Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Du är höger och har röstat för massinvandringen i decennier och nuvarande kostnad på över 150 miljarder per år i mindre intäkter och välfärd.
Det blir en ansenlig summa DU skall betala på skattesedeln, även retroaktivt. Blir säkerligen en miljon du ska ut med och du ska betala för det, inte jag, som inte röstat på det. Have fun!
Sen kan jag betala subventioner på nya lägenheter, 50-100 kr/mån.
Nu blev du svarslös som alltid när jag skriver något, och så måste du försöka byta samtalsämne.
Nej, det är vänsterpolitik att beskatta folket och dela ut bidrag. Det är du och andra vänstermänniskor som har ställt till det. Därför är det du som ska betala utan att knorra. Du har fått den politik du har bett om. Du och andra vänstermänniskor borde göra extra frivilliga skatteinbetalningar.
Dessutom skall du ta ansvar för bostadsbyggande när du nu försvarar hyresregleringen. Du och andra regleringskramare får öppna era plånböcker och bygga hyresbostäder som ni hyr ut till bruksvärdeshyra.
1/3 av din lön får du göra extra skatteinbetalningar för som en god vänstermänniska.
1/3 av din lön får du finansiera byggande av hyreshus för som en god regleringsivrare.