika bra som "Jag är fri", men samtidigt är ju jojk något som inte är med Eurovision särskilt ofta. (Har det varit med alls?)
Jon Henrik skulle kunna bli fiasko, eller så kommer han i topp 5. Tror inte han vinner ESC, men kan nog gå bra ändå. Blir det fiasko har vi åtminstone visat upp något unikt. Finns lite stolthet i det. Att skicka dussinpop som Wiktoria, Robin, Mariette och Nano med låtar som är bortglömda om några månader känns mest billigt.

Nej, för i helvete Sverige, skicka något äkta, skicka Jon Henrik!
Citera
2017-03-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ber om ursäkt för missen, men vad säger att jojk inte går hem utomlands?

Vad säger att jojk går hem utomlands? Senast en jojklåt var med så blev det ju en flopp.

Jag tänker inte rabbla upp alla anledningar igen varför jag inte tror att Jon Henrik kommer gå hem i Europa. Du kan kan gå tillbaka i tråden och läsa mina tidigare inlägg.
Citera
2017-03-10, 23:38
Medlem
wiktorias låt är värdelös. Varför är den en vinnare? Anna Skitendahl v2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in