Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 18:52
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Och hur var det nu, var 89km/h på 90-väg OK trots att man kan köra 90? Det fick jag aldrig svar på. Och jag vet att jag aldrig kommer att få svar på det heller.

QED
Citera
2018-01-14, 18:52
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Nu är du där igen och påstår att allt annat än högsta tillåtna hastighet vid goda förhållanden är hindrande. Vem har gett dig tolkningsföreträde?

Och hur var det nu, var 89km/h på 90-väg OK trots att man kan köra 90? Det fick jag aldrig svar på. Och jag vet att jag aldrig kommer att få svar på det heller.

Därför ger jag upp, du är helt enkelt obildbar. Du får fortsätta leva i villfarelsen att du har koll på det här med trafikregler och sånt, dummer. Du kan inte tolka lagtexter helt enkelt.

Du det är en rätt stor skillnad mellan 70 på 90 och 89 på 90, eller hur? Jag tror inte ens att din hastighetsmätare är kalibrerad för att mäta skillnaden mellan 89 och 90km/h.
Citera
2018-01-14, 18:55
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du det är en rätt stor skillnad mellan 70 på 90 och 89 på 90, eller hur? Jag tror inte ens att din hastighetsmätare är kalibrerad för att mäta skillnaden mellan 89 och 90km/h.

Nu var det inte skillnaden eller kalibreringen som var frågan utan om det var OK att köra 89 fast man kan köra 90. Du sa ju UTTRYCKLIGEN att man SKA köra 90 om man kan.

88?
87?
86?
85?
80?
75?
70?

Var går gränsen? Det är vad jag vill veta: VAR GÅR GRÄNSEN? Du undviker hela tiden att svara, och vi vet båda varför.
Citera
2018-01-14, 19:03
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Nu var det inte skillnaden eller kalibreringen som var frågan utan om det var OK att köra 89 fast man kan köra 90. Du sa ju UTTRYCKLIGEN att man SKA köra 90 om man kan.

88?
87?
86?
85?
80?
75?
70?

Var går gränsen? Det är vad jag vill veta: VAR GÅR GRÄNSEN? Du undviker hela tiden att svara, och vi vet båda varför.

Jag tror att vi har sagt det några gånger nu, gränsen går vad som är LÄMPLIGT att framföra fordonet i. Det är t.ex ALDRIG lämpligt att i en personbil framföra fordonet i klara förhållanden i 70 på en 110 väg. Det är livsfarligt. Framför allt i K1 eller K2. Ibland kan det vara lämpligt att faktiskt framföra fordonet i 30. Dynamiskt anpassade hastigheter har inte någon gräns, och det är det du missar. Du tror att det finns någon magisk undre gräns.
Rör sig trafiken så att det går att köra 85-90 på 90-väg så ska du göra det om inget annat är lämpligare.

Blockerar du trafiken utan anledning så gör du dig skyldig till brott, så enkelt är det.
Citera
2018-01-14, 19:05
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jag tror att vi har sagt det några gånger nu, gränsen går vad som är LÄMPLIGT att framföra fordonet i. Det är t.ex ALDRIG lämpligt att i en personbil framföra fordonet i klara förhållanden i 70 på en 110 väg. Det är livsfarligt. Framför allt i K1 eller K2. Ibland kan det vara lämpligt att faktiskt framföra fordonet i 30. Dynamiskt anpassade hastigheter har inte någon gräns, och det är det du missar. Du tror att det finns någon magisk undre gräns.
Rör sig trafiken så att det går att köra 85-90 på 90-väg så ska du göra det om inget annat är lämpligare.

Blockerar du trafiken utan anledning så gör du dig skyldig till brott, så enkelt är det.

Noterar att du, återigen, pratar en massa om annat (upprepningar dessutom). Men svara på den enkla JA/NEJ-frågan gör du inte, och kommer aldrig att göra. Och vi vet som sagt båda varför. Hejdå.
Citera
2018-01-14, 19:10
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Noterar att du, återigen, pratar en massa om annat (upprepningar dessutom). Men svara på den enkla JA/NEJ-frågan gör du inte, och kommer aldrig att göra. Och vi vet som sagt båda varför. Hejdå.

Okej, du viftar alltså bort svaret med "en massa annat" bra där.
Citera
2018-01-14, 20:12
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Okej, du viftar alltså bort svaret med "en massa annat" bra där.

Du svarade som vanligt inte på min fråga. Du borde bli politiker istället, ordbajsa utan att svara på raka enkla frågor är du i alla fall bra på
Citera
2018-01-14, 20:59
  #368
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
För 100:e gången, det står i grundreglerna för TrF
(FB) Folk som kör långt UNDER hastighetsgränsen?




Uppenbarligen har du inte ens koll på grundreglerna.
En snabb fråga med tanke på att du kan reglerna.
Jag har vid tidigare tillfälle skrivit på Fb om en bilfärd jag gjorde. Jag hade ett fel på bilen jag inte fixade o närbelägna verkstäder kunde inte hjälpa. Således blev det en verkstad 35km bort där 25 km gick på 90-väg, 5km på 100 2-1-väg o sedan resten på tvåfiliga 70-vägar i staden.
Bilen var körduglig men jag vågade inte köra fortare än 30.
Berätta nu hur jag skulle ha gjort enl dig o de regler du kan så bra. Bärgning ingår inte i svaret o jag vill bara se om du ger samma svar som trafikpolisen gav mig när jag ringde o frågade.
Citera
2019-02-19, 18:36
  #369
Medlem
sengångare i trafiken

Idag på väg hem från jobbet så hamnar jag bakom en jävla idiot som insisterar på att köra 60 på 90 väg. Vad fan är det för fel på folk varför gör man det och vad kan jag göra som ligger bakom idioten?
Är det lagligt att ligga och köra så sakta när det inte finns något hinder framför personen kan man ta till rättsliga åtgärder mot sånna idioter.
Är väldigt upprörd för jag missa min läkartid på grund av denna jävel.
Citera
2019-02-19, 18:38
  #370
Medlem
Varför körde du inte om?
Citera
2019-02-19, 18:39
  #371
Medlem
Rouens avatar
Varför åkte du inte i tid?
Citera
2019-02-19, 18:42
  #372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahoodss
Idag på väg hem från jobbet så hamnar jag bakom en jävla idiot som insisterar på att köra 60 på 90 väg. Vad fan är det för fel på folk varför gör man det och vad kan jag göra som ligger bakom idioten?
Är det lagligt att ligga och köra så sakta när det inte finns något hinder framför personen kan man ta till rättsliga åtgärder mot sånna idioter.
Det kan nog vara olagligt långsamt ja.

Citat:
Är väldigt upprörd för jag missa min läkartid på grund av denna jävel.
Det gjorde du inte. Du missade den för att du inte hade några marginaler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback