2017-03-06, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag är faktiskt mer intresserad av dina alkoholvanor. Som nämns ovan skriver du ofta väldigt förvirrade inlägg, fulla av svammel och spekulationer. Inte helt olikt vad man skulle kunna tänka sig att en baginbox-fyllkärring skulle kunna klämma ur sig när klockan börjar närma sig kväll och fyllan börjar nypa.

Hur har du det med alkoholen, Merapi?

Man märker tydligt när det är dags på kvällen.
Merapi kan ju faktiskt både stava och formulera sig, även om det hon formulerar bara är skit.
Men plötsligt slår det om och hon blir både ofokuserad, stavar som en kratta och tappar tråden innan hon slutfört en mening. Man kan se det i varenda ämne hon engagerar sig i.

En obalanserad bitter fyllkärring.

Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Vad är det för fel på någon som har fått anpassad skolgång.?? Dyslexi? Hört talas om det? Alla kan inte stava och skriv korrekt?

Även om jag vet att såna som du gör det rent reflexmässigt vill jag be dig sluta lägga ord i munnen på mig. Jag sa inte att det var något fel på någon som fått anpassad skolgång.

Dig är det fel på däremot.

Ja, jag har hört talas om dyslexi och jag är helt övertygad om att det är en låtsasdiagnos och en lättillgänglig ursäkt för folk som är antingen svagsinta, lata, obildade eller en kombination.
Man ska gärna hänvisa till kungen i samma veva, vilket bara befäster min teori i frågan.

Alla kan lära sig att skriva och läsa fullgott om dom besitter normal intelligens och målmedvetenhet.

Kan man nu inte t.ex. stava och skriva korrekt får man absolut finnas till ändå men man ska inte ge sig in i skriftliga debatter och fåna sig, på samma sätt som en som inte kan åka skridskor bör låta bli att fjanta in på isen under en hockeymatch.

Fast det skulle du säkert också göra iförd en pussyhatt och gapa om att alla ska få spela.

Var nu så vänlig och sluta gå off topic hela tiden för att diskutera dina egna tillkortakommanden och fokusera på trådens ämne; Kajsa Hultin, hennes fläsk och fenomenet med dom fläskiga förryckta feministerna.
http://pichoster.net/images/2017/02/22/28b17f755f87ab6a0e1bdeb98973ff41.jpg
Senast redigerad av UrbanSpaceman3 2017-03-06 kl. 02:25.
Citera
2017-03-06, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Man märker tydligt när det är dags på kvällen.
Merapi kan ju faktiskt både stava och formulera sig, även om det hon formulerar bara är skit.
Men plötsligt slår det om och hon blir både ofokuserad, stavar som en kratta och tappar tråden innan hon slutfört en mening. Man kan se det i varenda ämne hon engagerar sig i.

En obalanserad bitter fyllkärring.

Även om jag vet att såna som du gör det rent reflexmässigt vill jag be dig sluta lägga ord i munnen på mig. Jag sa inte att det var något fel på någon som fått anpassad skolgång.

Dig är det fel på däremot.

Ja, jag har hört talas om dyslexi och jag är helt övertygad om att det är en låtsasdiagnos och en lättillgänglig ursäkt för folk som är antingen svagsinta, lata, obildade eller en kombination.
Man ska gärna hänvisa till kungen i samma veva, vilket bara befäster min teori i frågan.

Alla kan lära sig att skriva och läsa fullgott om dom besitter normal intelligens och målmedvetenhet.

Kan man nu inte t.ex. stava och skriva korrekt får man absolut finnas till ändå men man ska inte ge sig in i skriftliga debatter och fåna sig, på samma sätt som en som inte kan åka skridskor bör låta bli att fjanta in på isen under en hockeymatch.

Fast det skulle du säkert också göra iförd en pussyhatt och gapa om att alla ska få spela.

Var nu så vänlig och sluta gå off topic hela tiden för att diskutera dina egna tillkortakommanden och fokusera på trådens ämne; Kajsa Hultin, hennes fläsk och fenomenet med dom fläskiga förryckta feministerna.
http://pichoster.net/images/2017/02/22/28b17f755f87ab6a0e1bdeb98973ff41.jpg

Jag tycker din syn på individer säger allt. Efter varje inlägg blir jag mer och mer övertygad om det. Du får diskutera feminister bäst du vill. Min poäng från start var att den här tråden inte är lika med yttrande frihet. Sluta använda det som en ursäkt för att få ordbajsa och diskriminera fritt.
Citera
2017-03-06, 07:47
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Jag tycker din syn på individer säger allt. Efter varje inlägg blir jag mer och mer övertygad om det. Du får diskutera feminister bäst du vill. Min poäng från start var att den här tråden inte är lika med yttrande frihet. Sluta använda det som en ursäkt för att få ordbajsa och diskriminera fritt.

