2017-03-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Va?! Vad konstigt att dina köpta fejkföljare inte tittar på din livestream! 😂 Du ser verkligen inte sambandet? De andra följarna du fått är väl följar-horor som bara hoppas på att du ska följa tillbaka. Du kanske har 10 riktiga följare varav 2 tittade på din trista livestream när du käkade frukost i en timma. Låter ändå inte helt illa pinkat med tanke på att du förmodligen är en ointressant nobody. Begriper inte vad du förväntade dig.

Och jag förstår inte varför du leker härlig bakom en skärm? lägg ner attityden alternativt skicka din IG i ett PM så ska vi jämföra följare om det är det du vill, gör du inte det har ingen rätt att kalla mig ointressant nobody heller. Jo, jag ställde frågan eftersom jag har i snitt 100 likes på mina bilder som läggs upp, varav en del ligger på 300-400 likes. Därför tyckte jag det var konstigt och frågan var ju ganska befogad med andra ord. Kan du knipa med ditt nonsens och låta någon komma med ett vettigt svar på frågan istället? Idiot..
Citera
2017-03-09, 22:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxtothemax
Och jag förstår inte varför du leker härlig bakom en skärm? lägg ner attityden alternativt skicka din IG i ett PM så ska vi jämföra följare om det är det du vill, gör du inte det har ingen rätt att kalla mig ointressant nobody heller. Jo, jag ställde frågan eftersom jag har i snitt 100 likes på mina bilder som läggs upp, varav en del ligger på 300-400 likes. Därför tyckte jag det var konstigt och frågan var ju ganska befogad med andra ord. Kan du knipa med ditt nonsens och låta någon komma med ett vettigt svar på frågan istället? Idiot..
Men ärligt, antingen var det väl en obekväm tid för folk (vet inte vilken tidszon dina följare är i), de är helt enkelt inte intresserade av dig, eller så drunknar din stream i massa annat material i dina följares flöden. Eller tror du det är en teknisk bugg i Instagram? Jag tror du snarare får läsa någon bok om hur man bygger ett personligt brand. De följarna du har är säkert bara randoms som inte känner något speciellt för dig, utan har bara slentrianmässighets tryckt "följ" på en massa Instagram-konton.

Ett exempel på en person med ett starkt personligt varumärke är Mike Cernovich. När han sänder live via Periscope får han tusentals tittare. Men det är ju då hängivna fans som lärt känna honom via flera andra kanaler (Twitter, YouTube, podcasts han gästat, hans egna podcast, hans blogg, hans böcker, reportage, etc). Hans fans följer ju honom över flera plattformar. Jag tvivlar på att du har en lika engagerad följarskara som följer dig genom vått och torrt. Vidare har Cernovich faktiskt intressant innehåll; han ger politiska kommentarer, livesänder från demonstrationer och liknande, ger fitnesstips, etc. Det är ju mycket mer innehållsrikt än någon som käkar sin frukost. Du får nog fundera över vad din USP är.
Citera
2017-03-10, 03:35
Bannlyst
Är det möjligt att vara inloggad på ett och samma konto från två olika smartphones samtidigt? Inloggad på Instagram-APPEN alltså. Eller loggas man ut från den ena om man loggar in på den andra?
Citera
2017-03-10, 14:21
Medlem
Vad är hemligheten med randomfolk som har 100k+ följare och 5-6 st followers?
Finns ju en miljard appar på google play som ska fixa detta åt än. men ingen som gör jobbet..?
Citera
2017-03-10, 16:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Vad är hemligheten med randomfolk som har 100k+ följare och 5-6 st followers?
Finns ju en miljard appar på google play som ska fixa detta åt än. men ingen som gör jobbet..?
Va? En app som automatiskt ger en 100k följare? Du tycker inte det låter lite för bra för att vara sant? Hur skulle det ens tekniskt fungera? Tror du de utnyttjar någon hemlig switch i Instagram som automatiskt får alla andra användare att följa sitt egna konto? Jag kan lova dig att det inte finns någon sådan hemlig funktion.
Citera
2017-03-10, 16:33
Medlem
Citat:
Va? En app som automatiskt ger en 100k följare? Du tycker inte det låter lite för bra för att vara sant? Hur skulle det ens tekniskt fungera? Tror du de utnyttjar någon hemlig switch i Instagram som automatiskt får alla andra användare att följa sitt egna konto? Jag kan lova dig att det inte finns någon sådan hemlig funktion.

Jag har sett ett flertal sådana användare. Försökte hitta någon nu bara för att bevisa men hittade ingen atm..

EDIT: https://www.instagram.com/lnovum/ (??????)
Senast redigerad av haxxtothemax 2017-03-10 kl. 16:36.
Citera
2017-03-10, 17:37
Medlem
Citat:
Jag har sett ett flertal sådana användare. Försökte hitta någon nu bara för att bevisa men hittade ingen atm..

EDIT: https://www.instagram.com/lnovum/ (??????)

