Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jo, vi ugglor är söta både på in- och utsidan.
Du har i grunden alldeles rätt i detta. Ett fungerande samhälle bygger på att människor i rimlig utsträckning ger avkall på sina hedonistiska beteenden till förmån för ett ansvarsbeteende. På samma sätt som jag inte får ge vem som helst på näsan för en förolämpning, så bör man undvika annan ansvarslöshet. Vi kan konstatera att ju mer de tradtionella värden har släppt i Sverige, ju sämre har det blivit för barnen, i skolan, med kriminalitet, med narkotika osv.
På familjebildningsområdet, så har homosexuella fått möjligheter att gifta sig - nå så gå och gör det då. Vi har ekonomiska incitament för att föräldrar skall ha råd med sina barn, ja så styr då dessa så att man uppmuntrar till stabila familjer.
Uppenbarligen leder dagens inställningar hos unga människor till olycka, relationsoduglighet och stora sociala kostnader, samt en massa annat elände. Detta är ett recept på samhällsundergång. Jag påminns om en valaffisch från Kosackvalet:
"Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall."
Ja, så blev det, och eom uttrycksform för detta så har då någon feminist försökt göra kroppsfett till politisk handling. När man trodde att de inte kunde bli dummare...
Insidan vette fasen....ni käkar råa möss levande till frukost, lunch och middag...say no more!
Utsidan håller jag dock med om, tjusigast på forumet.
Sen hållar jag inte alls med om ditt konstaterande att ju mer de traditionella värdena släppt sitt grepp ju sämre har det blivit. beror helt på vem man då fokuserar på. Och inte ens där kan jag se att det dirket blivit sämre för någon grupp.
Du lever idag i ett samhälle där ALLA (nästan) ges rätt och möjligheter uttrycka sin sexualitet. De enda som aktivt hindras är de som har en sexuell läggning som innebär att förgripa sig på andra.
Traditionellt gällde att bara heterosexuella män hade denna möjlighet och knappt ens de.
Du lever idag i ett samhälle där ALLA ges rätt tro och tycka vad de vill. och så länge du inte kränker någon annan så har du rätt uttrycka detta.
Traditionellt gällde att bara vuxna män hade denna rätt, och knappt ens de.
Du lever idag i ett samhälle där ALLA, i princip, efter förmåga, kan bli/ syssla med vad de vill.
Traditionellt gällde verkligen inte detta.
Du lever i ett samhälle idag där du kan skapa dig ett liv ungefär så som du vill ha det, efter förmåga.
Traditionellt gällde detta endast heterosexuella män tillhörande en viss klass, och ingen annan.
Du vill tillbaka till traditionerna, de vill verkligen inte jag. Inte för mäns skull, inte för barns skull och verkligen inte för kvinnors skull. Helt enkelt långt ifrån värt priset för en alldels för stor majoritet av människor. Alltså får vi hitta nya sätt och sluta dregla blint över gamla tider, ok uven?