2017-02-28, 11:19
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Naknekejsaren har rejäla poänger i sina funderingar och Strix fyller på bra. Jag delar era upplevelser, både på ett personligt plan och genom att observera vänner och bekanta.

Frågan är då, vad (eller vem) ligger bakom detta synbarligen medvetna sabotage av samhällsbygget? Det verkar vara så intrikat att det inte kan ha uppstått av sig själv, eller är jag konspiratorisk i överkant nu? Vi får heller inte förglömma att vi ovanpå detta, ovanpå de feminiserade männen och de ansvarsflyende feministiska kvinnorna som innerst inne suktar efter att domineras, har en massinvandring av historiska proportioner från just områden där feminism inte är tillåtet och kvinnan ofta anses vara mannens ägodel. Återigen får jag för mig att det är lite FÖR många rörliga delar som passar lite FÖR väl in i mekanismen för att det ska handla om slumpen allena...

"Medvetet samhällsexperiment" är ord som åtminstone dyker upp i min hjärna...

Det som främst dyker upp i tankeflödet är att det är kärnfamiljens fiender som ligger bakom. Ett land som byggs på stabila kärnfamiljer är betydligt svårare att ta makten över, således blir min slutsats att det är en maktfråga. Det är således den samhällsdestruktiva vänstern som ligger bakom. Samma vänster som fördärvat rättssystemet, försvaret, skolan osv.
Citera
2017-02-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag känner inte av din beskrivning av män som så kräsna att ha relationer (speciellt inte så att de väljer vad som helst), men det är möjligt att det är en generationsfråga?

Vänner jag känner runt 25-35 är ganska nöjda med singelliv och många vill absolut inte ha en relation (speciellt inte bo tillsammans), då det kommer så många krav på dem när de ingår i relationer.

Jag tror att yngre män blivit mer kräsna när det gäller det yttre, i och med att de växt upp med fri tillgång till all typ porr genom internet.

Statistiken på antalet singlar i Sverige (47%) visar att vi har mindre relationer än något annat land i Världen, tror att svenska män och kvinnor har distansierad från varandra i allt från intresse, åsikter och attraktion.

Varför skulle de vilja ha en fast relation när de inte har några planer på att bilda familj?
Svenskar får ju lära sig att jorden är överbefolkad och att de borde ägna sig åt det som är kul. Så många satsar hellre på en musik karriär eller dylikt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-28 kl. 11:45.
Citera
2017-02-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skulle de vilja ha en fast relation när de inte har några planer på att bilda familj?
Svenskar får ju lära sig att jorden är överbefolkad och att de borde ägna sig åt det som är kul. Så många satsar hellre på en musik karriär.
Så om svenskar får lära sig att jorden är överbefolkad varför överbefolkar man då sitt eget land genom migration till det egna landet?
Om det är så svenskar får lära sig att jorden är överbefolkad så borde vi ha en biståndspolitik där den tanken manifisteras i handling, gör den det?

Något stämmer inte?
Citera
2017-02-28, 11:51
Medlem
Jellohs avatar
Socialen i Oxelösund verkar i alla fall ha tagit min orosanmälan på allvar, men ju fler som anmäler dess bättre. Det lät på dem som om de haft ögonen på henne ett tag...
Citera
2017-02-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Så om svenskar får lära sig att jorden är överbefolkad varför överbefolkar man då sitt eget land genom migration till det egna landet?
Om det är så svenskar får lära sig att jorden är överbefolkad så borde vi ha en biståndspolitik där den tanken manifisteras i handling, gör den det?

Något stämmer inte?

Man tänker att man förhindrar framtida katastrofer genom att inte skaffa barn och samtidigt gör en god gärning genom att ge en annan människa eller någon annans barn en bättre chans till bättre livsvillkor.
Citera
2017-02-28, 12:05
Avslutad
Citat:
Man tänker att man förhindrar framtida katastrofer genom att inte skaffa barn och samtidigt gör en god gärning genom att ge en annan människa eller någon annans barn en bättre chans till bättre livsvillkor.
Men att ditt eget folk och dina egna gener dör ut på kuppen när du leker god och visar ditt världssamvete, det gör ingenting eller?
Citera
2017-02-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Men att ditt eget folk och dina egna gener dör ut på kuppen när du leker god och visar ditt världssamvete, det gör ingenting eller?

Allt sånt tänk har man tidigt fått lära sig är rasistiskt, och att rasism är det värsta som finns.
Citera
2017-02-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det som främst dyker upp i tankeflödet är att det är kärnfamiljens fiender som ligger bakom. Ett land som byggs på stabila kärnfamiljer är betydligt svårare att ta makten över, således blir min slutsats att det är en maktfråga. Det är således den samhällsdestruktiva vänstern som ligger bakom. Samma vänster som fördärvat rättssystemet, försvaret, skolan osv.

Ditt vurmande för "stabila kärnfamiljer" är så sött.

