2017-03-12, 09:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxtothemax
Fast, du behöver inte ens köpa botar.
Du kan få tusentals följare helt gratis. Finns flera apk..

t.e.x: http://www.freelike4like.com/free-instagram-followers

Och det är unika aktiva följare, som sagt. Allt du gör är att samla "coins" som du sedan köper följare för.

Du har fel, det går att kringgå, har själv testat för att se om det funkar.
Visst, du köper inte följare för pengar. Men du köper dem för en motprestation. Genom att följa folk på Instagram kommer andra i gengäld följa dig. Alltså, det är inget konstigt som händer här. Det är bara ett stort nätverk av Instagram-användare som kommer överens om att följa varandra. För att facilitera detta använder man en app som har en låtsas-valuta för att göra det rättvist.

Citat:
Men med bara ett par st följare då jag tycker det är fel egentligen..
Detta känns ju i och för sig mer ärligt än att betala bot-konton att följa ens konto. Här är ändå syftet att riktiga användare hittar och följer varandra. Dock kanske det är många bot-konton på denna tjänsten också.

Citat:
Edit: hittade en annan lite halvskum nu när jag ändå letade efter dom:

https://www.instagram.com/heinrisch_andersson/

Skittråkig IG, ingen nish öht, hyffsat nyskapad.

13 inlägg
1 835 följare (OJ, hade visst ökat till 2 226 cirka 30 minuter senare nu när jag kollade, lol!
654 följer
322 likes på en av sina bilder
100+ på sina andra.

Antal följare stämmer inte överens med antal likes osv.

Troligt?
Mmm, han har väl köpt följare..? Släng ett öga på hans följare så ser du också att det inte direkt är några Svenssons som följer honom...

Förstår dock inte riktigt vad du försöker bevisa längre. Min tes är helt enkelt att bakom ett högt följarantal finns det i majoriteten av fall en rimlig förklaring. Användaren har bra bilder, har varit medlem länge, har köpt sina följare, är känd från något annat, etc. Följarna har inte bara uppstått ur tomma intet, utan det finns alltid någon förklaringsmodell.

Vill du själv ha mycket följare kan du ta den enkla vägen och köpa dem. Eller göra som henkess föreslog och över tid kultivera en följarskara genom ärligt och hårt arbete.
Citera
2017-03-12, 22:38
Medlem
Hej behöver lite hjälp med instagram!

Är inte så jäkla insatt i det.

Men jag har en hobby, som jag ville dela med mig av för dom som vill följa mig.

så skapade ett konto, la till lite bilder och info, bad en kompis att söka upp kontot för att visa,

men så hittar han det inte? fick använda en hashtagg för att han skulle hitta kontot, kan inte ens hitta den själv via mitt privata konto,

då säker jag direkt på namnet och även "Personer" dyker inte upp, måste ig "refresha" innan jag syns i sökresultaten ?
Citera
2017-03-13, 00:34
Medlem
mmas avatar
Citat:
https://www.instagram.com/ask.done/

fortfarande lika säker? Kan länka ett tiotal andra exempel om du fortfarande tvivlar

Finns ju ffs en marknad där konton säljs för stora belopp med 70-100k views per video och x andta 100k följare osv som är uppbyggda på något ofattbart sätt.

Kan ha varit ett konto med 500 bilder för att se rensat och sparat några. Att bara random lägga upp ett konto av denna typ säger inget.
Citera
2017-03-13, 18:54
Bannlyst
Sparas livesändningar på Insta någonstans?
Citera
2017-03-16, 20:34
Medlem
Kanske har detta redan nämnts i tråden, men tyckte det var onödigt att skapa en egen tråd om detta:

Varför följer stora företag små privatpersoner på instagram? Det händer mig och andra emellanåt, varför? Och varför följer "sexannonser" mig? Det står på profilen typ "see nice girls, visit bla bla" och så är det bilder på snygga brudar som är lättklädda. Fattar inte varifrån dessa kommer?

Hur vet man om någon har fejkföljare på instagram? Antar att personen har det om tex en bild har 1000 likes och typ 1 kommentar, eller har jag fel? Kan man märka ifall någon har KÖPT fejkföljare?
Senast redigerad av Lustighet 2017-03-16 kl. 21:05.
Citera
2017-03-16, 21:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Kanske har detta redan nämnts i tråden, men tyckte det var onödigt att skapa en egen tråd om detta:

Varför följer stora företag små privatpersoner på instagram? Det händer mig och andra emellanåt, varför? Och varför följer "sexannonser" mig? Det står på profilen typ "see nice girls, visit bla bla" och så är det bilder på snygga brudar som är lättklädda. Fattar inte varifrån dessa kommer?
Företag följer dig för de hoppas du ska följa tillbaka. Sedan avföljer de eventuellt dig efter några dagar. Det är ju viktigt att ha många följare.

Annonserna följer dig för att du ska lägga märke till dem, vilket uppenbarligen fungerat. Eller vet du inte hur annonser och reklam fungerar?

I båda fallen kan der vara en människa eller en bot som hittar godtyckliga konton. Kanske via hashtags, via andra konton, etc.
Citera
2017-03-18, 02:29
Medlem
Bara jag som har problem med att logga in på sitt konto nu?
Har jag helt enkelt blivit bannad?

Det står att ingen med den användaren kunde hittas, wtf? Jag är bombsäker på både användarnamn och lösenord ju. Har försökt med mobilen också. Samma sak där, hittar ingen användare med det numret.

Tillfälligt problem hos insta? Eller har jag åkt på ban? Upptäckte det nu för 5 minuter sedan..
Citera
2017-03-18, 08:27
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Bara jag som har problem med att logga in på sitt konto nu?
Har jag helt enkelt blivit bannad?

