2017-03-07, 14:32
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Om man ska gå efter Spotify och iTunes så kommer Jon Henrik inte att få folkets röster. Dessutom tror jag inte att han kommer gå hem hos den internationella juryn. Konkurrensen är alldeles för stark. Det känns som att Wiktoria eller Nano kommer att ta det här.

Fast kollar man på Youtubevisningar så ligger Jon Henrik i topp (jämnt med Robin Bengtsson), så tror inte man kan räkna bort honom helt.

Jag tror dock varken Jon Henrik eller Wiktoria kommer gå hem särskilt hos juryn. Där ligger nog Robin, Mariette, Nano och möjligtvis Ingrosso mycket bättre till.
Citera
2017-03-07, 14:44
Medlem
hagsatras avatar
Jon nere i 4,9x pengarna, sjunker stadigt. Uppskattat riktmärke innan finalen ca 4x pengarna. Det är alltså fortfarande övervärde och klart spelbart.
Citera
2017-03-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Fast kollar man på Youtubevisningar så ligger Jon Henrik i topp (jämnt med Robin Bengtsson), så tror inte man kan räkna bort honom helt.

Jag tror dock varken Jon Henrik eller Wiktoria kommer gå hem särskilt hos juryn. Där ligger nog Robin, Mariette, Nano och möjligtvis Ingrosso mycket bättre till.

Om man ska gå efter Youtubevisningar så ligger FO&FO och Wictoria också bra till. Som sagt, det lutar åt att Wiktoria kommer att ta hem det här med Nano som två.
Citera
2017-03-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albrektx
Wiktorias låt är ju bara så förbannat tråkig och dålig. Totalt intetsägande och inget alls som sticker ut. Förstår inte varför folk gillar den.

Detsamma kan dock sägas om samtliga bidrag i året final. Vi ska vara väldigt nöjda om vi fixar att komma till eurovisions final i år.
Citera
2017-03-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Detsamma kan dock sägas om samtliga bidrag i året final. Vi ska vara väldigt nöjda om vi fixar att komma till eurovisions final i år.

Har du sett de andra ländernas bidrag elr? Om vi skickar Nano, Wiktoria, eller Robin så kan jag nästan garantera att vi kommer komma topp 10.
Citera
2017-03-07, 19:08
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore kul att se Jon på plats i Europa även om han inte vinner hela Eurovision, men jag tror han har chans till det.

Om Sverige någon gång mot förmodan skulle får arrangera ett OS, mest troligt Vinter, så skulle det passa om Jon fick företräda den svensk- samiska folkmusiken på invigningen. Amon Amarth skulle stå för vikingadelen och Sabaton för den karolinska tiden.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-07 kl. 19:13.
Citera
2017-03-07, 20:18
Medlem
Dagg i gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Har du sett de andra ländernas bidrag elr? Om vi skickar Nano, Wiktoria, eller Robin så kan jag nästan garantera att vi kommer komma topp 10.
Skickar vi dessa bidrag så kan vi räkna med en mellanmjölksplats garanterat.
Skickar vi Jon Henrik så blir det topplacering eller fiasko, kan gå åt båda hållen. Men jag har en känsla att den kommer gå hem rätt bra där ute. Läser lite eurovisiontrådar och Jon Henrik gillas skarpt.
Citera
2017-03-07, 21:00
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagg i gräset
Skickar vi dessa bidrag så kan vi räkna med en mellanmjölksplats garanterat.
Skickar vi Jon Henrik så blir det topplacering eller fiasko, kan gå åt båda hållen. Men jag har en känsla att den kommer gå hem rätt bra där ute. Läser lite eurovisiontrådar och Jon Henrik gillas skarpt.

Så är det, den enda artisten som skulle ha en chans på komma i toppen i Eurovision i år är Jon Henrik. De andra låtarna skulle verkligen falla i glömska bland ett så stort startfält, verkligen inga som sticker ut. Nano skulle troligen inte ens komma till finalen med hans bistra uppsyn. Så för att optimera våra chanser gå långt så rösta allt ni kan på Jon Henrik på lördag
Citera
2017-03-07, 21:08
Medlem
Jon Henrik är min absolut största favorit i finalen nu! Låten växer för varje gång man lyssnar på den och det är en speciell låt, inte som alla andra. Jag kommer i alla fall lägga så många röster jag kan för att få Jon Henrik som vinnare i år!
Citera
2017-03-07, 21:30
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rirobban
Jon Henrik är min absolut största favorit i finalen nu! Låten växer för varje gång man lyssnar på den och det är en speciell låt, inte som alla andra. Jag kommer i alla fall lägga så många röster jag kan för att få Jon Henrik som vinnare i år!

Samma här, flashback team Jon Henrik. Nu skickar vi honom till eurovision
Citera
2017-03-07, 21:37
Medlem
Beaver14s avatar
Jag tycker att Mariette har den klart bästa låten. Men jag tycker ändå att det vore roligast om vi kan skicka Jon-Henrik och Aninia och jag tror att den skulle göra bra ifrån sig. Vinner nog inte men topp 10 helt klart.
Citera
2017-03-07, 21:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kul att höra att det är så många som har smak i tråden.

Go Jon Henrik!

Det finns ett djup i hans jojkar som inte är vanlig att höra i dagens populärkultur.

Man förflyttas till Lappland och de stora vidderna.

Kanske att några av hans jojkar kunde orkestreras och bli filmmusik.

Daniels jojk

Här några kommentarer på YouTube

Citat:
Yan Kirillinför 1 vecka sedan
Swedes, I please you to send this to ESC!!! It's a true music, also true Sweden...

Citat:
Safura Babayevaför 1 vecka sedan
This touched me. I actually started crying.

Citat:
Apostolos Moschopoulosför 1 vecka sedan
Pure masterpiece! I don't know what they sing about, but it moved me deeply! Great voice synchronization, great composition, great staging! I'm rooting for this in the final! Marvellous!

Citat:
Join USför 1 vecka sedan
Magically and just stunningly beautiful! I want to hear it in Kiev! 12 points from Ukraine!

Citat:
vania costaför 1 vecka sedan
I am impressed. please dare to be different Sweden and send this song to kiev. would be nice to hear a non English non commercial pop song made in Sweden.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-07 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in