Dina "stabila kärnfamiljer" bygger dock på en samhällsstruktur som
1. tvingar in människor i stort i just denna konstellation, även människor som inte är heterosexuella, inte är monogama, inte vill leva efter denna din "dygd", inte vill ha barn etc.
2. Lägger kraftiga begränsnignar på kvinnor. För denna din typ av "stabila kärnfamiljer" bygger ju på att människor inte ska få barn utanför denna konstellation ( och då är det kivnnor som oftast drabbas) Det inte ska bli skilsmässa (och då är det främst kvinnor som drabbas)

Går helfint leva i poarförhållande och kärnfamilj, det ska dock inte vara ett krav eller system som ska gynnas över andra. Folk ska få välja själva bästa sättet för just de att leva. Inte uvar.
Citera
2017-02-28, 12:18
Avslutad
Citat:
Allt sånt tänk har man tidigt fått lära sig är rasistiskt, och att rasism är det värsta som finns.
Nyckelorden här är "fått lära sig". Tänk på det...
Citera
2017-02-28, 12:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

1. tvingar in människor i stort i just denna konstellation, även människor som inte är heterosexuella, inte är monogama, inte vill leva efter denna din "dygd", inte vill ha barn etc.
2. Lägger kraftiga begränsnignar på kvinnor. För denna din typ av "stabila kärnfamiljer" bygger ju på att människor inte ska få barn utanför denna konstellation ( och då är det kivnnor som oftast drabbas) Det inte ska bli skilsmässa (och då är det främst kvinnor som drabbas)

Går helfint leva i poarförhållande och kärnfamilj, det ska dock inte vara ett krav eller system som ska gynnas över andra. Folk ska få välja själva bästa sättet för just de att leva. Inte uvar.

Jo, vi ugglor är söta både på in- och utsidan.

Du har i grunden alldeles rätt i detta. Ett fungerande samhälle bygger på att människor i rimlig utsträckning ger avkall på sina hedonistiska beteenden till förmån för ett ansvarsbeteende. På samma sätt som jag inte får ge vem som helst på näsan för en förolämpning, så bör man undvika annan ansvarslöshet. Vi kan konstatera att ju mer de tradtionella värden har släppt i Sverige, ju sämre har det blivit för barnen, i skolan, med kriminalitet, med narkotika osv.

På familjebildningsområdet, så har homosexuella fått möjligheter att gifta sig - nå så gå och gör det då. Vi har ekonomiska incitament för att föräldrar skall ha råd med sina barn, ja så styr då dessa så att man uppmuntrar till stabila familjer.

Uppenbarligen leder dagens inställningar hos unga människor till olycka, relationsoduglighet och stora sociala kostnader, samt en massa annat elände. Detta är ett recept på samhällsundergång. Jag påminns om en valaffisch från Kosackvalet:

"Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall."

Ja, så blev det, och eom uttrycksform för detta så har då någon feminist försökt göra kroppsfett till politisk handling. När man trodde att de inte kunde bli dummare...
Citera
2017-02-28, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Ditt vurmande för avvikare är direkt kontraproduktivt om du syftar till att bygga ett civiliserat och varaktigt samhälle. Du kan inte alltid utgå från de sjuka undantagen från normen, du måste utgå från den stora massan och deras intressen eftersom det är den stora massan som utgör bulken av det varaktiga samhälle vi försöker bygga. Alltså, måste utgå från normala heterosexuella relationer i syfte att avla barn. Perversa bajspackare och transvestiter får helt enkelt finna sig i att inte prioriteras.
Citera
2017-02-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jo, vi ugglor är söta både på in- och utsidan.

Du har i grunden alldeles rätt i detta. Ett fungerande samhälle bygger på att människor i rimlig utsträckning ger avkall på sina hedonistiska beteenden till förmån för ett ansvarsbeteende. På samma sätt som jag inte får ge vem som helst på näsan för en förolämpning, så bör man undvika annan ansvarslöshet. Vi kan konstatera att ju mer de tradtionella värden har släppt i Sverige, ju sämre har det blivit för barnen, i skolan, med kriminalitet, med narkotika osv.

På familjebildningsområdet, så har homosexuella fått möjligheter att gifta sig - nå så gå och gör det då. Vi har ekonomiska incitament för att föräldrar skall ha råd med sina barn, ja så styr då dessa så att man uppmuntrar till stabila familjer.

Uppenbarligen leder dagens inställningar hos unga människor till olycka, relationsoduglighet och stora sociala kostnader, samt en massa annat elände. Detta är ett recept på samhällsundergång. Jag påminns om en valaffisch från Kosackvalet:

"Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall."

Ja, så blev det, och eom uttrycksform för detta så har då någon feminist försökt göra kroppsfett till politisk handling. När man trodde att de inte kunde bli dummare...

Insidan vette fasen....ni käkar råa möss levande till frukost, lunch och middag...say no more!

Utsidan håller jag dock med om, tjusigast på forumet.

Sen hållar jag inte alls med om ditt konstaterande att ju mer de traditionella värdena släppt sitt grepp ju sämre har det blivit. beror helt på vem man då fokuserar på. Och inte ens där kan jag se att det dirket blivit sämre för någon grupp.

Du lever idag i ett samhälle där ALLA (nästan) ges rätt och möjligheter uttrycka sin sexualitet. De enda som aktivt hindras är de som har en sexuell läggning som innebär att förgripa sig på andra.

Traditionellt gällde att bara heterosexuella män hade denna möjlighet och knappt ens de.

Du lever idag i ett samhälle där ALLA ges rätt tro och tycka vad de vill. och så länge du inte kränker någon annan så har du rätt uttrycka detta.

Traditionellt gällde att bara vuxna män hade denna rätt, och knappt ens de.

Du lever idag i ett samhälle där ALLA, i princip, efter förmåga, kan bli/ syssla med vad de vill.

Traditionellt gällde verkligen inte detta.

Du lever i ett samhälle idag där du kan skapa dig ett liv ungefär så som du vill ha det, efter förmåga.

Traditionellt gällde detta endast heterosexuella män tillhörande en viss klass, och ingen annan.

Du vill tillbaka till traditionerna, de vill verkligen inte jag. Inte för mäns skull, inte för barns skull och verkligen inte för kvinnors skull. Helt enkelt långt ifrån värt priset för en alldels för stor majoritet av människor. Alltså får vi hitta nya sätt och sluta dregla blint över gamla tider, ok uven?
Senast redigerad av Merapi 2017-02-28 kl. 12:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in