2017-02-26, 15:28
Medlem
Hur skapar jag bakgrundsmusik (nya låtar från pop-artister) på en video i en SG7S (android) telefon? Alla appar suger ;(

+
Det går inte att ha ett "falskt konto" längre för dom verkar sammankoppla det med facebook eller mobilen på något jävla vänster trots det är en HELT ANNAN mailadress på mitt extra konto... Hur stänger man av aviseringarna ens FB-vänner får om att "Din Facebook vän matrixtrics finns redan på instagram under namnet xxxxx" ?!
Citera
2017-02-28, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
nej

Tack för svar!
Citera
2017-03-02, 00:44
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixtrics
Hur skapar jag bakgrundsmusik (nya låtar från pop-artister) på en video i en SG7S (android) telefon? Alla appar suger ;(

+
Det går inte att ha ett "falskt konto" längre för dom verkar sammankoppla det med facebook eller mobilen på något jävla vänster trots det är en HELT ANNAN mailadress på mitt extra konto... Hur stänger man av aviseringarna ens FB-vänner får om att "Din Facebook vän matrixtrics finns redan på instagram under namnet xxxxx" ?!
Undrar samma sak. Skapade ett Instagram-konto med en annan email och valde att inte koppla något till Facebook, men ändå får jag rekommendationer i Instagram på personer att följa från mina kontakter på Facebook. Hur kan jag vara säker på att mitt Instagram-konto nu inte börjar dyka upp bland mina Facebook-vänner? Vill bara ha ett separat hemligt konto som mina Facebook-kontakter inte ska känna till.
Citera
2017-03-05, 16:00
Medlem
Dr.Krabbas avatar
Är det någon som vet vad som händer med hashtagsen på instagram? Ibland dyker ens bild inte ens upp bland hashtagsen och ibland dyker den upp men försvinner sedan.

Det verkar inte spela någon roll hur man beter sig på instagram utan att bilderna försvinner från # verkar ske helt random och går inte att förutse.

Instagram for buissness skrev för några dagar sedan på facebook:
"We understand users have experienced issues with our hashtag search that caused posts to not be surfaced. We are continuously working on improvements to our system with the resources available. ..."
Följt av massa svammel om att det viktigaste är att posta bra content, vilket inte är en nyhet för någon egentligen.

När en användare påpekade att hashtags är en minst lika viktig del för att få spridning som bra content så svarade IG for buisness så här:
"Hi there! Thank you for sharing about your Instagram experience. At the moment, we don't have the available resources to fix the hashtag issue. We really appreciate your understanding and patience in this matter. -AD"
vilket så klart är rent skitsnack.

Vet någon vad det är som försiggår? Det här problemet är inte direkt nytt, utan har hållit på sedan i höstas.
Citera
2017-03-05, 20:46
Medlem
Hej!

Om jag blockar en person på instagram, vad händer då om hen söker mitt konto? Hittar hen kontot men det står "inga inlägg ännu" eller hittar hen inte kontot alls.

De jag själv har blockat kan jag ju fortfarande hitta, men det står "inga inlägg ännu" fastän kontot har massor av inlägg. Men vad händer för den som blivit blockad?
Citera
2017-03-06, 04:20
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hej!

Om jag blockar en person på instagram, vad händer då om hen söker mitt konto? Hittar hen kontot men det står "inga inlägg ännu" eller hittar hen inte kontot alls.

De jag själv har blockat kan jag ju fortfarande hitta, men det står "inga inlägg ännu" fastän kontot har massor av inlägg. Men vad händer för den som blivit blockad?

Hittade följande på Instagrams hjälpcenter:

"Vad händer om jag blockerar någon?

När du blockerar en person kan denne inte visa dina foton/filmklipp och inte heller söka efter din Instagram-profil. Personer som blockeras meddelas inte om detta."
Citera
2017-03-09, 03:43
Medlem
Är ganska ny på instagram, har varit ganska skeptisk till sociala medier ganska länge men nu har det ju nästan gått en gräns där det inte går undvika längre..

I alla fall, eller nyskapat konto innebär få followers. fixade detta snabbt så jag åtminstone har ungefär 2000 följare. Men till saken.

Jag testade sända live. Min förväntan var att det typ skulle strömma in folk, men till min förvåning kom det in två pers, och jag live'ade i ungefär 1 timme. Så totalt 2 pers på en timma. och klockan var 09.00.

vad fan beror det på? Är alla mina köpta följare bottar som inte uppmärksammar när jag lajvar?

