2017-03-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Gud verkar inte kunna få ut sitt budskap. Borde inte Gud kunna göra sig förstådd? Behövs det andra böcker för att förstå vad Gud menar?

Då har du missat vårt gedigna arbete att nå ut till alla.

Just nu har du kontakt med 2 stycken.
2017-03-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Då har du missat vårt gedigna arbete att nå ut till alla.

Just nu har du kontakt med 2 stycken.
Ska jag alltså lita på alla som försöker nå ut med sin gudstro? Gör du det, eller är du en hycklare...
2017-03-06, 19:10
Medlem
Citat:
Jag har inget emot att veta saker. Jag anser inte att detta är i den kategorin.

Såklart du vill bara debattera så det passar in i din mall.
2017-03-06, 19:11
Medlem
Citat:
Såklart du vill bara debattera så det passar in i din mall.
Ja, du kanske är på fel ställe om du vill predika?
2017-03-06, 20:08
Medlem
Citat:
Jag håller mig till det som står i uppenbarelsebokens storslagna höjdpunkt och Guds ord bibeln. Googla inte, framförallt inte på fd vittnens kommentarer.

Så vill du förstå uppenbarelseboken, håll dig då tett till bibeln.

Så även det som står på jw.org är felaktigt då. Du får skriva och rätta deras fel.
2017-03-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ja, du kanske är på fel ställe om du vill predika?

Så säger du det.

Inte predika, det är något helt annat, däremot resonera, inte som du, bara debattera.

Over and out.
2017-03-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Så även det som står på jw.org är felaktigt då. Du får skriva och rätta deras fel.

Nej det skulle jag inte ens tänka, det som står på jw.org rätt.

i så fall har vi missförstått varandra.
Lika bra vi slutar här.
2017-03-06, 21:22
Medlem
Citat:
Nej det skulle jag inte ens tänka, det som står på jw.org rätt.

i så fall har vi missförstått varandra.
Lika bra vi slutar här.
Varför skulle inte dom kunna ha fel?
2017-03-07, 07:14
Medlem
Oroa dig inte gubben. Gud skapade allt? Skapade människan? I så fall var det Guds design att göra oss defekta, omoraliska, syndiga och oheliga. Kanske för att se och ge oss chansen att övervinna detta?

Men allt detta, är fortfarande allt under Guds design. Vi är på vis offer för Guds vilja.
Valde vi att bli skapade? Nej, för bara idén att välja något, var något som Gud isåfall skapade i oss och med oss.

Människan har alltid betet sig så här, som du beskriver. Vi har alltid haft sex, homosexualitet har alltid funnits. Och sen har vi har alltid mördat, ljugit, stulit och krigat, och vi har alltid känt saker som; lust, avundsjuka, lättja och girighet. Människan är ond och god, så har det alltid varit.
Och naturkatastrofer har också alltid funnits. Vi snackar tusentals, miljontals, till och med miljarder av år här, tillbaka i tiden.
Detta måste ju då varit vad Gud alltid ville. Eller menar du att Gud är o-perfekt?

Så om Gud nu är missnöjd med oss, tycker vi misslyckats, eller bara blivit trött på att vi aldrig kommer nånstans. Du är det upp till Gud att göra sig av med oss.
Och om Gud gör det, så är det Guds vilja, och därmed det bästa. Lita alltid på att Gud vet bäst.
Så om Gud vill bli av med oss, ja, då kommer vi försvinna och universum kanske till och med utplånas.
Och om Gud vill ha kvar oss, då kommer Gud hjälpa oss att hitta en väg genom kaoset.

Så oroa dig inte så mycket om "sista tiden" eller vad det stor i den gamla boken. Lev ditt liv i nuet bara, så gott du kan, lev med kärlek, sen se vad som händer. Och framförallt: lita på Gud.

Sluta oroa dig. Gud vet bättre än dig. Lita på Gud.
2017-03-07, 07:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCold
Oroa dig inte gubben. Gud skapade allt? Skapade människan? I så fall var det Guds design att göra oss defekta, omoraliska, syndiga och oheliga. Kanske för att se och ge oss chansen att övervinna detta?

Men allt detta, är fortfarande allt under Guds design. Vi är på vis offer för Guds vilja.
Valde vi att bli skapade? Nej, för bara idén att välja något, var något som Gud isåfall skapade i oss och med oss.

