2017-03-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Brukar köra defensivt och kontringar när jag känner att jag möter en mycket bättre motståndare, funkar bra!

Men du känner inte att det tar emot?
Jag vet ju att alla snorungar tittar på tutorials med ryssar som pratar knackig engelska. Ungarna följer dessa tutorials slaviskt. ALLA spelar ju likadant. Det är sjukt.

Jag är för stolt för att följa nån pöbelflock.

I NHL spelar ju de flesta skillzone-spel men där finns det ju hyfsad variation från motståndare till motståndare.

I Fifa är det sällsynt att möta någon som inte parkerar bussen.
Citera
2017-03-07, 23:18
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Haha detta är mig i ett nötskal. Jag försöker alltid aggra med mina mittbackar. Jag klarar det 4/5 gånger, men den femte gången får alltid motståndarna ett friläge och gör mål

Kan man ha två stycken likadana squads eller några likadana spelare? Alltså får man ha samma spelare i squad som i reserv/sub?

Pusha aldrig med mittbackar. 🙂 Jag kommer att gå på det 1 gång kanske, men därefter sätter jag en löpboll och smäller in ett lågt skott i bortre. De flesta jag möter i div 1 är jävligt bra på att läsa de där rusningarna. Jag var förresten en enda poäng ifrån att vinna div.1 nyss. Var så sjuuukt nära att få in bollen på sista skottet.

Så fort jag pushar med mittback så gör motståndarna mål, så jag har helt lagt av med det.
Citera
2017-03-07, 23:23
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckSchuldiner
Jag vet ju att alla snorungar tittar på tutorials med ryssar som pratar knackig engelska. Ungarna följer dessa tutorials slaviskt. ALLA spelar ju likadant. Det är sjukt.

I NHL spelar ju de flesta skillzone-spel men där finns det ju hyfsad variation från motståndare till motståndare.

Antingen har jag under mina senaste 50 matcher aldrig mött någon som parkerar bussen, eller så gör det ingen märkbar skillnad för mitt spel... Jag kanske är bättre på det här spelet än jag har trott. 😁🏆
Citera
2017-03-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckSchuldiner

Tar emot på vilket sätt?? Som någon skrev så har jag inte heller mött så många PTB på länge, antingen är man så dålig så ingen tycker det behövs, eller så märker jag inte av det..
Citera
2017-03-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Antingen har jag under mina senaste 50 matcher aldrig mött någon som parkerar bussen, eller så gör det ingen märkbar skillnad för mitt spel... Jag kanske är bättre på det här spelet än jag har trott. 😁🏆

Seriöst, alla jag möter har åtta man i straffområdet. Det finns ingen som har ett eget spel utan alla kör efter tutorials på Tuben.
Citera
2017-03-07, 23:39
Medlem
Säger samma sak som de förgående. Inte märkt av att jag mött park the bus. Längesen jag gjorde det faktiskt. Innan dem patchade det där med att PTB när backlinjen låg vid straffområdet, så mötte man det hela tiden. Möter väldigt varierat motstånd nu, vilket är kul och utvecklande. Lär sig hantera alla typer av motstånd.

Jävla spelglädje jag fått nu när jag bytt till 4-4-1-1. Liten omställning första kvällen igår men ikväll var det ren eufori! Mycket bollinnehav och bra möjligheter att anfalla både i mitten och genom kanten. Trist att jag måste sova nu. Hade gärna spelat hela natten nu!

Får tacka Jalkapallo för tipset om formation o taktik!
Citera
2017-03-08, 01:17
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Värt att köpa Alaba och Boateng? Rätt dyrt för NIF backar. Men skulle vilja testa.

Undrar också om någon testat IF Azpilicueta. Verkar bra men lite för kort kanske?
Citera
2017-03-08, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Värt att köpa Alaba och Boateng? Rätt dyrt för NIF backar. Men skulle vilja testa.

Undrar också om någon testat IF Azpilicueta. Verkar bra men lite för kort kanske?

Lätt värt det. Framför allt Boateng är ett monster. Grym med bollen också.
Citera
2017-03-08, 06:55
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Först nu jag fattat att ens custom tactic raderas när man sätter igång tex bollinehav irr kontringspel i början av matchen...sjukt men nu sopar man rent ,vinst varje match tror jag har 10 raka med enbart custom tactic . Det här med park the bus tycker jag e ovanligt i dem högre divisionerna känns som väldigt längesen man stötte på det.
Citera
2017-03-08, 07:13
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Oh! Underbart. Då kanske jag ska se till att i alla fall spela några matcher och få några tusen mynt och ett par packs. Jag hoppas bara att motståndarna inte är så bra att jag får gå vinstlös.

För bara några veckor sedan harvade jag i div.5. Sedan kom jag på att no touch dribbling och kroppsfinter i hög hastighet kan slakta motståndarförsvar. Ett tips till de som har fastnat i en låg division. Med lite no touch och kroppsfinter kan man uträtta stordåd. Och så ska man aldrig någonsin aktivt försöka ta bollen från en motståndare med sina mittbackar. Game changers för mig!

Klart man kan försöka ta bollen aktivt med sina mittbackar, jag gör det väldigt ofta och har inga problem med det. Visst går man bort sig ibland men majoriteten av gångerna tar man bollen. Vad är no touch dribblingar?
Citera
2017-03-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Först nu jag fattat att ens custom tactic raderas när man sätter igång tex bollinehav irr kontringspel i början av matchen...sjukt men nu sopar man rent ,vinst varje match tror jag har 10 raka med enbart custom tactic . Det här med park the bus tycker jag e ovanligt i dem högre divisionerna känns som väldigt längesen man stötte på det.

haha, jag märkte det först för tre dagar sedan Har ju aldrig använt mig av Custom Tactics tidigare versioner och nu när jag väl börjat så ändrade jag sällan det under match. Trodde inte dem snabbvalen man gjorde under match var andra Custom Tactics. Vill jag sätta press i andra halvlek så går jag in o ändrar manuellt nu istället så jag inte tappar resterade taktiker.

Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Klart man kan försöka ta bollen aktivt med sina mittbackar, jag gör det väldigt ofta och har inga problem med det. Visst går man bort sig ibland men majoriteten av gångerna tar man bollen. Vad är no touch dribblingar?

Visste inte heller vad det var, bara genom namnet "no touch dribble" men jag sökte på Youtube och såg att det är en grej jag använder mig av konstant. LT+RT på xbox och L2+R2 på ps. Du kan kolla denna tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=RYAZqSb3fXo

Väldigt användbart! Speciellt för en som mig som inte är så hajj på skillmoves. Denna funktionen är väldigt lätthanterbar.
Citera
2017-03-08, 08:08
Medlem
Raxies avatar
Ny IF på Arnautovic idag! Borde bli riktigt bra, så funderar på om det är dags att testa Zlatan nu!

Har FIF-Hazard och SIF-Costa, där Costa bara länkar upp mot Pogboom i övrigt - Så ska jag svälja min förlust på flera hundratusen coins på Hazard och byta ut honom mot TIF-Arnautovic är det Zlarre som gäller.

Är han värd stålarna? Kommer jag som är rätt medioker lirare (~Lirat WL 1 gång och tror jag hade fått 18 vinster om jag kört alla 40 matcher) kunna använda honom?

Lite rädd för hans mediokra balans och hans avsaknad av Pace. Kommer Isf lira honom i ett 4-3-3(4) med Arnautovic, Müller och Pogboom som dom offensiva pjäserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in