2017-03-08, 08:57
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Klart man kan försöka ta bollen aktivt med sina mittbackar, jag gör det väldigt ofta och har inga problem med det. Visst går man bort sig ibland men majoriteten av gångerna tar man bollen. Vad är no touch dribblingar?

No touch dribbling är när du låter bollen behålla sin riktning medan du själv gör löpfinter åt olika håll. Övre vänstra bumpern hålls in och sedan drar du vänsterspaken åt ett håll som du vill att din motståndare ska luras att tro att du tänker springa åt, sedan släpper du bumpern och går åt ett annat håll. Så sjukt bra fint. Motståndarna blir liksom stillastående medan man susar förbi dem.

Jag spelade i div.5 för några veckor sedan, när jag fortfarande trodde att det var en god idé att försöka överraska motståndarens forwards genom att gå mot bollen med mittback. Nu spelar jag i div.1 och är obesegrad där såhär långt. Jag jagar alltid ikapp motståndaren med en mittfältare istället för att gå på med mittbackarna. Jag låter motståndaren springa in i min mittback så att han blir "klämd" mellan denne och min jagande centrala mittfältare. Jag har mött helt otroligt välbyggda motståndarlag, men de får ändå aldrig iväg mer än 4-6 skott mot mitt mål på en match, varav 2-3 går på mål. Jag släpper in i snitt 0,5 mål per match. Det händer att motståndaren inte får iväg ett enda skott mot mitt mål. Allt sedan jag började försvara på ovan nämnda sätt.

Det för mig till en fråga: Hur FAN lyckas vissa spelare få ihop lag som består av enbart legendarer? Jag möter högvis med sådana spelare i div.1. Hur är det möjligt att skrapa ihop 15.000.000 spänn? Jag kan liksom inte tro att folk köper coins för 20.000 kronor för att öppna packs. Det kan i alla fall inte vara speciellt vanligt. Ibland blir jag så chockad över motståndarnas elvor att min första reaktion blir att jag ger upp ett tyst skrik framför skärmen (för att inte väcka barnen).
Senast redigerad av Acedog 2017-03-08 kl. 09:02.
Citera
2017-03-08, 09:05
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
haha, jag märkte det först för tre dagar sedan Har ju aldrig använt mig av Custom Tactics tidigare versioner och nu när jag väl börjat så ändrade jag sällan det under match. Trodde inte dem snabbvalen man gjorde under match var andra Custom Tactics. Vill jag sätta press i andra halvlek så går jag in o ändrar manuellt nu istället så jag inte tappar resterade taktiker.

Visste inte heller vad det var, bara genom namnet "no touch dribble" men jag sökte på Youtube och såg att det är en grej jag använder mig av konstant. LT+RT på xbox och L2+R2 på ps. Du kan kolla denna tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=RYAZqSb3fXo

Väldigt användbart! Speciellt för en som mig som inte är så hajj på skillmoves. Denna funktionen är väldigt lätthanterbar.

LT + RT är inte funktionen för no touch dribbling. Det är ju för face up dribbling. Det är två olika saker. Face up dribbling är också effektivt, men du kan inte ersätta no touch med det.
Citera
2017-03-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Klart man kan försöka ta bollen aktivt med sina mittbackar, jag gör det väldigt ofta och har inga problem med det. Visst går man bort sig ibland men majoriteten av gångerna tar man bollen. Vad är no touch dribblingar?

Glöm mitt förra inlägg hittade denna tutorial istället för rätt fint som han pratade om.

Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
LT + RT är inte funktionen för no touch dribbling. Det är ju för face up dribbling. Det är två olika saker. Face up dribbling är också effektivt, men du kan inte ersätta no touch med det.

Aha, kom in på fel grej på Youtube där. Dåligt insatt i hela grejen med skills... hittade ett klipp från Ovvy där han förklarar enkelt, länkade ovanför. Den har jag nog inte mött speciellt ofta, ser ju väldigt användbart ut. Får se om jag skall försöka mig på att lära mig det bra. Brukar ofta kännas att jag krånglar till det när jag försöker lära mig skillmoves, som att lära en gammal hund o sitta. När jag började spela fifa så fanns det typ två knappar, skott o pass
Citera
2017-03-08, 09:53
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Jag spelade i div.5 för några veckor sedan, när jag fortfarande trodde att det var en god idé att försöka överraska motståndarens forwards genom att gå mot bollen med mittback. Nu spelar jag i div.1 och är obesegrad där såhär långt. Jag jagar alltid ikapp motståndaren med en mittfältare istället för att gå på med mittbackarna. Jag låter motståndaren springa in i min mittback så att han blir "klämd" mellan denne och min jagande centrala mittfältare. Jag har mött helt otroligt välbyggda motståndarlag, men de får ändå aldrig iväg mer än 4-6 skott mot mitt mål på en match, varav 2-3 går på mål. Jag släpper in i snitt 0,5 mål per match. Det händer att motståndaren inte får iväg ett enda skott mot mitt mål. Allt sedan jag började försvara på ovan nämnda sätt.

