Men vad glad jag blir att så många stöttar Jon Henrik.

Undrar om han läser här? Hade han inte nåt på youtube om flashbacktroll?
Vinkar till Jon Henrik! (utifallatt)
Som någon skrev är det osäkert hur låten kommer att uppfattas ute i Europa, men de postade youtubekommentarerna under hans bidrag talar för att sången är verkligt hudlös, vilket gör att den går rätt in i hjärtat på lyssnaren oavsett härstamning. Hög rysfaktor. Är det inte detta som är meningen med en jojk, att med ordlös sång beskriva vad man inte kan sätta ord på?
Nano då... Han har ju utseendet, scenframträdandet, bristande erfarenheten och avsaknaden av catchig refräng emot sig. Verserna, rösten och bakgrunden för sig, åtminstone här i Sverige där det är PK att heja på en underdog. Vi älskar ju tjuren Ferdinand och inte de andra tjurarna.
Wiktoria: Att hon sjöng illa vet ni ju redan, även om inte alla hör det eller lyssnat på spotify där det är bortredigerat. Pressen att framträda inför hela världen kommer knappast göra saken bättre. Hennes låt är mycket starkt countryinspirerad och rätt mycket dansband dessutom. Vi svenskar är så vana den här typen av musik och kanske blir vi hemmablinda? Dessutom kan hon må bra av att stå på tillväxt tillsammans med
Lisa Ajax, några års mognad och erfarenhet i bagaget kommer göra dem gott. En flopp i bagaget, vilket jag tror det kommer att bli, skulle inte gynna knoppande artister.
Robin Bengtsson upplever jag som kylig, på nåt vis obehaglig som jag inte kan sätta fingret på. Dessutom har låten ingen riktig refräng och med det stuket på artist och framträdande borde den ha haft det. Den kommer att försvinna i mängden och tror inte ens vi tar oss till final.
Ska vi skicka en solokille ska det vara
Robin och jag har skrällvarning på honom. En okonstlad gitarrkille från mammas gata som fått en mycket catchig refräng hopsnickrad åt sig och det är ingen fjortislåt, mer åt helyllehållet. Att han slog ut Loreen gör honom intressant internationellt men folk verkar mest bara vara förbannade. Tveksam till om den funkar i Öststaterna och Sydeuropa.
Så det kan bara bli Jon Henrik.