2017-03-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Driver du med mig nu? Jag trodde min sarkasm framgick med önskad tydlighet.

Ok,
2017-03-09, 14:06
Medlem
Och ECB lämnar räntan oförändrad, lite oväntat tycker jag.
2017-03-09, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lapplisan
Och ECB lämnar räntan oförändrad, lite oväntat tycker jag.

Oväntat på vilket sätt? Marknaderna tyckte beslutet var väntat, sägs det.
2017-03-09, 16:53
Medlem
Bertil85s avatar
När alla svensson är fullbelånade. Vad händer då ?
2017-03-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
När alla svensson är fullbelånade. Vad händer då ?

Då sjunker Sveriges tillväxt.
2017-03-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Tack för ditt fina svar!

Ett tips bara: Om du använder Google på svenska i stället för Google på plattyska så får du upp fler relevanta träffar.
Alla svaren var på svenska utom två som var på engelska (Du vet det språket som Trump använder).
Inget på tyska alls.

Förstår inte varför du knorrar när jag gjorde precis som du sa. Eller var det möjligen så att du inte hade kollat först? Aja baja. Vad har jag sagt om sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Ännu mer tillnyktring från din haschpsykos får du om du klickar direkt på Googles bildsök när du söker på Husby. Snälla Alpha! Ser du inte att 2 miljoner för en etta i denna dystopi är för mycket? 100 spänn för en etagevåning på 250 kvadrat och egen hiss är redan för mycket.
* Nu är jag nästan unik här på forumet, tror jag, då jag inte använder några rusmedel. Min hjärna är så van att mäta i verkligheten att den klarar av den. (Värre för många andra som inte klarar verkligheten utan måste knarka/berusa sig och leva med fantasifulla föreställningar).

* Hur skulle jag kunna se att 2 MSEK för en lägenhet i Husby är för mycket?
Hur går det till när man gör det?
Känner man efter?

Eller har du ett sätt att köpa mark där, betala för alla kommunala anslutningar, betala byggjobbare/hantverkare/mfl och material och transporter så att du kan sälja lägenheter där billigare?
I så fall bör du göra det snarast. Du kommer att välkomnas.

Men om du inte har det förstår jag inte din invändning.

Här kan vara något att slå till på:
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-rinkeby-stockholms-kommun-rinkebyterrassen-brf-utblicken,-hjulstavagen-lgh-1408-109 39115
Nyproduktion. Rinkebyterassen. Ynka 61 290 kr/m².

Fast du kanske hellre vill bo intill Husby. Då kan Kistahöjden vara något: https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kista-kistahojden-stockholms-kommun-heklagatan-62a-10866036
Här kostar det bara: 51 471 kr/m². Verkar vara någon som köpt på ritning och tänker sälja till dig nu. Husby är på andra sidan gatan vad jag kan se på kartan.

Om du ska ta dig till Södermalm och hipsterlivet så får du börja i utkanten så jobba dig inåt.
2017-03-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Alla svaren var på svenska utom två som var på engelska (Du vet det språket som Trump använder).
Inget på tyska alls.

Förstår inte varför du knorrar när jag gjorde precis som du sa. Eller var det möjligen så att du inte hade kollat först? Aja baja. Vad har jag sagt om sådant.

* Nu är jag nästan unik här på forumet, tror jag, då jag inte använder några rusmedel. Min hjärna är så van att mäta i verkligheten att den klarar av den. (Värre för många andra som inte klarar verkligheten utan måste knarka/berusa sig och leva med fantasifulla föreställningar).

* Hur skulle jag kunna se att 2 MSEK för en lägenhet i Husby är för mycket?
Hur går det till när man gör det?
Känner man efter?

Eller har du ett sätt att köpa mark där, betala för alla kommunala anslutningar, betala byggjobbare/hantverkare/mfl och material och transporter så att du kan sälja lägenheter där billigare?
I så fall bör du göra det snarast. Du kommer att välkomnas.

Men om du inte har det förstår jag inte din invändning.