Människan har alltid betet sig så här, som du beskriver. Vi har alltid haft sex, homosexualitet har alltid funnits. Och sen har vi har alltid mördat, ljugit, stulit och krigat, och vi har alltid känt saker som; lust, avundsjuka, lättja och girighet. Människan är ond och god, så har det alltid varit.
Och naturkatastrofer har också alltid funnits. Vi snackar tusentals, miljontals, till och med miljarder av år här, tillbaka i tiden.
Detta måste ju då varit vad Gud alltid ville. Eller menar du att Gud är o-perfekt?

Så om Gud nu är missnöjd med oss, tycker vi misslyckats, eller bara blivit trött på att vi aldrig kommer nånstans. Du är det upp till Gud att göra sig av med oss.
Och om Gud gör det, så är det Guds vilja, och därmed det bästa. Lita alltid på att Gud vet bäst.
Så om Gud vill bli av med oss, ja, då kommer vi försvinna och universum kanske till och med utplånas.
Och om Gud vill ha kvar oss, då kommer Gud hjälpa oss att hitta en väg genom kaoset.

Så oroa dig inte så mycket om "sista tiden" eller vad det stor i den gamla boken. Lev ditt liv i nuet bara, så gott du kan, lev med kärlek, sen se vad som händer. Och framförallt: lita på Gud.

Sluta oroa dig. Gud vet bättre än dig. Lita på Gud.
Jag skulle inte lita på en elak skapare som med avsikt skapat mig som defekt.
2017-03-07, 07:56
Medlem
Citat:
Jag håller mig till det som står i uppenbarelsebokens storslagna höjdpunkt och Guds ord bibeln. Googla inte, framförallt inte på fd vittnens kommentarer.

Kanske du kan förklara för de andra det du vägrar svara mig?

Du påstod att den globala uppvärmningen är en farsot som är förutsagd i Matt 24 och 2Tim 3
Hur får du ihop det?
2017-03-07, 08:44
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Det finns ett antal profetior som skall uppfyllas innan Jesus kommer tillbaka och den sista tiden påbörjas.

Majoriteten, i princip alla av dessa har infriats och mycket av det har skett de senaste decennierna.

Tex den helt otippade (om man inte är kristen) återuppståndelsen av Israel som ett land, 1948 och immigration dit av judar från världens alla hörn, exakt enligt bibelns profetior.

Hade du sagt till någon för 100 år sedan att judarna skulle få tillbaka sitt land, flytta dit i miljontals och få en stark militär, så hade de skrattat dig i ansiktet (bortsett från kristna som kunde utläsa ur bibeln att detta skulle inträffa).
  • Profetior om hur människor lever (moraliskt förfall, den sexuella revolutionen och dess resultat),
  • den höga bildningsnivån, informationsexplotionen och
  • möjligheten att resa till jordens alla hörn nämns också i bibeln.
  • Utvecklingen med hotbild mot Israel och krig efter krig i mellanöstern
  • Irrläror tar över som religion, kristendomen förskjuts i tidigare kristna områden, människor förnekar Gud.

Allt detta är tecken på den sista tiden som rättså tydligt beskrivs i bibelns profetior.
Det finns massor av fler tecken.
Läs Daniels bok, Uppenbarelseboken, evangelierna med fler.

Det går inte att sammanfatta allt i en post.

Det här tas mycket seriöst i kristenheten en rad länder men får inte mycket utrymme inom den bredare kristendomen i Sverige. Seriöst kristna i Sverige är dock väl medvetna om att vi lever i den sista tiden även om man kanske inte pratar så mycket om det.

Och till den fåniga snobb som påstod att sådan här kristen tro har med "klass" eller utbildning att göra, där har du fel. Tänker inte ge någon CV här, men jag är raka motsatsen mot arbetarklass om man säger så.. och min utbildning ligger absolut i topp 5%. Om du kallar dig kristen (förstod inte vad du egentligen ville få sagt) så bör du tänka om. Vi är alla lika inför Gud och bröder och systrar i Kristus. Lägg av med ditt snobberi.
Din utbildning ligger absolut i topp 5% men du tänker inte ge någon CV här...sajmaj, vilket område är du utbildad inom? Knappast språkvård i alla fall, så länge du stavar explosion på ditt eget lilla vis och begår lustmord på svensk grammatik! Ska man skryta om sin ut-bild-ning och samtidigt framhålla att "Vi är alla lika inför gud (litet g) och bröder och systrar i kristus" (litet k, vad skönt det är att häda) får man nog ha bättre Skogaholmstofflor på fötterna än du. Hur många bröder och systrar i kristus är du lika inför? Att kalla sig "kristen" är per definition att erkänna att man gått på den största lögn planeten Tellus någonsin fabricerat. Det är inte heller något att skryta med. Lägg ner ditt mästrande tills du skaffar täckning, annars blir du lätt mästrad av vem som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in