2017-03-10, 16:52
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här lite kommentarer om Jons bidrag. På YouTube. Inte de jag postade tidigare.

Citat:
DroseraESCför 1 vecka sedan
Sweden please select this! 12 points from UK!

Citat:
eurovision 2017för 1 vecka sedan
This is a MASTERPIECE , 12 points from Spain ! ♥️😍♥️

Citat:
CraazyLoopför 6 dagar sedan
If Jon Henrik wins, which he is going to, he´ll win the whole ESC as well! And I will cry from happiness! Because the world needs this! Sweden seriously don't let it end with a 2nd place again, please vote for magic this year <3 Elsker dig Jon Henrik, bedste joiker i verden! (PS: Håber du en dag kommer til Danmark på tour<3)

Citat:
daniel199706för 4 dagar sedan
Original and not an English language shitpop... that's what I need from Sweden!!!

Citat:
MikeAloudför 3 dagar sedan
Sweden please send this song to Eurovision 2017.
Love from Indonesia ❤
Citera
2017-03-10, 17:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om någon skulle göra turistfilmer för Sverige på CNN så skulle Jons musik kunna spela i bakgrunden.

Särskilt när man visar bilder från Lappland eller Härjedalen som han kommer ifrån.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-10 kl. 17:51.
Citera
2017-03-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Enligt internationella juryn på webben så vinner Robin och på andra plats kommer mairette. Jon fick en femte plats

http://www.svt.se/melodifestivalen/robin-bengtsson-med-i-can-t-go-on-vinner-melodifestivalen-2017-enligt-internationella-juryn-pa-webbe n

Bra SVT. Jättelätt att se bilderna på resultaten som är 4x4 pixlar i upplösning. Jävla nötter.

Tror på jojken. Hade bara folket avgjort så hade jag lagt en peng på Owe, men tyvärr har vi för lite inflytande.
Citera
2017-03-10, 20:04
Medlem
Efter 6708 röster:

http://www.svt.se/melodifestivalen/melodifestivalen-2017-final-jon-henrik-fjallgren-och-aninia-vinnare-i-webbfavoriten

Och efter 7700 röster ligger han även 1a här:

http://wiwibloggs.com/2017/03/06/poll-win-melodifestivalen-2017/179018/

KOM IGEN NU, DET FINNS HOPP!
Citera
2017-03-10, 20:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trikomannen
Bra SVT. Jättelätt att se bilderna på resultaten som är 4x4 pixlar i upplösning. Jävla nötter.

Tror på jojken. Hade bara folket avgjort så hade jag lagt en peng på Owe, men tyvärr har vi för lite inflytande.

Kunde inte heller se.... Läste lite av kommentarerna i stället och undrar vad det är för nötter man frågat. Bl a skrev en att Wiktoria sjöng bra...? Vem som helst som har följt Idol och lärt sig om hur viktigt det är att välja låtar som inte överstiger ens förmåga, kan höra att det är exakt det som hon har gjort. Hade det varit Idol skulle hon fått på nöten av juryn.

Jag tycker vi på Flashback ska mobilisera en gemensam röstning på Jon Henrik.

Vi har skickat så mycket plastig dussinpop genom åren, nu har vi chansen visa upp något svenskt som är äkta och okonstlat. Att killen är adopterad men ändå känns så norrländsk i själen, gör det bara intressantare och även lite PK vilket är bra i sammanhanget. Jag är inte same men norrländska och tycker man hör de fria vidderna och det norrländska urstarka kraftropet i hans jojk. Han ser mycket bra ut och har fått den perfekta duettpartern, de verkar faktiskt nykära och kan vara det som ger det lilla extra lyftet när deras röster flätas samman.

Kyliga Robin med hans skuttande dressmankillar har ett bra nummer, men inte den starka känslan som alla med musiköra kan höra och som jag tror är mycket viktigare. Plast finns det nog av och det kommer försvinna i mängden.

Citera
2017-03-10, 20:45
Medlem
hagsatras avatar
Den där undersökningen SVT har gjort angående internationella juryn kan man inte ta på allvar. Radioprofiler/bloggare/youtubare från andra länder som inte har något med den riktiga juryn att göra. Väldigt litet sample när de bara frågat en person från varje land, i riktiga tävlingen har de en jurygrupp om fem personer.
Citera
2017-03-10, 21:04
Medlem
Herregud, ni som höjer Jon Henrik till skyarna är bra löjliga

Nåväl, det är inte särskilt stor risk att han kommer vinna. Telefonröstningen kommer med största sannolikhet vara väldigt jämn, dvs även om Jon Henrik får högst poäng av tittarna så kommer han inte få överlägset flest poäng. Och han lär ju inte bli juryns favorit, den saken är ju klar.
Citera
2017-03-10, 21:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Vilka är för en massröstning av oss dödsknarknazister och internettroll (hehe) på Jon Henrik? Vi verkar vara många. Vilka kan till och med tänka sig avstå från sin favorit av olika skäl till förmån för detta?

Bäst att skriva lite om varför också och inte bara räcka upp handen, intressant att veta och moderator blir nöjd och glad.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2017-03-10 kl. 21:22.
Citera
2017-03-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vilka är för en massröstning av oss dödsknarknazister och internettroll (hehe) på Jon Henrik? Vi verkar vara många. Vilka kan till och med tänka sig avstå från sin favorit av olika skäl till förmån för detta?

Bäst att skriva lite om varför också och inte bara räcka upp handen, intressant att veta och moderator blir nöjd och glad.

Jag är på. Jag vinner 14k om han vinner, plus att han är min favorit. Överlägset bäst i både sång, känslomässigt och framförallt väldigt svenskt. Vi ska inte representera Taylor Swift (Wiktoria), Fifty shades of grey (Robin) eller Hozier (Nano)

Vi ska representera Sverige.
Citera
2017-03-10, 21:30
Medlem
freeriderXIIs avatar
Något som jag själv och andra sagt förut men som kan nämnas igen (om ni involverade läser detta) är att de borde skruva upp mikrofonen lite på Aninia och Jon framförallt Aninia så att rösten hörs bättre i konkurrens med musiken.

Annars är det riktigt bra som helhet betraktat.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-10 kl. 21:34.
Citera
2017-03-10, 21:35
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Både Jon Henrik och Anina representerar det Sverige jag vill vara en del av. I en tid där urbaniseringen slår ut alla mindre orter i Sverige känns det skönt med någon som hedrar den Svenska stoltheten och traditionen där naturen står i fokus. Långt bort från storstadens politiker och journalister. Långt bort från diverse proffstyckare och desperata stand-up komiker som försöker göra sig lustiga på mindre bemedlade människor. Låt oss sluta oss samman och glömma omvärldens bittra försök till att polarisera oss svenskar. Nu enar vi oss som bara vi kan göra och röstar fram Jon Henrik till Eurovision. Vi ses imorgon Flashback
Citera
2017-03-10, 21:44
Medlem
DjPuttes avatar
Tror nog joiken kan slå bra igenom i Europa exotiskt samt så är den jäkligt bra som låt!
Tror nog att Jon Henrik kan förbereda sig för Ukrainskt äventyr i Maj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in