2017-03-06, 12:58
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Ditt problem är att du inte kan tolka en lagtext utifrån dess användning. Men jag tänker inte fortsätta debattera med dig eftersom du inte begriper tillämpningar.
Du ska få en fråga och kan du inte besvara den så tänker jag inte fortsätta mer.

Förklara nu varför polisbilar, ständigt ligger 10km/h under skyltad hastighet när det är just dessa som är tillsatta att se till att våra lagar och förordningar följs. För detta om något brukar skapa köer då de flesta inte vågar köra om en polisbil.
Du får förklara det själv. Om nu polisbilen kör i jämn hastighet och går att köra om så är 16 § inte applicerbar oavsett hur långsamt de kör.

Och varför skulle man inte köra om en polisbil? Är du 12 eller?
Citera
2017-03-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du får förklara det själv. Om nu polisbilen kör i jämn hastighet och går att köra om så är 16 § inte applicerbar oavsett hur långsamt de kör.

Och varför skulle man inte köra om en polisbil? Är du 12 eller?
Polisen kör i en för mig, omotiverat för låg hastighet. Varför får de göra det?
Vem har sagt att jag inte kör om dem? Du kan ju inte ens läsa det inlägget du citerade. Hur fan ska du tro att du klarar en lagtext?
Citera
2017-03-06, 18:39
Medlem
Ingen ide att diskutera med Diamondgrit mer då denne inte kan komma med ett konkret exempel på när det faktiskt är olagligt att köra under angiven hastighetsgräns.

Vi har redan fastställt att om man kör omotiverat långsamt som vid cruising så utgör man ett hinder för trafiken. Men att ligga 40 på en 50 väg eller 50 på en 70 väg eller 60 på en 90 väg är inte ett hinder utan det handlar om att man anpassat sin hastighet till sina egna förutsättningar.

Finns MÅNGA exempel på när det är motiverat att köra under hastighetsgränsen och de flesta har redan tagits upp i tråden.

Eftersom Diamondgrit vägrar tillföra något mer än "jag säger så därför är det så" så kan vi konstatera att Diamongrit är ett troll. Oavsett om denne vill vara det eller inte.
Citera
2017-03-06, 19:25
Medlem
Citat:
Nej, jag vet att det handlade om en lastbil. Inte en sådan som är på bilden, utan en liten lastbil typ sådan man eventuellt kan hyra när man vill flytta. Du vet vilken typ jag menar.

Artikeln säger klart och tydligt att du har helt fel. Det stod i artikeln vad det var för bil - en amerikanere (Impala). Det är inte en lastbil, varken lätt eller tung, pucko.

Citat:
Du verkar vara totalt oförmögen att läsa... Det är inte en sådan situation som vi talar om. Utan en helt vanlig personbil som mycket väl kan köra full hastighet på motorvägen i fråga, som framförs av en fullt frisk människa, när det är bra väder och bra väglag, men där föraren ändå sitter och puttrar fram i 50.

Methos refererade till fordon som kör 40-50 på motorväg och påtalade att det var därför som LGF-fordon var förbjudna (med en konstruerad högsta hastighet av 40km/h). Därför påtalade jag att motorredskap, med en konstruerad högsta hastighet av 50km/h, är fullt lagliga att framföra i 50km/h på 120-väg. Det är ett sidospår som inte alls har med huvuddiskussionen att göra.

Men det är du för korkad för att begripa. Det är du som saknar läsförståelse. Du klara som sagt inte ens av att läsa innantill i en tidningsartikel du själv länkat till.
Senast redigerad av Skalman71 2017-03-06 kl. 19:29.
Citera
2017-03-06, 19:27
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Polisen kör i en för mig, omotiverat för låg hastighet. Varför får de göra det?
Vem har sagt att jag inte kör om dem? Du kan ju inte ens läsa det inlägget du citerade. Hur fan ska du tro att du klarar en lagtext?
Att det är en för dig omotiverat låg hastighet hör ju inte hit. Det är förarens motivation det gäller, eftersom det är föraren som kör bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Artikeln säger klart och tydligt att du har helt fel. Det stod i artikeln vad det var för bil - en amerikanere (Impala). Det är inte en lastbil, varken lätt eller tung, pucko.
Fel artikel.
Citera
2017-03-06, 19:29
Medlem
Citat:
Att det är en för dig omotiverat låg hastighet hör ju inte hit. Det är förarens motivation det gäller, eftersom det är föraren som kör bilen.