Och jag låg i div.6 i slutet av januari när jag tog upp fut igen efter 3-4 månaders uppehåll. Nu är jag på väg upp i div igen efter en djup svacka. Har 15p i div 1 som bästa resultat och då spelar jag med två budgetelvor som tillsammans inte är värda över 200k. Jag har alltid spelat med mina mittbackar (då jag själv tycker man ska göra det) och visst ibland går man bort sig men majoriteten av gångerna gör jag inte det.

En tanke om wl, va någon som sa att när man inte kan komma upp en nivå till så borde man sluta spela ex man har 19 segrar med en match kvar, för att de va något med ranking osv. Men är de ändå inte vettigt att försöka spela alla för när man ska komma upp i guld nivå på månads belöningen riskerar man ju att gå miste om ev segrar om man inte spelar alla 40 matcher?
Citera
2017-03-08, 10:57
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Det för mig till en fråga: Hur FAN lyckas vissa spelare få ihop lag som består av enbart legendarer? Jag möter högvis med sådana spelare i div.1. Hur är det möjligt att skrapa ihop 15.000.000 spänn? Jag kan liksom inte tro att folk köper coins för 20.000 kronor för att öppna packs. Det kan i alla fall inte vara speciellt vanligt. Ibland blir jag så chockad över motståndarnas elvor att min första reaktion blir att jag ger upp ett tyst skrik framför skärmen (för att inte väcka barnen).

Ja det e helt jävla sjukt varje gång man kommer till en match som betyder mkt tex kval final till WL eller man har 1 poäng upp till div 1 så så sitter man där och tänker hoppas jag inte får möta något värsting lag nu bara, visst såklart dyker ett jävla 10 miljoners lag upp med elva superkort, tif naingoolan if pogba if kante Ronaldo och allt vet vad, och alla äckliga fittkuk kort som e värda en förmögenhet.
Citera
2017-03-08, 11:02
Medlem
härligt med chansningen av Gameiro. Köpte 3 för 88k...hoppat upp till 110k under natten..
Citera
2017-03-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Glöm mitt förra inlägg hittade denna tutorial istället för rätt fint som han pratade om.

Aha, kom in på fel grej på Youtube där. Dåligt insatt i hela grejen med skills... hittade ett klipp från Ovvy där han förklarar enkelt, länkade ovanför. Den har jag nog inte mött speciellt ofta, ser ju väldigt användbart ut. Får se om jag skall försöka mig på att lära mig det bra. Brukar ofta kännas att jag krånglar till det när jag försöker lära mig skillmoves, som att lära en gammal hund o sitta. När jag började spela fifa så fanns det typ två knappar, skott o pass

Glömde länka klippet med Ovvy om ni touch dribble: https://youtu.be/wW_UCX3NcjA
Citera
2017-03-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
jag kör alltid standard.. kör ibland defensivt när jag märker att försvaret kommer lite väl högt..annars kör jag alltid standard fram till slutet om jag leder..

Håller med. Räcker att ha Standard + kontringar, behöver inte ha defensivt.

Jag tycker backlinjen ligger bättre i banan. Folk som skyller på kontringar är väl samma som spammar passknappen utan en grundidé.

Det går att föra spelet om motståndet är någorlunda rätt med att ligga på kontring, jag gör det som sagt bara för backlinjen är vaken.
Citera
2017-03-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
härligt med chansningen av Gameiro. Köpte 3 för 88k...hoppat upp till 110k under natten..
Skönt, min chansning verkar skita sig.. Jesé dippa ner 10k
Citera
2017-03-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Håller med. Räcker att ha Standard + kontringar, behöver inte ha defensivt.

Jag tycker backlinjen ligger bättre i banan. Folk som skyller på kontringar är väl samma som spammar passknappen utan en grundidé.

Det går att föra spelet om motståndet är någorlunda rätt med att ligga på kontring, jag gör det som sagt bara för backlinjen är vaken.

Jag kör aldrig kontringar heller..kör bara standard.. kontrollerar matcherna så kontringar funkar inte för mig.. brukar ligga på 60-65 i bollinnehav..
Citera
2017-03-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptengron
Skönt, min chansning verkar skita sig.. Jesé dippa ner 10k

vad köpte du? Hans OTW?

EDIT: och när? för köpte du när han redan ryktades få IF så var det för sent.. när hypen är som värst stiger priserna för att snabbt droppa igen..håll på dom och se..kan ju stiga en del när han får IF kortet
Citera
2017-03-08, 12:16
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Lätt värt det. Framför allt Boateng är ett monster. Grym med bollen också.
Okej tack för feedback. 199k för en back kändes rätt saftigt men nu är han köpt.

Är Vidal värd sitt pris? Rätt onödig fråga då jag kommer köpa honom nu men ändå hehe.

Cech eller Lloris i mål? Målvakter tycker jag inte är så viktigt men nån av de två måste in för att få full kemi på alla spelare. Orolig över att Lloris "bara" är 188cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in