2017-03-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
http://teknikensvarld.se/polisen-gav-bilist-boter-for-att-han-korde-for-sakta-180579/

Jag råkar veta att det rörde sig om en Renault Master.

Bra källhänvisning, "jag råkar veta att så här är det"

Ridå.
Citera
2017-03-07, 19:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
http://teknikensvarld.se/polisen-gav-bilist-boter-for-att-han-korde-for-sakta-180579/

Jag råkar veta att det rörde sig om en Renault Master.
Och även om du har rätt denna gång så är det så sällsynt att det hamnar i tidningen.
Citera
2017-03-07, 19:35
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoras
Har också märkt detta mer och mer, problemet är att det snöar alldeles för lite i södra Sverige så när det kommer 1 cm snö så blir folk paralyserade och kör i 50 på 80 vägar. Blinka med helljus och tutar, ändå fattar dom inte. Folk borde inte ge sig ut när dom är så osäkra. Ja man ska anpassa hastigheten efter väglag. Dessutom bort med 90% av plogbilarna dom är mest i vägen och förstår våra bilar med saltet!

Den enda som har gjort något fel i din beskrivning av situationen är du själv. Det borde du inse om du har någon som helst koll på vad som gäller i trafiken.
Citera
2017-03-08, 09:22
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Bra källhänvisning, "jag råkar veta att så här är det"

Ridå.
Ja... Jag kan tyvärr inte länka till konversationer, speciellt inte sådana som skett RL.

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Och även om du har rätt denna gång så är det så sällsynt att det hamnar i tidningen.
Det är väldigt sällsynt att få böter för att man kör för långsamt. Det är även väldigt sällsynt med statsministermord, men det betyder ju inte att Palme lever och har hälsan.
Citera
2017-03-09, 07:30
Medlem
snorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Den enda som har gjort något fel i din beskrivning av situationen är du själv. Det borde du inse om du har någon som helst koll på vad som gäller i trafiken.

Hur många tusen mil per år kör du?
Citera
2017-03-09, 07:34
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoras
Hur många tusen mil per år kör du?

Ungefär 4000 mil per år. Vad det nu har för betydelse.
Citera
2017-03-09, 21:35
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Det är väldigt sällsynt att få böter för att man kör för långsamt. Det är även väldigt sällsynt med statsministermord, men det betyder ju inte att Palme lever och har hälsan.

Eftersom det inte finns något i trafikförordningen som säger att man kan köra för långsamt så finns det heller inte någon som har fått böter för det.

Däremot är det väldigt många som har fått straffpåföljd för mord. Gör dig inte dummare nu, snälla.
Citera
2017-03-09, 23:22
Medlem
kimdah2002s avatar
En regel som brukar vara bra att följa är att man försöker hålla föregående hastighet som min hastighet. Är det skyltat 100 och det tidigare var 80 så håller man någonstans mellan 80-100 är det fint väder och lite trafik håller man närmare 100 är det sämre väder eller mycket trafik saktar man ner mot 80. Det finns ingen anledning att köra 30 km/h för fort hela tiden man kommer inte fram fortare för det, det enda som händer är att man gör av med mer bensin och blir på dåligt humör...

Håller man den regeln så är man aldrig i vägen för någon... Det som är viktigast i trafiken är att hålla avstånden ju fortare det går eller sämre väglag desto längre avstånd det verkar de flesta bilister ha svårt att fatta.
Citera
2017-03-10, 00:52
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Brist på körkunskaper. Jag brukar sätta dom på plats genom en aggressiv omkörning.
Citera
2017-03-10, 07:08
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Brist på körkunskaper. Jag brukar sätta dom på plats genom en aggressiv omkörning.
Den inställningen är den som gör yngre manliga förare till de mest olycksdrabbade.
Jag gissar att du inte kört så många år.
Citera
2017-03-10, 09:18
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Jag vill påstå att det är tvärtom, de som beter sig som du, är de som är farligast i trafiken, unga män (oftast) som har "full koll" och kör som idioter.
Citera
2017-03-10, 16:32
Avslutad
Citat:

Sätta dom på plats??
Hur tycker du att det bidrar till att dom får bättre körkunskaper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in