Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Fullkomligt patetisk PSG-insats. Som om presspelet på hemmaplan inte skulle gå att applicera ens i liten mån på bortaplan... Man har en överdriven respekt, backar hem, och möjliggör en upphämtning. Hade de spelat en vanlig, flödande match hade de kunnat straffa ett Barca utan backlinje och mittfält flera gånger om.
PSG verkar, även under Zlatans tid, inte förstå hur bra laget är. Man tror man är en lättviktare i Europa, och spelar således bortamatcher som bottenlag gör i respektive inhemsk liga. Thiago Silva har visat sig vara en usel ledare i dessa matcher; det är nästan som att han inte vill ta ansvar bortom sitt egna spel.
Håller verkligen med, tyvärr har inte PSG någon riktig ledare på planen nu när Ibra flyttat över kanalen.
Matchen var helt otrolig, dock ger Suarez filmningar en bitter eftersmak, jag har tidigare kunnat ha små sympatier för Barcelona men nu mår jag bara illa över deras filmningar och fusk.
Jag och en hel del av mina vänner som jag har i Frankrike lider med Parisarna inatt.