2017-03-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
..bra skrivet...Man kan spåna över andra teorier och möjligheter utan att ha någon särskild önskan eller sympatier i specifik inriktning.

Precis, bra sagt!

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har någon ristat i träden dör mordet begicks? märkligt.

Längre bak i tråden tog jag upp det, efter att ha läst det i en tidning, och fick till svar att det "bara var några ungdomar som gjort det för skojs skull"..jaha tänkte jag..det var inte "bara" det..vad elakt tänkte jag..men det har inte berörts mer i tråden..det var något riktigt vidrigt någon eller några hade ristat in i ett träd om mordet, så man skulle tro att det var en lustmördare typ...ruggigt, fattar inte hur ens ungdomar kan göra nåt sånt och det direkt efter en sån händelse, speciellt som att det var för 30 år sen, hade det varit nu så kan folk med vad som helst utan att man lyfter på ögonbrynen lika mycket..men det har varit tyst om det..och det där ljuset som syntes över mordplatsen vet jag inte heller vad det blev av.
Citera
2017-03-05, 21:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så du menar att cyklisten som kom körandes i full fart i riktning mot Bruket och mordplatsen endast 2-3 min. innan Eva attackerades och som uppmärksammades av vittnet "Sven" inte existerar?

Du föreslår en helt annan okänd cyklist?

Sven kanske blandat ihop dagen med när han såg en cyklist. Det ligger väl nära till hands att anta att cyklisten kopplas till cykeln vid vägkanten men det behöver ju inte vara samma. Om tidsrymden är såpass nära det Eva attackeras och hunden dessutom lever någon tid efter Eva attackeras och dödas borde väl Laban gett skall, finnspetsar är väl något skällig ras? Svens hund borde reagerat även om han själv skulle råka vara gravt hörselskadad?
Citera
2017-03-05, 21:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Precis, bra sagt!

Längre bak i tråden tog jag upp det, efter att ha läst det i en tidning, och fick till svar att det "bara var några ungdomar som gjort det för skojs skull"..jaha tänkte jag..det var inte "bara" det..vad elakt tänkte jag..men det har inte berörts mer i tråden..det var något riktigt vidrigt någon eller några hade ristat in i ett träd om mordet, så man skulle tro att det var en lustmördare typ...ruggigt, fattar inte hur ens ungdomar kan göra nåt sånt och det direkt efter en sån händelse, speciellt som att det var för 30 år sen, hade det varit nu så kan folk med vad som helst utan att man lyfter på ögonbrynen lika mycket..men det har varit tyst om det..och det där ljuset som syntes över mordplatsen vet jag inte heller vad det blev av.

Men om det gjorts efteråt så kan det väl knappast vara gjort för att man ska tro att GM gjort det? Eller missförstår jag hur du menar i antagandet? Att det är gjort som en anklagelse?
Citera
2017-03-05, 22:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tidigare i tråden så framförde jag också att cykeln kanske inte alls har med mordet att göra, tänkte att vittnena kanske tagit fel på datum osv.
Tänker precis som dig att mördaren nog körde bil och inte cykel.

Polisen är dock övertygad om att cykeln har med mordet att göra.

En ung tjej passerade mordplatsen ca. 20 min innan mordet och då låg ingen cykel slängd vid vägkanten. En dryg halvtimme senare kl. 23:15 passerade 3 vittnen i en bil mordplatsen och såg då en cykel ligga slängd nere vid Långbackens början. Mitt emellan dessa två vittnesiakttagelser ca. 23:00-23:10 blev Eva överfallen och mördad.
Vem inom denna snäva tidsram förutom mördaren själv (som dessutom iakttogs av vittnet "Sven" när han kom cyklandes i full fart i riktning mot Bruket endast 2-3 min. innan Eva överfölls) skulle haft möjligheten och dessutom en rimlig anledning att slänga en cykel intill vägkanten alldeles i anslutning till mordplatsen om det inte var mördaren själv?
Citera
2017-03-05, 22:08
Medlem
Citat:
Sven kanske blandat ihop dagen med när han såg en cyklist. Det ligger väl nära till hands att anta att cyklisten kopplas till cykeln vid vägkanten men det behöver ju inte vara samma. Om tidsrymden är såpass nära det Eva attackeras och hunden dessutom lever någon tid efter Eva attackeras och dödas borde väl Laban gett skall, finnspetsar är väl något skällig ras? Svens hund borde reagerat även om han själv skulle råka vara gravt hörselskadad?
Enligt media-rapportering så förmodades det vara flera personer i området som också rastade sina hundar.
Evas syster har berättat att Lucas var skällig, och hon uppgav att Lucas förmodligen skulle attackera om någon attackerat/ gett sig på Eva. Det som är märkligt är att offret inte givit ifrån sig några ljud-
men det måste ha gått fort och hon måste ha blivit överrumplad av attackerna.
Enligt en tidningsrapport så måste ändå denna Sven ha uppfattat något ljud- för han påstods ha skrikit/sagt -vad håller ni på med. Denna uppgift finns i en tidning som lagts in här i tråden.
Så Sven kan ha varit mycket nära- eller också är det någon annan händelse som han kom i närheten av.
Men det var en oväderskväll- och det borde väl rimligtvis inte ha pågått några fler skumma aktiviteter där.
Citera
2017-03-05, 22:10
Medlem
Till er som likaväl som jag tillhör sekten som tror att P är GM vill jag bara säga att Annelies alibi är klarlagt, däremot är inte alibit för P klarlagt. Fast när det gäller P vet ni ju det redan.
Citera
2017-03-05, 22:10
Medlem
Citat:
Men om det gjorts efteråt så kan det väl knappast vara gjort för att man ska tro att GM gjort det? Eller missförstår jag hur du menar i antagandet? Att det är gjort som en anklagelse?

Nu var det ett tag sen jag läste den där artikeln om vad som stod inskrivet vid mordplatsen..men det var något hånande om mordet..så man skulle tro att det var mördaren som skrivit det och att mordet var gjort av någon med samma intresse som Jack-the-ripper....jag har för mig det....men det var tydligen ett "skämt" ändå.
Citera
2017-03-05, 22:14
Medlem
Nog äre bra snurrigt i den här tråden nu. Ingen har koll på läget. Och vem fan är Lucas som nån skriver om. Verkar finnas en massa troll här nu ivrigt påhejade av Trapizo.
Citera
2017-03-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Nog äre bra snurrigt i den här tråden nu. Ingen har koll på läget. Och vem fan är Lucas som nån skriver om. Verkar finnas en massa troll här nu ivrigt påhejade av Trapizo.
lucas är finnspetsen.
Citera
2017-03-05, 22:20
Medlem
Annelies hund hette Laban. Hur kan nån i den här tråden ha missat de förutom ett troll.
Citera
2017-03-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Annelies hund hette Laban. Hur kan nån i den här tråden ha missat de förutom ett troll.
oj d- det var isåfall felskrivning av mig. Menade inte att trolla,du.
Citera
2017-03-05, 22:32
Medlem
Nä du, nån felskrivning tror jag inte de va. Du har inte läst på, det har ju varit några fel nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in