Citat:
Ursprungligen postat av
Shanklygates
Klart man kan försöka ta bollen aktivt med sina mittbackar, jag gör det väldigt ofta och har inga problem med det. Visst går man bort sig ibland men majoriteten av gångerna tar man bollen. Vad är no touch dribblingar?
No touch dribbling är när du låter bollen behålla sin riktning medan du själv gör löpfinter åt olika håll. Övre vänstra bumpern hålls in och sedan drar du vänsterspaken åt ett håll som du vill att din motståndare ska luras att tro att du tänker springa åt, sedan släpper du bumpern och går åt ett annat håll. Så sjukt bra fint. Motståndarna blir liksom stillastående medan man susar förbi dem.
Jag spelade i div.5 för några veckor sedan, när jag fortfarande trodde att det var en god idé att försöka överraska motståndarens forwards genom att gå mot bollen med mittback. Nu spelar jag i div.1 och är obesegrad där såhär långt. Jag jagar alltid ikapp motståndaren med en mittfältare istället för att gå på med mittbackarna. Jag låter motståndaren springa in i min mittback så att han blir "klämd" mellan denne och min jagande centrala mittfältare. Jag har mött helt otroligt välbyggda motståndarlag, men de får ändå aldrig iväg mer än 4-6 skott mot mitt mål på en match, varav 2-3 går på mål. Jag släpper in i snitt 0,5 mål per match. Det händer att motståndaren inte får iväg ett enda skott mot mitt mål. Allt sedan jag började försvara på ovan nämnda sätt.
Det för mig till en fråga: Hur FAN lyckas vissa spelare få ihop lag som består av enbart legendarer? Jag möter högvis med sådana spelare i div.1. Hur är det möjligt att skrapa ihop 15.000.000 spänn? Jag kan liksom inte tro att folk köper coins för 20.000 kronor för att öppna packs. Det kan i alla fall inte vara speciellt vanligt. Ibland blir jag så chockad över motståndarnas elvor att min första reaktion blir att jag ger upp ett tyst skrik framför skärmen (för att inte väcka barnen).