Det står att ingen med den användaren kunde hittas, wtf? Jag är bombsäker på både användarnamn och lösenord ju. Har försökt med mobilen också. Samma sak där, hittar ingen användare med det numret.

Tillfälligt problem hos insta? Eller har jag åkt på ban? Upptäckte det nu för 5 minuter sedan..
Testa öppna kontot i webbläsaren med adressen https://www.instagram.com/[dittnamn]/ T.ex. https://www.instagram.com/thegloriouslion/ Du har inte fått något mejl från Instagram/Facebook?
Citera
2017-03-18, 08:37
Medlem
Är inne på Instagram via webbläsaren men hashtags verkar inte funka längre. Oavsett vilken jag klickar på kommer jag bara till "Den här sidan är tyvärr inte tillgänglig.". Är det så för någon annan? Har de kanske ändrat så man måste vara inloggad.
Citera
2017-03-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Testa öppna kontot i webbläsaren med adressen https://www.instagram.com/[dittnamn]/ T.ex. https://www.instagram.com/thegloriouslion/ Du har inte fått något mejl från Instagram/Facebook?

Jo, det var bland det första jag gjorde.. med följande respons:

"Den här sidan är tyvärr inte tillgänglig.
Länken kanske är trasig eller sidan kan ha tagits bort. Gå tillbaka till Instagram."

Även lusläst instagrams policy och regelverk. Kan inte se att jag "brytit" mot en enda regel faktiskt, OM man skulle hårdra det så har jag laddat upp en hyffsat fittness/modell model med olika set och reps han utförde. Detta är dock en snubbe jag känner personligen och har frågat om det är OK att ladda upp dessa på instagram, vilket jag blev tillåten att göra..

Jahapp, bara att maila supporten och fråga vad fan dom sysslar med. Men Finns det någon..? nää? Har ju försökt med support@instagram.se/com och flertal andra som skulle kunna vara relevanta i sammanhanget. Men nej.. inte vad har hittat hittills och jag har sökt en stund. Ska dom ha rättighet att stänga av folk hit och dit, med 4k riktiga följare, ja, jag förstår.. då dom har en användare mindre (Jo jag vet, jag skjuter mig själv i foten här då jag såklart vill ha tillbaka mitt konto, varken fb, Twitter mfl går att mäta sig nu rörande sociala medier. Så att jag inte betyder guld förstår jag, men rätt ska vara rätt, eller?

Men jag kunde åtminstone blivit utdelad en _varning_ först (???)
Vad som gör mig mest irriterade över är verkligen inte att jag hade ett växande konto.
Vad som gör mi riktigt förbannad är att jag inte har någon backup på dom bilder jag tagit.. Dom är ju nu puts väck..

// haxxtothemax
Citera
2017-03-18, 17:40
Medlem
Citat:
Jo, det var bland det första jag gjorde.. med följande respons:

"Den här sidan är tyvärr inte tillgänglig.
Länken kanske är trasig eller sidan kan ha tagits bort. Gå tillbaka till Instagram."

Även lusläst instagrams policy och regelverk. Kan inte se att jag "brytit" mot en enda regel faktiskt, OM man skulle hårdra det så har jag laddat upp en hyffsat fittness/modell model med olika set och reps han utförde. Detta är dock en snubbe jag känner personligen och har frågat om det är OK att ladda upp dessa på instagram, vilket jag blev tillåten att göra..

Jahapp, bara att maila supporten och fråga vad fan dom sysslar med. Men Finns det någon..? nää? Har ju försökt med support@instagram.se/com och flertal andra som skulle kunna vara relevanta i sammanhanget. Men nej.. inte vad har hittat hittills och jag har sökt en stund. Ska dom ha rättighet att stänga av folk hit och dit, med 4k riktiga följare, ja, jag förstår.. då dom har en användare mindre (Jo jag vet, jag skjuter mig själv i foten här då jag såklart vill ha tillbaka mitt konto, varken fb, Twitter mfl går att mäta sig nu rörande sociala medier. Så att jag inte betyder guld förstår jag, men rätt ska vara rätt, eller?

Men jag kunde åtminstone blivit utdelad en _varning_ först (???)
Vad som gör mig mest irriterade över är verkligen inte att jag hade ett växande konto.
Vad som gör mi riktigt förbannad är att jag inte har någon backup på dom bilder jag tagit.. Dom är ju nu puts väck..

// haxxtothemax
Du kan kontakta dem via deras officiella facebooksida. https://www.facebook.com/InstagramSvenska/?brand_redir=162454007121996
Citera
2017-03-18, 21:09
Medlem
Har två problem som har med varandra att göra. Är jävligt frustrerad för tillfället så mitt inlägg kan innehålla en och annan konstig formulering.

Har två stycken Instagram-konton, varav jag försökte logga in på ena idag och Instagram hade tydligen upptäckt främmande aktivitet på detta. Jag fick därför en länk att återställa mitt lösenord på detta konto, detta skulle tydligen vara en aktiveringskod som skickas via mail. Jag får dock inget mail, kan alltså inte komma åt kontot. Vad göra för att komma åt kontot?
Jag klickade mig då på något sätt fram till att få en aktiveringslänk via SMS istället, så tryckte på denna och hamnade via browsern på en sida för återställning av lösenord. Utan att tänka på att jag i browsern var inloggad på mitt andra konto så råkade jag byta lösenord på detta istället. Försökte förgäves att byta tillbaka men fick till svar att "testa ett lösenord som du inte tidigare haft". Jag vill ha tillbaks mitt gamla lösenord, någon som vet hur jag går till väga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in