Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Den inställningen är den som gör yngre manliga förare till de mest olycksdrabbade.
Jag gissar att du inte kört så många år.
Jag har kört tillräckligt många år för att vara betydligt bättre förare än genomsnittet.
Citat:
Ursprungligen postat av
My name is Earl
Jag vill påstå att det är tvärtom, de som beter sig som du, är de som är farligast i trafiken, unga män (oftast) som har "full koll" och kör som idioter.
Nej, söndagsförare som du är klart farligare i trafiken, då ni ju tydligt saknar självsäkerhet i TRAFIKSAMMANHANG, således blir även era praktiska körkunskaper bristande. Jag skulle våga påstå att de som kan köra i trafiken är endast 9/10 förare, möjligtvis 8/10 som bäst. Ha i åtanke att jag även kört långtradare i några år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stuffer
Sätta dom på plats??
Hur tycker du att det bidrar till att dom får bättre körkunskaper?
Det kanske (läs: förhoppningsvis) får dom att tänka efter. Börja kolla upp varför dom gör så att folk som kan köra blåser om dom och ev. visar dem hotfulla gester. Söndagsförare hetsar goda förare. I vissa fall kan det t.o.m vara Söndagsföraren som uppvisar hotfulla gester, då den Söndagsföraren ifråga känner att dennes stolthet blir kränkt när denne ej kan köra bättre än personen som drar om.