Men ditt stolpskott till snöflinga. Det är exakt vad yttrandefrihet innebär. Någons rätt att slippa bli "kränkt" är aldrig större än rätten att yttra sig fritt. Yttrandefriheten är binär. Endera har man yttrandefrihet eller också inte.
Citera
2017-03-06, 10:15
Medlem
Den här tråden hör snarare hemma i kändisskvallerforumet nu när hon blivit utnämnd till offentlig person här t.o.m. Varför inte använda det forum som delvis skapats just för alla småaktiga som vill ägna sin tid och energi åt att fritt mobba en människa i yttrandefrihetens namn?

Jag vill fortfarande veta vad denna tjej har gjort TS. Man fattar ju att det här handlar om personligt agg, det är minst sagt fånigt att utnämna denna tjej till Riksfeministen som ska stå till svars för allt ifrån fetma till dyslexi när såna som Gudrun Schyman existerar.
Citera
2017-03-06, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag vill fortfarande veta vad denna tjej har gjort TS. Man fattar ju att det här handlar om personligt agg, det är minst sagt fånigt att utnämna denna tjej till Riksfeministen som ska stå till svars för allt ifrån fetma till dyslexi när såna som Gudrun Schyman existerar.
Jag har aldrig träffat henne. Jag har aldrig pratat med henne. Jag visste inte ens om att hon existerade innan jag i samband med en bildsökning i ett helt annat sammanhang stötte på en bild där Kajsa vräkte upp sin fläskmage över hela skärmen. Det fick mig att klicka på bilden och följaktligen komma rakt in på hennes Instagramkonto. Sedan började jag scrolla, med ett stigande illamående och en känsla av vanmakt och förakt.

Därefter startade jag tråden här, för att illustrera att det är sånt här som de "starka feministiska kvinnorna" egentligen sysslar med, degenererar sig själva med ostbågar och kommunism. Det fick mig att må illa både fysiskt och intellektuellt.

Jag har aldrig utnämnt Kajsa till någon riksfeminist och jag förstår inte varför du sätter henne i någon slags förhållande till fyllskallen och parasiten Schyman, för det har inte jag gjort. Jag har belyst det äckel som Kajsa själv belyser på sina sociala medier, pekat på det degenererade och osunda leverne som hon själv glorifierar både i bild och text. Jag har dessutom trollat lite med de rödvinsalkoholiserade fåntrattsfeminister som sitter och kastar bort sina bidragstagardagar på Flashback genom att föra ändlösa svamliga diskussioner om nonsens fram tills dess att baginbox-fyllan får dem att säcka ihop för kvällen. Det är vad jag har gjort och något som fler borde göra, för om man inte belyser vansinnet kommer det att fortsätta ostraffat. Om man tvärtom ryggdunkar dårarna kan de lätt få för sig att deras stolliga infall delas av majoriteten och det är precis därför västvärlden ser ut som den gör idag; för att idioter som Kajsa och Merapi inte bemöttes och kritiserades redan när de tog sina första kliv in på kulturmarxismens arena.
Citera
2017-03-06, 17:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
....degenererar sig själva med ostbågar och kommunism.
Där nådde du fram till den egentliga kärnan i vad det hela handlar om. Pudelns kärna. Vansinnets epicentrum.

Dessutom med kravet att alla andra skall applådera åt godheten, göra tummen upp & säga att det är attraktivt. Annars är man fascist & kvinnohatare.
Citera
2017-03-06, 17:43
Medlem
Mooons avatar
Kajsa är faktiskt helt ointressant i denna tråd. Hon är en helt vanlig ung kvinna och mamma som skriver att det är viktigt att acceptera sig själv och lägger upp foton på sig och sitt vardagsliv. Varken mer eller mindre.

Det som är intressant är ts. Hur en person kan scanna sociala medier sedan startar en hatmobb mot denna okända (eller är det ett ex som tröttnat på ts?) kvinna. Hur fungerar man om man lägger ner tid, engagemang och så mycket känslor på en okänd kvinna? Är det sunt? Nej, naturligtvis är det inte det.

