2017-02-24, 11:23
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XErased
Benzodioxole fentanyl 20mg (8mm vita kryss). vs 40 mg oxy oralt. vilket är starkast? och vilket är farligast?
Antagligen den förstnämnda men varför ta dom oralt?
Citera
2017-02-24, 12:43
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh

för jag inte vill skjuta nånting. nålar där går gränsen
Citera
2017-03-09, 19:12
Medlem
Yrkesks avatar
Går det att röka plåster? Om så, plockar man då bara bort 'klistret' och trär på folie?
Citera
2017-03-09, 22:37
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Går det att röka plåster? Om så, plockar man då bara bort 'klistret' och trär på folie?
Trär på plåstret skuret i strimlor på foliet och eldar på andra sidan tills rök uppstår o drar ner allt i holken, kan inte vara jättenyttigt men den röken smakar ingenting ... ovärt att röka F dock, dels risk och sedan ett myckel att få till bra, dessutom är ruset så löjligt jävla kortvarigt. Funkar inte att nodda på för mig, direkt jag dyker under medvetande så kommer myrkryp, skönare att vara nykter än på F, men är en torsk så är en torsk...
Citera
2017-03-12, 21:02
Medlem
argusdemons avatar
Citat:

Hur är biotillgängligheten nasalt gämnfört med oralt med Benzodioxole Fentanyl?
Citera
2017-03-12, 21:36
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Hur är biotillgängligheten nasalt gämnfört med oralt med Benzodioxole Fentanyl?
Har inte ens prövat Benzodioxole?
Citera
2017-03-12, 21:38
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Har inte ens prövat Benzodioxole?

Okej tänkte mest om du visste. Har beställt därifrån och dom rekommenderade att snorta. Ville bara veta skillnaden mellan nasalt och oralt.
Citera
2017-03-15, 19:48
Medlem
szabos avatar
Någon som sitter på info om den nya Fentanylanalogen som ska komma till smack?
Citera
2017-03-19, 15:23
Medlem
auriels avatar
Hej efter låååååång tids sökan har jag äntligen fått tag i Fentanyl plåster. Men för få så nu måste jag sköta mina kort rätt. Hjälp mig hitta det bästa sättet, sitter verkligen illa till och behöver ta mig ur Nin situation.
Har lite frågor. Förut tog jag alltid dessa i nässpray men då jag inte fått tag i dessa plåster och hade sådan ångest letade jag efter andra opiater och fick i stället bara tag i Horse. Så nu har jag då lyckats bli heroinist. Jag vill sluta och var nära en gång med norspanplåster. Nu har jag gjort en massa försök att börja med norspan i gen ( det är inte fentanyl i norspan, en biverkan sub eller norspan har är ju att det motverkar heroinet så man har några dagars helvete innan man kommit över det värsta i avtändningen. För att klara detta har jag tänkt att använda fentanylplåster att ta som extra dos när det blir för jobbigt. Jag har dock så få plåster och får ej tag i nya. Jag vill så gärna komma bort i från sprutor och nålar samt kunna minska ner så jag sedan kan trappa ut.
Jag har upptäckt att det innehållsmässigt i fentanyl plåstrens skiljer sig åt med den sammanlagda mängden fentanyl trots att det är samma styrka. Man får läsa i innehålls förteckningen i fass. Exempelvis innehållet Orion och durogesic mer fentanyl per cm2 än vad vad lavifarm gör, jag tror det var så att lavipharm 12ug/H innehåller 1,75mg medans Orion innehåller 2,25mg sammanlagt i hela plåstret.

Detta för att frisläppningstiden och testresultaten under tillverkningen skiljer sig åt i läkemedelsframställningen. Jag blev väldigt förvånad när jag upptäckte det. Nu undrar jag har ngn kollat upp vilket märke som är bäst sämst finns det någon lista ? Orkar inte räkna ut detta själv då en del i sin innehållsförteckning uppger innehåll per cm2 och en del i 25ug/H 50 ut/H osv. Jag har hört att ngn i stan har en massa plåster och det kan då vara olika sorter, så får jag exempelvis tag i hen som hade detta sist vill jag veta vilken sort man ska välja i första hand.

Eftersom jag har för få plåster för att lyckas bra behöver jag veta vad ni anser vara det bästa sättet att få ut all substans och kunna ta till vara på fentanylen.
Den teknik jag använde förr var helt säker på att ta till vara på allt, men då körde jag alkohol extration i flera omgångar och sist av allt under läppen fasttejpad i tandkött för att sedan tuggad på. Min tolerans idag är elefantsälen så nässprayen fungerar knappt. Jag har bara 4 plåster av 50 ug/H i ett sämre märke så jag måste få med allt viktigt och jag vill inte röka. Förut testat med citronsyra kokning men tyckte alkohol extration stegvis fungerade bättre. Jag måste komma ur sprutorna nu men är ett läge att jag inte kan vara sjuk i en vecka i abstinens, men måste bli av med sprutorna. Som sagt jag har nästan lyckats förut att byta ut heroinet mot ngt snällare. Så jag vet att om jag bara kommer igenom det värsta så går det. Anledningen till just fentanyl är för att den är syntetisk och påverkad alltså inte an norspanets motarbetande effekt. Så jag kan vid övergång till sub eller norspan ta lite fentanyl första taget när det blir för svårt. Snälla hjälp hur ska jag hantera mina 4 plåster 50ug/H för att få
En lagom stark vid behovs medicin? Mitt förra sätt var toppen för att ta tillvara på allt. Men vill jag ha en starkare lösning än tidigare.
Citera
2017-03-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedlighetsrotel
Någon som går på SSRI och har testat Fentanyl?

Isåntfall vilka doser?

Jag läste nämligen att det finns risk för serotonin syndrom då Fentanyl är en svag SSRI
Äter ssri. Dragit i mig tram och fenta samtidigt. Men bara för det funka på mig behöver det inte görs det för dig.
Citera
2017-03-24, 22:00
Medlem
Någons som kommit över UG pressade fentanyl tabletter på 20 mg.

Kom nyss ut på marknaden vad jag vet.

Det jag undrar lite är hur dessa bäst hanteras då jag tidigare bara använt fentanylanaloger som nässpray samt plåster.

Jag vet att jag klarar mellan runt 500-1000 mcg, 20 mg är dock 20 000 mcg.

Helst skulle jag vilja lösa tabletten i en vätska men jag vet ej vad fentanyl är lösligt i.

Någon som har erfarenhet av dessa eller tips?
Citera
2017-03-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cayona
Äter ssri. Dragit i mig tram och fenta samtidigt. Men bara för det funka på mig behöver det inte görs det för dig.

Bra att höra för jag trappar ner opiater nu då jag inte har råd längre och går på SSRI har ett gäng tram men inte vågat ta de, är nere på 1 mg sub/dag nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in