Fel artikel.

Jag bad dig för 1000 inlägg sen att länka till artikeln du refererar till, om det inte är någon av artiklarna du redan länkat (ingen av dem stämmer med ditt påstående). Det har du inte lyckats med. Du pratar om någonting som helt saknar källa i tråden. Därmed saknar det tills vidare all relevans (precis som allt annat strunt du häver ur dig).
Senast redigerad av Skalman71 2017-03-06 kl. 19:33.
Citera
2017-03-06, 19:52
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jag bad dig för 1000 inlägg sen att länka till artikeln du refererar till, om det inte är någon av artiklarna du redan länkat (ingen av dem stämmer med ditt påstående). Det har du inte lyckats med. Du pratar om någonting som helt saknar källa i tråden. Därmed saknar det tills vidare all relevans (precis som allt annat strunt du häver ur dig).
Jag har redan länkat ffs
Citera
2017-03-06, 20:02
Medlem
Citat:
Jag har redan länkat ffs

I inlägg #166 postade du 4 länkar varav inte en enda beskriver det du påstår.

I inlägg #172 påtalar jag att samtliga artiklar (sannolikt) handlar om cruising.

Du svarade direkt #173 och börjar prata om "Raggarcruising med en lastbil".

#175 påtalar jag att det handlade om en amerikanare, inte en lastbil.

#176 svarar du direkt att det inte var den artikeln du menade.

Så vilken jävla länk menar du då? Ingen av länkarna du postade i #166 handlar om cruising med lastbil. Inte en enda. Och några andra länkar har du inte heller postat. Du är fanimig det dummaste spån jag någonsin stött på.

Edit: nu förstår jag, Du tror att Chryslern som raggaren cruisade med är en lastbil

OK, men då pejstar jag en länk till en bild till dig på en motorcykel. Om du kämpar länge kanske du kan tillåtas köra en sådan monstermaskin.

monstermotorcykel
Senast redigerad av Skalman71 2017-03-06 kl. 20:12.
Citera
2017-03-06, 20:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det handlar om uppsåt att hindra, dvs bromsa med flit för att hindra.
Ja det är ju annat, inte att köra för långsamt.
Citera
2017-03-06, 20:13
Medlem
Citat:

Fel artikel.
Ok. Du hade fel.
Citera
2017-03-07, 08:26
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
I inlägg #166 postade du 4 länkar varav inte en enda beskriver det du påstår.

I inlägg #172 påtalar jag att samtliga artiklar (sannolikt) handlar om cruising.

Du svarade direkt #173 och börjar prata om "Raggarcruising med en lastbil".

#175 påtalar jag att det handlade om en amerikanare, inte en lastbil.

#176 svarar du direkt att det inte var den artikeln du menade.

Så vilken jävla länk menar du då? Ingen av länkarna du postade i #166 handlar om cruising med lastbil. Inte en enda. Och några andra länkar har du inte heller postat. Du är fanimig det dummaste spån jag någonsin stött på.

Edit: nu förstår jag, Du tror att Chryslern som raggaren cruisade med är en lastbil

OK, men då pejstar jag en länk till en bild till dig på en motorcykel. Om du kämpar länge kanske du kan tillåtas köra en sådan monstermaskin.

monstermotorcykel
http://teknikensvarld.se/polisen-gav-bilist-boter-for-att-han-korde-for-sakta-180579/

Jag råkar veta att det rörde sig om en Renault Master.
Citera
2017-03-07, 08:47
Medlem
snorass avatar
Har också märkt detta mer och mer, problemet är att det snöar alldeles för lite i södra Sverige så när det kommer 1 cm snö så blir folk paralyserade och kör i 50 på 80 vägar. Blinka med helljus och tutar, ändå fattar dom inte. Folk borde inte ge sig ut när dom är så osäkra. Ja man ska anpassa hastigheten efter väglag. Dessutom bort med 90% av plogbilarna dom är mest i vägen och förstår våra bilar med saltet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in