Varför gör ts det då? Jo. av rädsla för att en kvinna uttrycker åsikter. Att hon visar att hon är nöjd med sitt liv och gläds åt sin kropp och sin familj, det är uppenbart provocerande. För det är inte Kajsa som ts hatar, det är oss alla kvinnor.

Men nu är det så ts, att du får finna dig i detta. Vi har åsikter, accepterar oss som vi är och låter inte dig definiera oss. Vi är Kajsor allihopa och det spelar ingen roll hur mycket du än förolämpar oss, kallar oss fula ord och hittar på en massa, vi kommer inte att försvinna för det. Vi finns på Instagram och på andra sociala medier, i övriga media kan du läsa artiklar om och av oss, i tv kan du se oss och ute irl finns vi överallt: på utbildningar, arbetsplatser, inom politiken, det är någon av oss som tar hand om dig när du får psykbryt, när du ansöker om sjukpension och du möter oss på gatan. Vi är din värsta mardröm!
Citera
2017-03-06, 17:59
Medlem
Det här kanske kan hjälpa

Hur svårt det blir att ta sig ur ett destruktivt sammanhang beror på många olika faktorer - hur hårt man är engagerad, hur känslig man är, hur beroende man blivit, om man klippt av alla andra kontakter mm.

Om man har svårt att ta sig ur på egen hand är det viktigt att man har någon som man litar på som inte är involverad, som man kan be om hjälp.
Citera
2017-03-06, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Kajsa är faktiskt helt ointressant i denna tråd. Hon är en helt vanlig ung kvinna och mamma som skriver att det är viktigt att acceptera sig själv och lägger upp foton på sig och sitt vardagsliv. Varken mer eller mindre.

Det som är intressant är ts. Hur en person kan scanna sociala medier sedan startar en hatmobb mot denna okända (eller är det ett ex som tröttnat på ts?) kvinna. Hur fungerar man om man lägger ner tid, engagemang och så mycket känslor på en okänd kvinna? Är det sunt? Nej, naturligtvis är det inte det.

Varför gör ts det då? Jo. av rädsla för att en kvinna uttrycker åsikter. Att hon visar att hon är nöjd med sitt liv och gläds åt sin kropp och sin familj, det är uppenbart provocerande. För det är inte Kajsa som ts hatar, det är oss alla kvinnor.

Men nu är det så ts, att du får finna dig i detta. Vi har åsikter, accepterar oss som vi är och låter inte dig definiera oss. Vi är Kajsor allihopa och det spelar ingen roll hur mycket du än förolämpar oss, kallar oss fula ord och hittar på en massa, vi kommer inte att försvinna för det. Vi finns på Instagram och på andra sociala medier, i övriga media kan du läsa artiklar om och av oss, i tv kan du se oss och ute irl finns vi överallt: på utbildningar, arbetsplatser, inom politiken, det är någon av oss som tar hand om dig när du får psykbryt, när du ansöker om sjukpension och du möter oss på gatan. Vi är din värsta mardröm!
Din läsförståelse är inte den bästa, va? En halvtimme innan du startade ditt svamliga spekulativa nonsensinlägg förklarade jag tydligt och lättbegripligt hur jag råkade hitta Kajsa samt av vilken anledning jag bestämde mig för att belysa just henne. Den absoluta majoriteten som läser här förstod sammanhanget och min ståndpunkt, oavsett om de sedan håller med mig eller inte. Du, full av hat och närande en önskan om att utmåla dig själv som ett solidariskt offer, väljer att inte förstå (alternativt helt strunta i att läsa mitt inlägg) så att du skulle kunna jaga upp dig och fara ut i självrättfärdig vrede över att någon annan än feministiska kvinnor tillåts ha en åsikt.

Du har förvisso rätt i att det egentligen inte handlar om Kajsa specifikt. Det handlar istället om ett beteende, en subkultur, som måste skärskådas och brytas ner. Att det var just Kajsa som fick klä skott berodde på att hon valde att vara offentlig med sitt vansinne och därför lämpade sig väl som illustration. Det var hederligare än att exempelvis rikta fokus mot nån kompis 16-åriga dotter vars feminism inskränker sig till att sitta och sura på sitt flickrum. Den här tänkta 16-åringen har inte bett om att bli satt i sökarljuset, något som Kajsa tydligt har med tanke på sin mångåriga feministpolitiska agitation där hon både medverkat i massmedia och fyllt sina egna sociala medier med åsikter och utfall.