OK, dåligt exempel då han inte är någon random. Men jag har sett helt vanliga okända 15 åringar med liknande siffror.
Citera
2017-03-10, 19:32
Medlem
Run3s avatar
Citat:
OK, dåligt exempel då han inte är någon random. Men jag har sett helt vanliga okända 15 åringar med liknande siffror.
Ganska säker på att de flesta fått sina följare på ärligt vis. De kanske har snygga bilder, är kända från något annat, har haft turen att blivit kända på Instagram, har rolig personlighet, är bra på marknadsföring, ser till att synas hos andra, har varit med på Instagram länge och byggt sin följarskara sakta över tid, etc. Men ibland är det helt enkelt svårt att förklara hur och varför kändisskapet uppstod. Du får kämpa vidare, och utforska nya sätt som du kan nå ut på och attrahera följare. Samtidigt är det ett problem som hela reklamindustrin brottas med, så du är definitivt inte ensam om att slåss om människors uppmärksamhet. Det är definitivt en tuff utmaning!
Citera
2017-03-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ganska säker på att de flesta fått sina följare på ärligt vis. De kanske har snygga bilder, är kända från något annat, har haft turen att blivit kända på Instagram, har rolig personlighet, är bra på marknadsföring, ser till att synas hos andra, har varit med på Instagram länge och byggt sin följarskara sakta över tid, etc. Men ibland är det helt enkelt svårt att förklara hur och varför kändisskapet uppstod. Du får kämpa vidare, och utforska nya sätt som du kan nå ut på och attrahera följare. Samtidigt är det ett problem som hela reklamindustrin brottas med, så du är definitivt inte ensam om att slåss om människors uppmärksamhet. Det är definitivt en tuff utmaning!

https://www.instagram.com/ask.done/

fortfarande lika säker? Kan länka ett tiotal andra exempel om du fortfarande tvivlar

Finns ju ffs en marknad där konton säljs för stora belopp med 70-100k views per video och x andta 100k följare osv som är uppbyggda på något ofattbart sätt.
Senast redigerad av haxxtothemax 2017-03-12 kl. 01:09.
Citera
2017-03-12, 01:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:

fortfarande lika säker? Kan länka ett tiotal andra exempel om du fortfarande tvivlar

Finns ju ffs en marknad där konton säljs för stora belopp med 70-100k views per video och x andta 100k följare osv som är uppbyggda på något ofattbart sätt.

Helt korrekt att det säljs konton, finns en drös på ebay. Men tillbaka till din fråga, folk är uppenbart inte intresserad när du går live. Ge det kanske 1-2 år och lägg upp intressanta inlägg, så kan du nog få snurr på det. Jag har inte Instagram, men har däremot ca 3 dubbelt fler än dig på en annan sida, fått dom flesta genom gamla hederliga sidan snyggast.com när den fanns. Poängen är att skulle jag streama live så skulle kanske max 10% vara intresserad av det, och dessutom lyckas tajma det. Jag skulle behöva skriva inlägg om det i förväg också. Så i ditt fall är det inte så konstigt alls. Du får ge det tid helt enkelt, ingen vill se nån random jävel sitta och häcka live. Du får bygga upp ett förtroende först och främst, du kan inte bara gå live hux flux och ta något för givet. Då kommer du bli besviken.

PS: snabbt sätt att få vänner på Instagram, är att gå ihop med folk. Så ni länkar varandra. Även lägg upp dig på såna Instagram som har 10+följare, exempelvis utseende sidor där randoms får lägga upp bilder på sig själv. Ännu bättre om du är en gym nisse, lägg upp dig på offentliga gymsidorna.
Senast redigerad av henkess 2017-03-12 kl. 02:02.
Citera
2017-03-12, 02:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Bilderna på det kontot är ju från 2010 och 2012. Han var väl med tidigt och hade tur att få spridning. Kan inte tänka mig att det fanns mycket konkurrens för så många år sedan. Och antalet hjärtan på bilderna och antalet följare har väl också långsamt ackumulerat sedan dess. Jag tror statsen på kontot helt enkelt beror på att kontot är så gammalt. Men vill man ha några få tusen följare kan man ju enkelt köpa det på samma sätt som du gjort, dock tror jag inte det skett i detta fallet. Tycker inte detta var något vidare bra exempel.
Citera
2017-03-12, 04:01
Medlem
Citat:
Bilderna på det kontot är ju från 2010 och 2012. Han var väl med tidigt och hade tur att få spridning. Kan inte tänka mig att det fanns mycket konkurrens för så många år sedan. Och antalet hjärtan på bilderna och antalet följare har väl också långsamt ackumulerat sedan dess. Jag tror statsen på kontot helt enkelt beror på att kontot är så gammalt. Men vill man ha några få tusen följare kan man ju enkelt köpa det på samma sätt som du gjort, dock tror jag inte det skett i detta fallet. Tycker inte detta var något vidare bra exempel.

Fast, du behöver inte ens köpa botar.
Du kan få tusentals följare helt gratis. Finns flera apk..

t.e.x: http://www.freelike4like.com/free-instagram-followers

Och det är unika aktiva följare, som sagt. Allt du gör är att samla "coins" som du sedan köper följare för.

Du har fel, det går att kringgå, har själv testat för att se om det funkar. Men med bara ett par st följare då jag tycker det är fel egentligen..

Edit: hittade en annan lite halvskum nu när jag ändå letade efter dom:

https://www.instagram.com/heinrisch_andersson/

Skittråkig IG, ingen nish öht, hyffsat nyskapad.

13 inlägg
1 835 följare (OJ, hade visst ökat till 2 226 cirka 30 minuter senare nu när jag kollade, lol!
654 följer
322 likes på en av sina bilder
100+ på sina andra.

Antal följare stämmer inte överens med antal likes osv.

Troligt?
Senast redigerad av haxxtothemax 2017-03-12 kl. 04:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in