Här kan vara något att slå till på:
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-rinkeby-stockholms-kommun-rinkebyterrassen-brf-utblicken,-hjulstavagen-lgh-1408-109 39115
Nyproduktion. Rinkebyterassen. Ynka 61 290 kr/m².

Fast du kanske hellre vill bo intill Husby. Då kan Kistahöjden vara något: https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kista-kistahojden-stockholms-kommun-heklagatan-62a-10866036
Här kostar det bara: 51 471 kr/m². Verkar vara någon som köpt på ritning och tänker sälja till dig nu. Husby är på andra sidan gatan vad jag kan se på kartan.

Om du ska ta dig till Södermalm och hipsterlivet så får du börja i utkanten så jobba dig inåt.

Båda objekten övervärderade med 1 miljon
2017-03-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ska bli intressant att se vad som händer om elbilarna tar över och politiker får svårare att motarbeta bilism. Personligen tycker jag redan det är bättre att bo utanför centrum.
Det handlar mer om att politiker är ungefär som Hitler. Man är lyhörd för något som några högljudda knorrar över. Och så vidtar man lite åtgärder.

De som bor i innerstaden och vill slippa biltrafiken kommer att hitta på nya sätt att begränsa den. Och som politiker kan genomföra. (Buller, partiklar, förhöjd elförbrukning i innerstaden ;-)

På samma sätt snappade Hitler upp att folk var sura på finansfolk (som de förenklat kallade judar). Och Hitler som var lyhörd för folkets vilja gjorde dom till viljes. Och som det kan bli med ränteavdraget. Pöbeln gnyr helt irrationellt över det och några politiker ser möjlighet att kortsiktigt tjäna några röster på att göra dom till viljes.
Samma sak, i princip.
2017-03-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapplisan
Båda objekten övervärderade med 1 miljon
Hade varit lämpligt att du redovisade beräkningarna där du kom fram till det. Nu blir det bara på nivån "Jesus lever" eller något religiöst yrande.

(Jag tyckte precis att den ena hade en prisökning. Dvs den har lagts ut med högre pris än tidigare).
2017-03-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejonhead
http://www.di.se/nyheter/villapriserna-fortsatter-uppat/

Småhuspriser ökar med 9 procent jämför med 1 år sedan. När slår ert priskrasch?
Här har vi lösningen för bubbelpratarna och domedagssekteristerna.

Län Medelpris, Tkr
Stockholm 5.686
Västernorrland 1.433

Dom bara flyttar från Stockholm, eller börjar ignorera Stockholm. Och håller sig till Västernorrland i stället. Då har dom fått sin prisnedgång och krasch.
Då blir priserna mer än halverade.

Varför gör dom inte det.
2017-03-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Hade varit lämpligt att du redovisade beräkningarna där du kom fram till det. Nu blir det bara på nivån "Jesus lever" eller något religiöst yrande.

(Jag tyckte precis att den ena hade en prisökning. Dvs den har lagts ut med högre pris än tidigare).

Mitt sunda förnuft säger det bara, jag kan faktiskt inte säga varför dessa lägenheter är övervärderade med minst 1 miljon var.
Något här stämmer inte är jag rädd för..
2017-03-09, 20:41
Medlem
hwuk551s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemBudar
Så, centrala borätter i storstäderna än mer övervärderade än hus och vid ett kraftigt ökat ränteläge så kommer korrektionen som ett brev på posten!

Intjäningsförmågan i innerstan är sådan att det inte står och faller på 3-4 procentenheters högre ränta. Nordea, landets största bank ger exempelvis inte ut lån om man ej klarar en ansträngd ränta om 8 procentenheter över marknadsräntan. De riktiga problemen finns utanför tullarna: Eva, 37, singelmorsa till tre. Hon kommer troligtvis ha bekymmer när räntan drar iväg med några procent.

Spelar nog egentligen ingen roll hur länge vi daltar om detta, har man bestämt sig för att det är en bubbla så tillhör man 7/10 av svenskarna. Jag tycker det säger mer om dessa 7/10 än om "bubbelfenomenet" i sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in