Den distinktionen verkar du inte göra, vilket tyvärr säger mer om dig själv än om mig.
Citera
2017-03-06, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Vi är Kajsor allihopa

Nej det är ni INTE.

Det finns tack och lov en massa riktiga kvinnor också, lika fina på insidan som utsidan. Anledningen till att du missat den saken kan vara att dom håller sig för goda för att väsnas och bära sig åt vare sig på sociala medier, i TV eller i tidningar. Dom har riktiga jobb, familj och ett sunt känsloliv att fokusera på.

Därför kan det vara lätt att tro att kvinnosläktet är förlorat om man bedömer det efter vad man ser och hör offentligt. Men så är det alltså inte.

Dom får dessutom ligga betydligt mer än er också vilket leder till att deras gener förs vidare medan era dör ut. I de fall där ni lyckas snärja en cuck till karl lär det ju bara bli laktosintoleranta gluten-hens med dammallergi och diverse annat så dom lär knappast vara kapabla att reproducera sig vid hårdare tider. Hur fan skulle dom kunna det när de inte vet om de är en han eller hon.
Citera
2017-03-06, 20:40
Medlem
Mooons avatar
OK som jag skrev ovan, det är alltså din mission att ”skärskåda och bryta ner” starka, sunda och nöjda kvinnor med en åsikt. Hallååå, talibanerna vill ha sin sunkiga kvinnosyn tillbaka. Din plan är väl att starta små hatkrig mot var och en av dessa tjejer för att göra dem riktigt lessna och få dem att tystna. Nog för att denna tråd var extremt illvillig eftersom den riktas mot en random namngiven kvinna som enligt dig, du inte ens har träffat. Lite som hur terrorister arbetar; man vet aldrig var skiten träffar. Du är verkligen en liten taliban.

Men egentligen är det inte mer än det vanliga här på Fb, missnöjda killar som upplever starka tjejer som ett hot mot att få ligga. Ni vet att dessa kvinnor inte pallar med killar som er utan att de istället väljer män som är snälla på riktigt och kan ge dem glädje i samlivet och trygghet. Istället för att arbeta på att utveckla er personlighet satsar ni på att tracka de kvinnor som ni vet att ni inte kan få och försöker få dem att må så dåligt som ni någonsin kan som hämnd.

Ni är bara att beklaga och det är ni som är ett verkligt samhällsproblem med ert snedvridna hat till okända människor.

Citat:
... Du har förvisso rätt i att det egentligen inte handlar om Kajsa specifikt. Det handlar istället om ett beteende, en subkultur, som måste skärskådas och brytas ner. Att det var just Kajsa som fick klä skott berodde på att hon valde att vara offentlig med sitt vansinne och därför lämpade sig väl som illustration. Det var hederligare än att exempelvis rikta fokus mot nån kompis 16-åriga dotter vars feminism inskränker sig till att sitta och sura på sitt flickrum. Den här tänkta 16-åringen har inte bett om att bli satt i sökarljuset, något som Kajsa tydligt har med tanke på sin mångåriga feministpolitiska agitation där hon både medverkat i massmedia och fyllt sina egna sociala medier med åsikter och utfall.

Den distinktionen verkar du inte göra, vilket tyvärr säger mer om dig själv än om mig.

Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Nej det är ni INTE.

Det finns tack och lov en massa riktiga kvinnor också, lika fina på insidan som utsidan. Anledningen till att du missat den saken kan vara att dom håller sig för goda för att väsnas och bära sig åt vare sig på sociala medier, i TV eller i tidningar. Dom har riktiga jobb, familj och ett sunt känsloliv att fokusera på.

Därför kan det vara lätt att tro att kvinnosläktet är förlorat om man bedömer det efter vad man ser och hör offentligt. Men så är det alltså inte.

Dom får dessutom ligga betydligt mer än er också vilket leder till att deras gener förs vidare medan era dör ut. I de fall där ni lyckas snärja en cuck till karl lär det ju bara bli laktosintoleranta gluten-hens med dammallergi och diverse annat så dom lär knappast vara kapabla att reproducera sig vid hårdare tider. Hur fan skulle dom kunna det när de inte vet om de är en han eller hon.
Citera
2017-03-06, 20:50
Medlem
Mosbulles avatar
En fråga vem är hon och varför är hon intressant?
Kvinnor som går upp i vikten när de blivit mammor so what??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in