Testade även en andra gång, då jag tänkte att mina följare hade en annan tidszone än vad vi i Sverige har. 3 pers kom in denna gången. Jag höll på i ungefär 45 minuter eftersom ändå ingen kom in.

inte så roligt att sitta där med luren och se sig själv lajva med ett helt tomt kommentarsfält liksom. haha.

tankar kring det?
Citera
2017-03-09, 06:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxtothemax
Är ganska ny på instagram, har varit ganska skeptisk till sociala medier ganska länge men nu har det ju nästan gått en gräns där det inte går undvika längre..

I alla fall, eller nyskapat konto innebär få followers. fixade detta snabbt så jag åtminstone har ungefär 2000 följare. Men till saken.

Jag testade sända live. Min förväntan var att det typ skulle strömma in folk, men till min förvåning kom det in två pers, och jag live'ade i ungefär 1 timme. Så totalt 2 pers på en timma. och klockan var 09.00.

vad fan beror det på? Är alla mina köpta följare bottar som inte uppmärksammar när jag lajvar?

Testade även en andra gång, då jag tänkte att mina följare hade en annan tidszone än vad vi i Sverige har. 3 pers kom in denna gången. Jag höll på i ungefär 45 minuter eftersom ändå ingen kom in.

inte så roligt att sitta där med luren och se sig själv lajva med ett helt tomt kommentarsfält liksom. haha.

tankar kring det?
Det ramlade bara in 2k följare? Bara sådär? Har du bra bilder eller vad då? Låter aningen suspekt. Titta på ett urval av följarna så lär du se om de är bottar eller ej, det brukar vara ganska uppenbart, t.ex. om de är utländska men ändå följer en som bara skriver på svenska, har märkliga profiltexter, etc.

Sedan betyder lajva något annat än vad du fått för dig. https://sv.m.wiktionary.org/wiki/lajva
Citera
2017-03-09, 07:14
Medlem
Citat:

Förmodligen så vart det några nollor fel där.
Om du har 2 följare på din IG så är väl 2 tittare en stor framgång!

Även jag tvivlar på att du har 2000 följare bara sådär, länka gärna din insta.
Citera
2017-03-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9

Nej, jag köpte först 1500 följare, och sedan efter en stund 500 st till. Sen har jag ju såklart riktiga följare på det också. Finns sidor som säljer, även botar som man betalar för att marknadsföra sin instagram.

Och nej, jag tänker inte länka min insta här. Dels för att jag tror det skulle leda till ban. Men även för att jag inte vill outa mig inför hela Flashbacks forum. har bilder på mig självv från 1 års ålder till 30 år.
Senast redigerad av haxxtothemax 2017-03-09 kl. 15:30.
Citera
2017-03-09, 15:36
Medlem
.....

Citat:

tankar kring det?

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det ramlade bara in 2k följare? Bara sådär? Har du bra bilder eller vad då? Låter aningen suspekt. Titta på ett urval av följarna så lär du se om de är bottar eller ej, det brukar vara ganska uppenbart, t.ex. om de är utländska men ändå följer en som bara skriver på svenska, har märkliga profiltexter, etc.

Sedan betyder lajva något annat än vad du fått för dig. https://sv.m.wiktionary.org/wiki/lajva

Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9

Nej, jag köpte först 1500 följare, och sedan efter en stund 500 st till. Sen har jag ju såklart riktiga följare på det också. Finns sidor som säljer, även botar som man betalar för att marknadsföra sin instagram.

Och nej, jag tänker inte länka min insta här. Dels för att jag tror det skulle leda till ban. Men även för att jag inte vill outa mig inför hela Flashbacks forum. har bilder på mig självv från 1 års ålder till 30 år
Citera
2017-03-09, 15:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Och nej, jag tänker inte länka min insta här. Dels för att jag tror det skulle leda till ban. Men även för att jag inte vill outa mig inför hela Flashbacks forum. har bilder på mig självv från 1 års ålder till 30 år.
Va?! Vad konstigt att dina köpta fejkföljare inte tittar på din livestream! 😂 Du ser verkligen inte sambandet? De andra följarna du fått är väl följar-horor som bara hoppas på att du ska följa tillbaka. Du kanske har 10 riktiga följare varav 2 tittade på din trista livestream när du käkade frukost i en timma. Låter ändå inte helt illa pinkat med tanke på att du förmodligen är en ointressant nobody. Begriper inte vad du förväntade dig.
Senast redigerad av Run3 2017-03-09 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in